Hiszpańska nóżka ;)

41. Data: 2017-12-13 07:19:43

Temat: Re: Hiszpańska nóżka ;)
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Rozumiem. Ale to raczej w pancerzykach, nie w koszulkach.

W gwarze więziennej na ten nabiał mówiono "skorupiaki".
Tak to opisywał Henryk Wujec, czy też może Jacek Kuruń.
Przy okazji dzisiejszej rocznicy i o takiej kuchni wypada
wspomnieć.

Jarek

--
Dałeś mi, Panie, zbroję;
Dawny kuł płatnerz ją.

42. Data: 2017-12-13 08:59:33

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tak to opisywał Henryk Wujec, czy też może Jacek Kuruń.
> Przy okazji dzisiejszej rocznicy i o takiej kuchni wypada

Skorupniak - Wiśnicz Nowy, .... Poza tym politycznym nie wolno było
używać grypsery. Kryminalni grypsujący bardzo tego pilnowali a klawisze
akceptowali i wręcz popierali...
pozdr
Stefan

43. Data: 2017-12-13 11:28:16

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Skorupniak - Wiśnicz Nowy, .... Poza tym politycznym nie wolno
> było używać grypsery. Kryminalni grypsujący bardzo tego pilnowali
> a klawisze akceptowali i wręcz popierali...

We Wiśniczu bywam od czasu do czasu. Znajomi mają tam dworek po
ciotecznym pradziadku (czy jakoś tak). Mieszkają i jednocześnie
prowadzą niewielkie muzeum dziaduniowi poświęcone -- jakieś szkice,
malunki, a przede wszystkim oryginalne wnętrza tej letniej
posiadłości. Gdy się kiedyś zatrzymałemtamna dłużej, to miałem
obstalowany wikt we wzmiankowanym zakładzie (dworek jest pomiędzy
zamkiem a więzieniem, więc blisko). Całą stołówkę obsługują stali
pensjonariusze, występujący również w roli kelnerów. W sumie też
ciekawy incydent gastronomiczny. Później jeszcze bardziej rozwinięto
działalność usługową -- oferowano również noclegi dla turystów.

Jarek

PS
"Żeberka a la Janosik" -- to by mogło pojawić się w menu, w końcu
chłopa tam trzymali.

--
Innym razem zaproszony byłem na wernisaż,
Na wystawy późną nocą w głębokich piwnicach,

44. Data: 2017-12-13 12:06:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciekawy incydent gastronomiczny. Później jeszcze bardziej rozwinięto
> działalność usługową -- oferowano również noclegi dla turystów.

Reklama dźwignią.

--
XL
https://www.salon24.pl/u/apokalipsateraz/731978,lite

45. Data: 2017-12-15 13:04:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.12.2017 o 23:07, Animka pisze:

> W skorupkach.
> A jakich koszulek używasz? ;-)

Sportowych, na ramiączkach. ;)

Ewa

46. Data: 2017-12-15 13:07:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W gwarze więziennej na ten nabiał mówiono "skorupiaki".

Reżimowa wersja ośmiorniczek.
Oby nie wróciło. Choć wszystko zmierza ku temu...

Ewa

47. Data: 2017-12-15 18:41:01

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-12-15 o 13:04, FEniks pisze:

> Sportowych, na ramiączkach. ;)

Aha :-)

--
animka

48. Data: 2017-12-17 20:30:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś widziałem iberyjską w Kauflandzie,

...a dzisiaj w Auchan. Zestaw 5,5 kg szynki razem z tym diwajsem do
krojenia, wszystko w praktycznej walizeczce z tektury. 199,99 zł,
co chyba nie jest drogo.

--
Jarek

49. Data: 2017-12-17 22:40:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ...a dzisiaj w Auchan. Zestaw 5,5 kg szynki razem z tym diwajsem do
> krojenia, wszystko w praktycznej walizeczce z tektury. 199,99 zł,
> co chyba nie jest drogo.

Powiedziałabym nawet, że bardzo tanio, bo sama szynka wychodzi niecałe
40zł za kg. Ale może warto by było dla "diwajsa" do krojenia.
Niestety informacja spóźniona, bo "diwajs" już zakupiony. Wygląda jako
tako, zobaczymy, czy się sprawdzi.

Ewa

50. Data: 2017-12-17 22:41:30

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...a dzisiaj w Auchan. Zestaw 5,5 kg szynki razem z tym diwajsem do
> krojenia, wszystko w praktycznej walizeczce z tektury. 199,99 zł,
> co chyba nie jest drogo.

Żeby to jeszcze było dobre i nie trzeba było wyrzucać....ach!
Ostatnio 3 plasterki szynki wyrzuciłam, bo paniusia w sklepie pokroila
ni na grubsze palsterki zamiast na cieniutkie. A tak ją prosiłam.

--
animka

Bułka cesarska zwana kajzerką :-)
Keczup Heinz smaczny i zdrowy?