Re: Hiszpańska nóżka ;)

Data: 2017-12-18 07:41:49
Temat: Re: Hiszpańska nóżka ;)
Od: XL <i...@g...pl>

> Ja rozumiem, że ktoś wyrzuca wędlinę, bo niedobra, bo zzieleniała,
> bo sama woda z niej kapie, pachnie nieładnie i w ogóle niejadalna.
> Ale że plasterki nie tej grubości?! I że akurat za grube, a nie
> za cienkie? To są problemy żywnościowe Pierwszego Świata.

To zupełnie innej kategorii problemy. Prostym ludziom, którym NAGLE staje
się za dobrze, we łbach się przewraca... Nie potrafią sobie poradzić z
BRAKIEM KONKURENCJI do dóbr - nie wiedzą, co robić z nadwyżką, nie potrafią
jej zagospodarować/zainwestować. Zresztą to tak samo, jak w biedzie nie
potrafili sobie radzić z niedoborem. W obu przypadkach to problem
MENTALNEGO kalectwa, a nie rodzaju dóbr (,,żywnościowy", rzeczowy czy
pieniężny - to nieważne): w sytuacji nagłego nadmiaru lub niedoboru,
łatwego lub trudnego dostępu, jednakowo tu i tu z bezradności często nawet
popadają w alkoholizm czy depresję itp. Nieprzywykli w poprzednim systemie
do RACJONALNOŚCI - nie szanują pracy ani pieniądza - raczej zmarnują dobra,
niż z sensem i pozytkiem je wykorzystają.
To domena ludzi, którzy mentalnie jeszcze nie wyszli z biedy (komuna),
nieprzygotowanych na NORMALNOŚĆ.
Taki paradoks.

--
XL