Re: 'Gejowski gen' nie istnieje

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Tue, 10 Sep 2019 00:25:12 -0700 (PDT)
Subject: Re: 'Gejowski gen' nie istnieje
From: j...@o...pl

W dniu poniedziałek, 2 września 2019 13:42:24 UTC+2 użytkownik m...@g...com
napisał:
> Więc jednak socjalizacja +hormony
>
> https://kopalniawiedzy.pl/genetyka-seksualnosc-genom
-homoseksualizm,30644

> 'Gejowski gen' nie istnieje
> 3 godz. temu | Nauki przyrodnicze
>
> Największe z dotychczasowych badań nad genetyką seksualności pozwoliły na
zidentyfikowanie pięciu miejsc w genomie, które są powiązane z zachowaniami
homoseksualnymi, jednak żadne z tych miejsc nie jest na tyle silnym markerem, by na
jego podstawie przewidzieć orientację seksualną człowieka.

> W ostatnim numerze Science ukazały się wyniki badań bazujących na genomach niemal
500 000 osób. Potwierdzają one stwierdzenia tych naukowców, którzy uważają, że o ile
genetyka wpływa na orientację seksualną, to żaden pojedynczy gen nie ma na nią
znaczącego wpływu. Nie ma 'gejowskiego genu', mówi główny autor badań, Andrea Ganna,
genetyk z Broad Institute.

> Naukowcy stwierdzili, że genetyka odpowiada za nie więcej niż 25% zachowań
seksualnych, reszta jest ukształtowana przez czynniki środowiskowe i kulturowe. To
potwierdzenie wyników uzyskiwanych podczas wcześniejszych badań na mniejszą skalę.
> Autorzy podkreślają jednak, że wyników nie można przekładać wprost na całą
populację. Wykorzystane genomy pochodziły bowiem głównie od osób o europejskich
korzeniach, a badani byli w wieku 40-70 lat. Ponadto pod uwagę wzięto wyłącznie
osoby, których płeć biologiczna i autoidentyfikacja płciowa nie były ze sobą zgodne.

> Naukowcy od dawna sądzili, że orientacja seksualna jest przynajmniej częściowo
zapisana w genach. Już w latach 90. wykazano, że bliźnięta jednojajowe z większym
prawdopodobieństwem mają tę samą orientację seksualną niż bliźnięta dwujajowe czy
rodzeństwo adoptowane. Wyniki niektórych badań sugerowały, że o orientacji seksualnej
mężczyzn decyduje region Xq28 w chromosomie X. Jednak inne poddawały tę informację w
wątpliwość.

> Dotychczas problemem był fakt, że większość badań prowadzono na mężczyznach i to na
małych grupach.

> Tym razem wykorzystano duże bazy danych genetycznych oraz metodę badań
asocjacyjnych genomu (GWAS). Naukowcy podzielili badanych na dwie grupy: w pierwszej
znalazły się osoby, które przyznały się do kontaktu seksualnego z osobą tej samej
płci, w drugiej osoby, które takich kontaktów nie miały. Uczeni skupili się na
polimorfizmie pojedynczego nukleotydu (SNP), czyli szukali zmian w sekwencji DNA
polegających na zmianie pojedynczego nukleotydu (A, G, T lub C) pomiędzy
poszczególnymi osobami. Po analizie i porównaniu genomów stwierdzono, że genetyka
może odpowiadać za 8-25 procent zmienności zachowań seksualnych. Podczas kolejnej,
jeszcze bardziej szczegółowej analizy, naukowcy próbowali zidentyfikować geny
odpowiedzialne za zachowania seksualne. Udało im się znaleźć 5 takich genów, jednak
wspólnie pozwoliły one na wyjaśnienie mniej niż 1% zachowań seksualnych.

> Ganna mówi, że wyniki badań sugerują, iż istnieje wiele genów mających wpływ na
zachowania seksualne człowieka, a wielu z nich jeszcze nie odkryto. By je znaleźć
potrzebne będą badania na jeszcze większej próbce. Uczony mówi jednocześnie, że
metoda SNP może być tutaj nieprzydatna, gdyż żaden gen nie ma znaczącego wpływu na
ludzkie zachowania seksualne.

> Co prawda udało się odnaleźć pojedyncze SNP powiązane z zachowaniami seksualnymi,
jednak nie wiadomo, za co odpowiada każdy z nich. Jeden z tych genów jest powiązany z
węchem, a ten, jak wiadomo, odgrywa rolę w atrakcyjności płciowej. Inny z nich jest
powiązany z łysieniem u mężczyzn, które - jak wiemy - jest z kolei związane z
poziomem hormonów płciowych. Na tej podstawie można wnioskować, że hormony są jakoś
powiązane z zachowaniami homoseksualnymi.

wiesz mc, że te kilka procent naturalnie przeważyć może.
to chyba nie jest tak prosta implikacja, jak wychodziło badaczom.
co najmniej jest nieprawdopodobne, aby wszyscy mieli genotyp heteroseksualny,
co zresztą widać po Michale Szpaku, choćby.

pewnie, że względy kulturowe też są istotne,jednak mniemam,
ze głównie to genotyp i wydzielane na jego podstawie hormony,
są głównym źródłem aberracji.

i we wszelkiej walce z LGBT tylko o to chodzi, aby nie przedstawiała
swych skłonności jako standard, podczas gdy to są błędy genotypu,
za które oczywiście nikt nikogo nie wini, i żeby osoby sprzyjające
wszelkim wynaturzeniom nie żerowały na LGBT jako dostarczycieli elektoratu.
Naprawdę nie wiem, czy wy, środowisko LGBT, chcecie aby wszystkie szuje
was wykorzystujące propagowały waszą 'ułomność" jako podstawę zachowań
seksualnych dla całego społeczeństwa?
Oni po prostu zawsze będą propagować to, co może naturalne dążenie ku dobru
wszystkich rozwalić; tak to wygląda.

Tak mi powiedział Bóg i Duch Święty, a może to ja Im powiedziałem.

jacek