Re: Idźcie na ,,Kler"!

Subject: Re: Idźcie na ,,Kler"!
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Tue, 23 Oct 2018 09:25:53 +0200

W dniu 2018-10-22 o 23:15, XL pisze:

> Dla ludzi myślących kapłan to urzędnik - i tak go traktują. W US
> niewierzący też się spowiadają i nikt z nas ich z tego powodu nie potępia.
> Na widok telewizora też się nie ślinimy, kiedy jesteśmy głodni, tylko
> dlatego że przekazuje programy kulinarne.
> Dlaczego więc po obejrzeniu ,,Kleru" mielibyśmy odejść od Boga i Kościoła.

No niezupełnie, chyba nie ma urzędnika który nadstawiając ucha mówi -
"mów synu/córko, pan cię słyszy".. Nie jestem pewny, ale podobno
posuwają się nawet do tego że twierdzą iż bez ich pośrednictwa wierny
nie będzie miał dostępu do Boga.

Byłoby to ostatnią głupotą, jednak nad samą rolą kapłanów można i chyba
warto się zastanowić. I to wcale nie na podstawie takich słabości
ludzkich jak to przedstawia film,.