Re: Jak sie robi ser zolty z mleka ?

Data: 2001-09-21 12:46:44
Temat: Re: Jak sie robi ser zolty z mleka ?
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

> he he. Za pienišdze turystów robiš wszystko. Płacisz za wysyłkę do domu,
> to dostaniesz. Dzieciaki dostały też dyplomy serownika honorowego.

Wlasnie znajoma szuka takiego honorowego dyplomu bo ma na wsi 5 krow i
chce robic
zolte sery dla turystow i innych gospodarzy.
Ile kosztuje takie szkolenie ?

> tak.

Kiedy zzolkl, gdy mleko biale ?
Moze ta podpuszczka jest zolta ?

> to jest normalna mleczarnia ekologiczna. Proces technologiczny
> komercyjny możesz oglšdać przez szybę z galeryjki. Dwa razy w tygodniu
> jest wyrób własnoręczny, musisz tylko mieć parę godzin czasu. Ale bardzo
> ciekawe było.

Chetnie bym przyjchal, ale poczekam na spokojniejsze czasy.

> nie wiem. Przerobić sera się nie da. Biały to biały a żółty to żółty.
> Biały robisz z kwaœnego mleka, a żółty ze słodkiego. Te kawałki
> pływajšce w serwatce sš słodkie (też próbowaliœmy). Wyglšda jak biały
> ser, ale smakuje jak ciepłe lody bez cukru ;-))

Zapytam sie chemika o jaka to chodzi reakcje chemiczna.
Bo w mleku jest chyba duzo kazeiny.

I zazdroszcze ci, ze miales taka sposobnosc zrobienia samodzielnie
zoltego sera.
Moze ta mleczarnia chcialaby goscic wycieczki z Polski ?
Kolega ma biuro podrozy to moze zorganizowac takie wyjazdy autobusem.
Jacek