Jabłecznik , szarlotka

1. Data: 2006-03-09 13:46:07

Temat: Jabłecznik , szarlotka
Od: "gorobl" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem temat juz był , archiwum i google przeszukałam i przepisów jest całe
multum , a ja jestem antytalencie do pieczenia .
Potrzebuje przepis przedewszystkim łatwy no i smaczny.

Proszę , ładnie proszę .

Pozdrawiam Małgorzata co chce zrobić przyjemność mężowi

2. Data: 2006-03-09 14:22:56

Temat: Re: Jabłecznik , szarlotka
Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Proszę , ładnie proszę .
>

> Pozdrawiam Małgorzata co chce zrobić przyjemność mężowi
Na dużą, prostokątną blachę:
Ciasto:
3 czubate szklanki mąki, najlepiej krupczatki
kostka prawdziwego masła
3 żółtka, 1 całe jajko
1/2 - 3/4 szklanki cukru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 czubata łyżka sody
3-4 łyżki jogurtu naturalnego albo śmietany (kwaśnej)
1 opakowanie (małe) cukru wanilinowego

Wszystkie składniki "lodówkowe" powinny być chłodne, od razu po wyciągnięciu
z lodówki. Z masła odkroić kawałek wystarczający do nasmarowania blachy.
Mąkę wysypać na blat / stolnicę, dodać cukier, proszek i sodę, wbić 1 całe
jajko i 3 żółtka oddzielone od białek (nie wyrzucać białek!). Białka od razu
wbić do głębokiego naczynia, lekko posolić i wstawić z powrotem do lodówki.
Masło pokroić na małe kawałki, wszystko razem posiekać i szybko zagnieść
kruche ciasto. Podzielić na 2 porcje w proporcji 3/4 na 1/4 i wstawić co
najmniej na pół godziny do lodówki.

Masa jabłkowa:
2-2,5 kg kwaskowatych jabłek obrać i zetrzeć na tarce na grubych oczkach.
Dodać 10 dkg sparzonych we wrzątku rodzynków (najlepiej sułtańskich), 2
czubate łyżeczki cynamonu, odrobina cukru (góra 2 łyżki).
Z białek ubić pianę, dodać pół szklanki cukru.

Rozgrzać piekarnik do 180-200 stopni, dużą blachę wysmarować masłem, wykleić
3/4 ciasta, włożyć na 15-20 minut do piekarnika. Po tym czasie, nie
wyłączając piekarnika, wyjąć, rozłożyć równo masę jabłkową, na to pianę z
białek i zetrzeć na grubych oczkach tarki pozostałą 1/4 ciasta (najlepiej
trzymać je cały czas w zamrażarce, bo ono szybko rozmarza). Całość włożyć na
następne 20-30 minut do piekarnika, aż się góra zrumieni.

W kuchenkach elektrycznych dół najlepiej piec z obiegiem dolnym, a całość
już tylko z górnym, może to takie oczywiste, ale ja na to wpadłam dopiero po
iluś przypaleniach góry albo dołu :))

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

3. Data: 2006-03-09 16:05:14

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

gorobl napisał(a):
> [...]
>
> Proszę , ładnie proszę .
>

> Pozdrawiam Małgorzata co chce zrobić przyjemność mężowi

kiedys tutaj na kuchni ktos (juz nie pamietam kto) podawal przepis na
oszukana szarlotke "cudowne ciasto Dorotki"...
pozwole sobie przytoczyc przepis, bo wyprobowalam i nie dosc, ze robi
sie blyskawicznie to jest barrdzo smaczne i proste:

!Cudowne ciasto Dorotki (bez tłuszczu)
> 6-7 dużych jabłek (malinówki lub renety najlepsze)
> 3 jajka
> 2 szklanki mąki
> 1 szklanka cukru+cukier waniliowy
> 1 łyżeczka proszku do pieczenia
> pół łyzeczki sody oczyszczonej
> cynamon
> Jabłka pokroić na ćwiartki, potem na ósemki i te ósemki na pół w
szestnastki. Zasypać szklanką cukru, zostawić na pół godziny - do
godziny, aż puszczą sok. Jeśli jabłka są słodkie - dać mniej cukru! Zeby
nie sczerniały można je pokropić sokiem z cytryny.
> Potem wbić jajka, dodać mąkę z sodą i proszkiem, cynamon, wymieszać
łyżką. Będzie dosyć gęste, takie jabłka oblepione ciastem. Gotowe.
Przelać do keksówki natłuszczonej i wysypanej bułką tartą (moim
uczuleniowcom natłuszczałam olejem, teraz masłem), piec 45 -60 min. w
temp. 180-190 stopni.
> Ja jeszcze dodaję, jak akurat mam, następujące rzeczy:
> 1. przyprawę do piernika (Gellewe najlepsza)
> 2. przyprawę do piernika i posiekane orzechy
> 3. j.w i jeszcze rodzynki
> 3. przyprawę do piernika i zmielone orzechy (to dla moich dzieci,
które nie lubią, jak im coś chrupie).
> Ciasto jest bardzo szybkie, pyszne, nie ma prawa się nie udać. A z
jednego przepisu można zrobić kilka różnych ciast,w zależności od tego,
jakie jeszcze dodatki dosypiesz

wpadlam na jeszcze jeden pomysl...
tarta z ciasta kruchego z jablkami, tez rewelacja...;)
pozdrawiam
dogma

4. Data: 2006-03-09 16:20:20

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok'" <k...@b...gazeta.pl> napisał
w wiadomości news:dupdo1$c7l$1@inews.gazeta.pl...

> 1 czubata łyżka sody

Napewno łyżka, nie łyżeczka?

5. Data: 2006-03-09 16:21:32

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gorobl" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
> Wiem temat juz był , archiwum i google przeszukałam i przepisów jest całe
> multum , a ja jestem antytalencie do pieczenia .
> Potrzebuje przepis przedewszystkim łatwy no i smaczny.
>
> Proszę , ładnie proszę .

3 szklanki mąki (ok 60 dag)
szklanka cukru
5 jajek
25 dag tego na co Cię stać (albo co bardziej lubisz) czyli masła lub
margaryny ;)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
1,5 kg jabłek
cukier waniliowy
cynamon
rodzynki

Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia, posiekać z masłem i
żółtkami jaj. Dodać pół szklanki cukru, wyrobić kruche ciasto, do 1/5 ciasta
dodać kakao, wyrobić, schłodzić w lodówce.
Jabłka zetrzeć, dodać drugie pół szklanki cukru, cukier waniliowy, cynamon i
rodzynki. Wymieszać, odstawić, odlać nadmiar soku. jasne ciasto rozwałkować
i ułożyć na blasze (na dnie i po bokach), ponakłuwać widelcem, wyłożyć na to
jabłka. Na wierzch zetrzeć na tarce ciemne ciasto i resztę jasnego (jeśli
jakieś zostało). Piec 45-50 min w gorącym piekarniku (ja piekę w ok. 185 st
na termoobiegu i dolnym grzaniu).

Ania

6. Data: 2006-03-09 19:29:35

Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Proszę , ładnie proszę .
>

> Pozdrawiam Małgorzata co chce zrobić przyjemność mężowi
witam
Nie wiem czy to mozna nazwać szarlotką czy jabłecznikiem ale robi sie łatwo
i jest pyszne.

ok kilograma jabłek
szklanka kaszy mannej(manny??)
szklanka cukru pudru
szklanka mąki
pół łyżeczki proszku do piecznia
pół kostki margaryny

Sypkie produkty razem wymieszać i podzielic na trzy części. Jabłka zetrzeć
na tarce podzielic na dwie części. Margarynę dobrze schłodzić. Tortownice
wysmarowac tłuszczem i przekładac warstwa sypka, wartwa jabłek, sypka,
jabłka i sypka. Na wierzch położyc pokrojoną w plastry margaryne (nie masło
bo w czasie pieczenia sie spali) i piec ok godziny. Można posypac cukrem
pudrem, choc mi osobiście bardziej smakuje z lukrem z dodatkiem cynamonu.

Smaczny, szybki a jak szybko znika.... U nas jeden taki torcik na jedno
podejscie i jeszcze mało:)

pozd
Aga

7. Data: 2006-03-09 22:05:39

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga Michalak" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> szklanka kaszy mannej(manny??)

Manny, manny, ufff.

Pozdrawiam,
Akulka

8. Data: 2006-03-09 22:10:56

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Aga Michalak" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> Manny, manny, ufff.

Syzyfowa praca :/
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

9. Data: 2006-03-10 07:14:52

Od: "gorobl" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gorobl" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

Dziękuje wszystkim za przepisy, wypróbuje wszystkie, dziś pierwszy ,
zobaczymy co wyjdzie.

Pozdrawiam Małgorzata

10. Data: 2006-03-10 08:16:42

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Manny, manny, ufff.
>
> Pozdrawiam,
> Akulka

Moje dziecko jest na etapie odmian różnych wyrazów i dla niej jest kaszy
mannej. Bo skoro kaszy gryczanej, jęczmiennej, kukurydzianej. Tak samo jak
jeden lew (zwierze) i dwa lewy.

Anet

piec konwekcyjno-parowy i inne urządzenia pytanie
sposob na chrupkie gofry
I co ja mam zrobić z karczkiem? ;)
czy ktos ma te ksiazke?
Empanadas - pytania dot. przygotowania