Re: Golonka po staropolsku

From: "R@blinka" <r...@o...eu>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Golonka po staropolsku
Date: Sat, 17 Mar 2007 20:23:25 +0100

> zgadzam sie niektorzy co i prawda dodaja czosnek do wszystkiego ale
> akurat w wypadku golonki jest on niepotrzebny...
> Mars

A ja znalazłam w kalendarzu przepis na golonkę i jest tam
czosnek, może ktoś ma chęć wypróbować:

GOLONKA PO STAROPOLSKU

1 golonka (ok. 50 dag)
3 łyżki oleju
1 łyżka mą-ki
2 cebule
1 marchewka
2 pietruszki
kawałek selera
2 łyżki koncentratu pomidorowego
1 ząbek czosnku
2 łyżki rodzynków
sól, pieprz do smaku

Golonkę oczyścić, opalić, opłukać i natrzeć roztartym
czosnkiem, solą i pieprzem, pozo-stawić na kilka godzin.
Posypać mąką, zrumienić na silnie rozgrzanym oleju. Skropić
wo-dą, dusić tak długo, aż mięso zacznie odcho-dzić od
kości. Następnie golonkę wyjąć, od-dzielić mięso od kości,
pokroić w dość duże kawałki. Warzywa obrać, opłukać, pokroić
w paseczki, podsmażyć. Połączyć z golonką, dodać koncentrat
pomidorowy, opłukane ro-dzynki i wywar z duszenia golonki.
Dusić około 30 minut, doprawić do smaku solą i pieprzem.
Podawać na gorąco z białym pieczywem i kapustą z grochem.