Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka

291. Data: 2016-03-13 18:47:11

Temat: Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

>> Młode wiosenne mniszki
> Jasne, jasne, że młode.
>
>> i pokrzywy -- to ja chętnie.
> Pokrzywy też?

Pokrzywy nawet bardziej. Jajecznica na młodych pokrzywach należy u mnie
do kanonu dań wiosenych. Znana mi od wczesnego dzieciństwa, jej początki
wynurzają się z mgły kształtującej się świadomości.

> Np.
> https://en.wikipedia.org/wiki/File:Edouard_Manet_-_L
uncheon_on_the_Grass_-_Google_Art_Project.jpg

Też. Choć te panie nie wyglądają mi na mniszki.

> Wspomnij, bo ich chyba nie znam.

Dwa lata temu o tym pisałem (<s...@f...lasek.waw.pl>
29 kwietnia 2014 23:43:14 w wątku "Szparagowo" założonym przez Ewę).

Nie lubię w jednym miejscu dwa razy pisać tego samego, i jeśli skleroza
mnie nie dopadnie, to tego nie robię. Za to uległy jestem gdy kto prosi.

Jeszcze jedno ważne: niektórzy dobrze i na długo to sobie zapamiętali,
bo całkiem niedawno, pod koniec ubiegłego roku, jakaś Życzliwa Dusza
nie omieszkała mi wytknąć i przypomnieć jakie ja okropieństwa wypisuję
na pl.rec.kuchnia zamiast gadać o niczym. Zdaje się, że nawet do jakiegoś
killfajla zostałem wtedy wpisany, czy cóś. A ja przekorny jestem, więc
będąc tak umotywowany podwójnie, z dziką satysfakcją przypomnę:

Później przy zgłębianiu tematu dowiadziałem się jeszcze, że to nie tak
w każdym lesie. Obszar występowania dzikich szparagów jest ograniczony,
kształt ma nieregularny, i nikt chyba dobrze nie wie, dlaczego tu są,
a tam ich nie ma. Wypisz wymaluj ciekawostka przyrodniczo-kulinarna,
o której można nie wiedzieć, choć wiedzieć warto. Aha, o jajecznicy na
pokrzywie też się przy tamtej okazji zgadało.

--
Jarek

292. Data: 2016-03-13 19:08:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Leśne dzikie szparagi to te dalmackie, o których Jarek wielokrotnie
> pisał. U nas chyba ich nie ma.

Jestem tuż po przejrzeniu pliku zawierającego wysyłane przeze mnie
wiadomości. Pisałem raz. A wspomniałem o sezonie również w zeszłym
roku, gdy nadarzyła się okazja. No i teraz znowu. Ale dobrze, że
o tym co piszę się pamięta, nawet więcej się pamięta niż piszę.

> A swoją drogą - u mnie na targowisku już pierwsze zielone szparagi
> widziałam, ale 19zł za pęczek, więc na razie odpuściłam.
> W ogródku mam tylko krokusiki, kwitną już od jakichś 2 tygodni.
> Tulipany i hiacynty też już się dawno przebiły i czekają na
> cieplejsze słoneczne dni, żeby zakwitnąć.

O wrocławskich krokusach słyszałem w radiu. Chyba właśnie ze dwa
tygodnie temu. Moje tulipany, te co je w zaprzeszłą Wigilię sadziłem
do ziemi, mają jakieś osiem centymetrów. Poszedłem teraz z latarką
i linijka by rzecz zbadać. To ich wyjście z ziemi zdaje się mieć
charakter naciowy, pączków kwiatowych nie stwierdziłem. Trzeba
przyjrzeć się im za dnia.

--
Jarek

293. Data: 2016-03-13 19:09:39

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> będąc tak umotywowany podwójnie, z dziką satysfakcją przypomnę:

:-))))

294. Data: 2016-03-13 19:49:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roku, gdy nadarzyła się okazja. No i teraz znowu. Ale dobrze, że
> o tym co piszę się pamięta, nawet więcej się pamięta niż piszę.

Być może było tak, jak piszesz. Najlepszy to dowód, że nie jestem
grupową kronikarką, a pamięć jest jednak zawodna. A może za dobra? Sama
już nie wiem, jak to ocenić. Mnie się wydaje, że wspominane to było
więcej niż dwa razy, ale kłócić się nie zamierzam, bo to nieistotne ile,
ważne jak!

> [...]
> i linijka by rzecz zbadać. To ich wyjście z ziemi zdaje się mieć
> charakter naciowy, pączków kwiatowych nie stwierdziłem. Trzeba

Moje tulipany też chyba pąków jeszcze nie mają. Za to hiacynty - tak,
ale tuż przy ziemi. Krokusy niebawem przekwitną.

Ewa

295. Data: 2016-03-13 20:06:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Być może było tak, jak piszesz. Najlepszy to dowód, że nie jestem
> grupową kronikarką, a pamięć jest jednak zawodna. A może za dobra?

Przed wysłaniem sprawdzam często w koronice o nazwie "My_Posts",
czy czegoś podobnego nie pisałem wcześniej. Żeby nie nudzić nadto.
Ale może sprawdzać nie powinienem?

> Sama już nie wiem, jak to ocenić. Mnie się wydaje, że wspominane
> to było więcej niż dwa razy, ale kłócić się nie zamierzam, bo to
> nieistotne ile, ważne jak!

Ważne, że w ogóle. Bo chyba informacja sama w sobie pożyteczna.

> Moje tulipany też chyba pąków jeszcze nie mają. Za to hiacynty - tak,
> ale tuż przy ziemi.

Był we Wrocławiu jakiś mróz tej zimy? W Warszawie trochę w styczniu,
za to dość tęgi. Hiacynty tak są skonstruowane, że jeśli mrozu nie
zaznają, to łodyżki nie wytworzą. Pisałem o tym kiedyś, ale widocznie
w sposób tak słaby i nudny, że zapamiętanie nie zostało.

Jarek

--
Tu przerwał, lecz róg trzymał; wszystkim się zdawało,
Że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało.

296. Data: 2016-03-13 20:09:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przed wysłaniem sprawdzam często w koronice o nazwie "My_Posts",
> czy czegoś podobnego nie pisałem wcześniej. Żeby nie nudzić nadto.
> Ale może sprawdzać nie powinienem?

Zdecydowanie nie zaszkodzi jak czasem nie sprawdzisz...
Zwłaszcza że po śmierci serwisu dejanews szukanie
po archiwach usenetu jest dużo trudniejsze niż kiedyś było.

297. Data: 2016-03-13 20:33:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Zdecydowanie nie zaszkodzi jak czasem nie sprawdzisz...
> Zwłaszcza że po śmierci serwisu dejanews szukanie po
> archiwach usenetu jest dużo trudniejsze niż kiedyś było.

Z szukaniem w archiwach faktycznie marnie to wygląda. Ale dotarcie
do wiadomości po jej Message-ID nie jest problemem. Ja używam do
tego serwera news-archive.icm.edu.pl podłączonego do czytnika mego
powszedniego. Dość, że wcisnę Alt-L i podam Message-ID, a już mam
oryginał wiadomości, choćby z początków istnienia Usenetu. Potem
Alt-P -- i widzę poprzednią wiadomość w danej dyskusji.

--
Jarek

298. Data: 2016-03-13 20:36:30

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaznają, to łodyżki nie wytworzą. Pisałem o tym kiedyś, ale widocznie
> w sposób tak słaby i nudny, że zapamiętanie nie zostało.

Mrozu trochę było, chyba w styczniu właśnie, takiego
kilkunastostopniowego. A i nawet ze 2 tygodnie temu jeszcze mi się
zdarzyło skrobać rano szyby, ale to raczej lekki przymrozek. Na
marginesie - dzisiejsza pogoda też mało wiosenna.

Ewa

299. Data: 2016-03-13 21:09:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Mrozu trochę było, chyba w styczniu właśnie, takiego
> kilkunastostopniowego.

No to nie wiem ile temu hiacyntowi potrzeba, żeby sobie właściwą
gatunkowi swemu szypułę zrobił. Znane mi teorie nic o tym nie mówią.
Dowiemy się z praktyki.

> A i nawet ze 2 tygodnie temu jeszcze mi się zdarzyło skrobać
> rano szyby, ale to raczej lekki przymrozek.

Kupiłem sobie w kauflandzie termowentylator. Jak ma być rano mróz,
to go wstawiam wieczorem do samochodu i podłączam przez wyłącznik
czasowy nastawiony na właściwą godzinę. Żadnego skrobania.

> Na marginesie - dzisiejsza pogoda też mało wiosenna.

Słoneczna i zimnowiosenna. Tak bym ją określił. Mnie się podobała,
marcowa taka. Teraz jest minus pół stopnia, suche powietrze, zimna
nie czuć. Gwiazdy świeca jasno, księżyc zza sosny przeziera, choć
zajdzie niebawem. Czuć jeszcze zapach ziemi -- w dzień było prawie
dziesięć stopni, słońce świeciło z wysoka, dobrze wszystko nagrzało.

Jarek

--
Nie chwal dnia przed zachodem słońca.

300. Data: 2016-03-13 21:16:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niebawem. Czuć jeszcze zapach ziemi -- w dzień było prawie dziesięć
> stopni, słońce świeciło z wysoka, dobrze wszystko nagrzało.

No to u nas zdecydowanie gorzej. Zimno, wietrznie, słońce nie wyjrzało
zza chmurzastej ścierki przez cały dzień.

Ewa

Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Re: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"
Świetne! gadżety kuchenne - cd. //bo chyba kiedyś coś w tym stylu tu zakładałam
Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)