zmiękczanie mięsa było: minutensteki

1. Data: 2000-02-02 13:02:55

Temat: Re: zmiękczanie mięsa było: minutensteki
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cóż, raz zastosowałem, ale z tego względu, że staram się misęo przygotować
dzień wcześniej nie mam problemu z jego twardością. Poza tym jeśli robię
gulasz wołowy to i tak pichce w garze kilka godzin :)))

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-02-02 13:04:09

Temat: zmiękczanie mięsa było: minutensteki
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pytanie - czy ktoś zna sposób co zrobić z twardš wołowinš, aby jš można
było
>zmiękczyć (możej kieś bejcowanie itp.)

A pytanie do grupowiczów:
Co sšdzicie o "soli zmiękczajšcej mięso" KAMISA
Jest to sól z dodatkiem enzymów powodujšcych rozpad włókiem.
[...]

PS: jeśli było już na grupie, to sorry - czytam jš nie zawsze regularnie
i to od kilku miesięcy zaledwie.

1. Data: 2000-02-03 07:00:16

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

> Co s'dzicie o "soli zmiękczaj'cej mięso" KAMISA
> Jest to sól z dodatkiem enzymów powoduj'cych rozpad w"ókiem.
> Czasami stosuję to i muszę przyznać - jest dosyć skuteczne.
> Nie zauważy"em zmiany smaku potrawy, gdyż zazwyczaj daję to np. do
> gulaszu czy pieczeni, gdzie daję dużo przypraw
> Może ktoś wie coś np. o szkodliwości tych enzymów?

Sa to zapewne te same enzymy ktore zznajduja sie w soku ananasa i papai.
Wiec raczej nieszkodliwe.

Wladyslaw

1. Data: 2000-02-06 00:42:08

Temat: Enzymy bylo[Re: zmiękczanie mięsa było: minutensteki]
Od: "Szymko" <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw <w...@t...com.pl> tako powiada:

.../ciach/...
> Sa to zapewne te same enzymy ktore zznajduja sie w soku ananasa
i papai.
> Wiec raczej nieszkodliwe.
>
> Wladyslaw

Bardzo mnie zaciekawilo stwierdzenie o enzymach "zmiekczajacych"
mieso. Jezeli mozna to prosilbym o jakas szersza informacje
odnosnie tych znajdujacych sie w ananasie i papai. (czy
przypadkim w kiwi taz sa?) A tak z drugiej strony troche dla mnie
osobiscie dziwne stwierdzenie, ze dany enzym jest nieszkodliwy
(wiem napisane jest "raczej nieszkodliwy") dlatego , ze pochodzi
z roslin.

Szymko

1. Data: 2000-02-06 03:04:09

Od: "Slavek S." <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Szymko wrote:

> [...]
> osobiscie dziwne stwierdzenie, ze dany enzym jest nieszkodliwy
> (wiem napisane jest "raczej nieszkodliwy") dlatego , ze pochodzi

To prawda, ale tylko ze swiezych owocow, puszkowane ananasy nie
"dzialaja",
moze po prostu te enzymy "zdychaja" podczas pasteryzacji. Wszystkie
owoce zawieraja pewien procent enzymow ale z tego co wiem ananas i
papaja najwiecej.

Slavek

1. Data: 2000-02-06 03:47:39

Od: af <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Slavek S. wrote:

> [...]
> moze po prostu te enzymy "zdychaja" podczas pasteryzacji. Wszystkie
> owoce zawieraja pewien procent enzymow ale z tego co wiem ananas i

Dlatego nie probuj dodac tych swiezych owocow do galaretki bo nigdy Ci
sie nie zsiadzie....
F.

1. Data: 2000-02-06 20:28:38

Temat: Re: Enzymy bylo[Re: zmiÍkczanie miÍsa by*o: minutensteki]
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Slavek S." wrote:

> [...]

Dodanie kawalka papai, czy mango, najlepiej suszonego, zmiekcza gulasz,
czy inne wolowe duszone w bardzo szybkim tempie. Papaia najmniej zmienia
smak, mango dodaje taki troche sosnowy smak.
Magdalena

1. Data: 2000-02-07 23:06:22

Od: "Szymko" <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Slavek S. <s...@h...com> wrote in message

> [...]
Wszystkie
> owoce zawieraja pewien procent enzymow ale z tego co wiem

Enzymy moze dlatego gina podczas pasteryzacji, ze jest to bialko.

Szymko

1. Data: 2000-02-08 06:35:17

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

af <f...@p...net> wrote:

> [...]

Papaja yawiera papaine, ananas bromeline, ktore to enzymy sa
proteolityczne, czyli rozzkladaja bialka, w tym kolagen, odpowiedzialny
za lykowatosc miesa. Czy enzymy zawarte w kiwi, te ktore uniemozliwiaja
sciecie sie zelatyny w galaretce, podobnie dzilaja na kolagen, nie wiem.
"Zwykla" marynata z octem, winem lub innym kwasem, tez zmiekcza zreszta
mieso.

Oczywiscie nie chodzi o to, ze z roslin (kurara jak wiadomo, tez
pochodzi z roslin ;-) ), ale z jadalnych owowcow. Ananasem nikt sie
jeszcze nie zatrul, chociaz wspominany jest czasem przypadek zolnierzy
brytyjskich w Azji, ktorzy obozujac na plantacji ananasow i jedzac
wielie ich ilosci poniszczyli sobie dziasla zawarta w nich bromelina.

Powyzej 60 stopni zmienia sie struktura czasteczek tych enzymow i traca
one swoje wlasnosci.

Wladyslaw

OT: Info w sprawie zmiany opisu pl.soc.wegetarianizm
wina węgierskie i innne
wina
Kozie mleko i sery
zupa z serka na topionym serku