Re: Gotowanie kaszy Jaglanej i Ryżu

From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Gotowanie kaszy Jaglanej i Ryżu
Date: Tue, 16 Apr 2013 14:39:39 +0200

Am 16.04.2013 14:19, schrieb Robson:
> mniej wody, krócej gotuj, w ostatniej fazie zawija się przykryty garnek
> kołdrami i poduszkami i pięknie sobie ryż dochodzi.

No nie, chcesz zrobić placek ryżowy? Osobiście robię to tak, że ryż po
przepłukaniu krótko prażę na sklarowanym maśle, dodaję 2.5x wody i
gotuję. Jak wody nie ma, to ryż gotowy. A jak się chce mieć ryż naprawdę
na sypko, to dodajesz więcej wody, tak 3x ryż. Wtedy resztę wody
odcedzić, ryż ew. przepłukać ciepłą wodą. Wtedy naprawdę się nie klei.
Ale ja lubię lekko klejący. Co do dochodzenia, to jest prawda, ale jak
dasz za mało wody to wyjdzie suchar.

Waldek