Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
Newsgroups: pl.rec.dom
Date: Sun, 14 Jun 2015 00:47:57 +0200

Dnia Sat, 13 Jun 2015 23:47:30 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> Jeden z moich pracownikow do LEDow w domu, ale bardziej wspomagajaco
> niz glownie.

No tak myślałam, że do głupot tylko. U nas w gminie przyjmują wnioski o 90
%owe dofinansowanie na instalację fv w kwocie ogólnej 40000 zł (czyli de
facto wkład własny 4 000). Są spore szanse na uzyskanie, ale składac
wniosek tylko dlatego, że "dają"? - większość tak robi, ale ja najpierw
muszę coś więcej wiedzieć o praktycznym zastosowaniu, a nie chapać bez
sensu jak większość, a potem nie korzystać.
Myślę o wykorzystaniu instalacji fv do napędzania pompki pompującej wodę ze
studni (bo jest dobra=miękka ta woda dla roślin - wodociągową mamy
paskudną, bo wapnistą) do podlewania ogrodu i do zbiornika zapasowego/ppoż.
Ma to sens? A np do oświetlenia posesji, ogrzewania wody do mycia itp?
--
XL
Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs