Re: Jadłam wczoraj...

Data: 2004-06-09 18:27:12
Temat: Re: Jadłam wczoraj...
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com>

Kinga 'Słowotok' Macyszyn wrote:

> ... pizzę. W menu stało, że jest w niej włoska kiełbasa (i tu padała
> nazwa)., sos pomidorowy, cebula i papryka. Kiełbasa wyglądem i smakiem (była
> zresztą prześwietna) przypominała trochę małe kuleczki z mielonego mięsa, a
> trochę ja wiem - białą kiełbasę obdartą ze skóry i pokrojoną w równe kulki?
> Czy ktoś wie,
> - co to za kiełbasa
> - czy to we Włoszech rarytas czy coś zwyczajnego
> - z czego ona (z wołu, z drobiu)
> - i czy można to gdzieś w Warszawie dostać,
> bo mi bardzo smakowała, a się wczoraj zagapiłam i zapomniałam obsługi
> [...]

Po angielsku to sie nazywa Italian sausage, i pewnie dlatego tak bylo w menu
przetlumaczone. W Stanach niektorzy jedza te kielbase na sniadanie.

Robilam te kielbase kilka razy, robi sie latwo. Mozna nadziac we flaki, lub
uformowac w male okragle plaskie kotleciki i je smazyc. Mozna rozdrobnic i male
kulki pokruszyc na pizze (uprzednio podsmazone)

Mniej wiecej takie proporcje, doprawic nalezy wedlug wlasnego smaku

1 kg bardzo tlustej wieprzowiny
2 kg miesa kurzego lub indyczego (mozna zastapic chuda wieprzowina)
1/2 szklanki bialego wina
1 lyzka pieprzu
2 lyzki posiekanego czosnku
2 lyzki soli
1 lyzka majeranku
1 lyzeczka nasion fenkulu

Zmielic mieso, wszystko wymieszac dokladnie, wyrobic reka na jednolita mase,
usmazyc kulke miesa na patelni, sprobowac i doprawic mase do smaku. Namoczyc
flaki w wodzie, delikatnie wsunac na tulejke i nadziewac. Nakluc nadziane flaki
gdzieniegdzie, zeby kielbasa nie pekala w czasie gotowania.

Z tej ilosci powinno ci wyjsc okolo 30 kielbasek 20cm dlugich i 3 cm w
przekroju.

Magdalena Bassett