Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka

281. Data: 2016-03-12 21:08:45

Temat: Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnne8qov.qmp.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> Mam swój pokrzywny zagonek, lecz wciąż pusto na nim.

Do czego pokrzyw używacie? :-)

> [...]
> przebiśnieg przebił co przebić należało, jakieś mniszki, pokrzywy,
> listki, listeczki. A u mnie nic z tych rzeczy. Tylko ten szczypiorek.
> Ma on już z kilkanaście centymetrów, całkiem handlowy rozmiar. To
> "już" w zdaniu poprzednim mi trochę zgrzyta. Bo nie przypominam sobie,
> bym go kiedyś widział mniejszym. Co roku jest tak samo. Zima, buro,
> zeschłe liście. Aż ktoś przychodzi do domu z wizytacji ogródka i mówi:
> o, szczypiorek. Sam nie wiem jak on to robi, że pojawia się tak nagle.
> Wygląda zupełnie jakby wyrósł w ciągu jednej nocy. Ale której? Tego

Żebyś wiedział jak dziadowski szczypiorek tu w sklepach...
Kusi mnie aby posiać swój :-) Aby był taki handlowy :-)

> Nie wspominam o nim jako o kulinarium. Jeść się go da, kilka razy
> próbowałem -- szczypiorkowatość w smaku ma, lecz konsystencja jego zbyt
> twarda, coś jak zielone plastikowe rureczki. Używamy go do patrzenia nań.
> I bardzo poważamy tego naszego szczypiorka, jest on dla nas jak druh
> szczery.

:-) A ja bym go zjadł :-)))

> Nim przyjdzie lato, po szczypiorku nie ma śladu. Jeśli suche i gorące,
> depcze się po tym miejscu jak po klepisku. Gdy deszczowe i chmurne,
> to potrafi tam wyrosnąć trawsko i zielsko do pasa wysokie. Nikt wtedy
> o szczypiorku ne myśli. Ale on tam jest. Trwa. Niech no tylko kolejna
> wiosna przyjdzie -- a on znowu pokaże swoje! I jak takiego nie lubić?
> Jest przecież za co, nawet gdy nikt z góry nie każe. To nawet nie
> sezonowa wiosenna moda, to stan permanentny.

:-)))

282. Data: 2016-03-13 08:02:37

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam swój pokrzywny zagonek, lecz wciąż pusto na nim.

U nas już mają z 10 cm wysokości.

> [...]
> twarda, coś jak zielone plastikowe rureczki. Używamy go do patrzenia nań.
> I bardzo poważamy tego naszego szczypiorka, jest on dla nas jak druh

Teraz nie ma zim, to i szczypiorek zieleni się całorocznie.
Ja tam lubię taki twardy, chrzęszczący, skrzypiący w zębach. Chociaż
druhów się nie zjada, jednak tutaj zrobiłabym wyjątek. A i strzyżone
lepiej rośnie.

> [...]
> Jest przecież za co, nawet gdy nikt z góry nie każe. To nawet nie
> sezonowa wiosenna moda, to stan permanentny.

Jest w tym zielone ździebko optymizmu. I tego się trzymam.
--
B.

283. Data: 2016-03-13 08:11:46

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16-03-12 o 21:08, Pszemol pisze:

> Do czego pokrzyw używacie? :-)

Do sałatek, ale tylko młodych listków. I listków mniszka, i czosnku
niedźwiedziego, te mają większe zastosowanie.

Dla zainteresowanych bezkrwawym jedzeniem z łąk i lasów coś
sympatycznego od etnobotanika:
http://lukaszluczaj.pl/pierwsze-w-tym-roku-dzikie-wa
rzywa/
--
B.

284. Data: 2016-03-13 13:00:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> [...]
> lubię taki twardy, chrzęszczący, skrzypiący w zębach. Chociaż druhów
> się nie zjada, jednak tutaj zrobiłabym wyjątek. A i strzyżone lepiej

Z tym druhem żyjemy tak już ze trzydzieści lat. Co wiosnę go widząc.
Nikt nie wie skąd on się tam wziął, skąd przyszedł. Analiza wydarzeń
historycznych wskazuje, że mogli go wsadzić za Bieruta. Albo za sanacji,

Jarek

--
Nikt nie pytał skąd się wziął gdy do ognia się przysiadał
Wtulał się w krąg ciepła jak w kożuch

285. Data: 2016-03-13 13:02:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> [...]
> i czosnku niedźwiedziego, te mają większe zastosowanie.
>
> Dla zainteresowanych bezkrwawym jedzeniem z łąk i lasów coś

Jaskry, to dla mnie trochę za duży hardcore. Podobnie jak wije.
Młode wiosenne mniszki i pokrzywy -- to ja chętnie. Choć i coś
bardziej dojrzałego, letniego, też da się znaleźć na łące.
Barszcz chociażby. No i jeszcze ostrożeń, warzywny z nazwy,
ale nie tylko z nazwy. A że sezon teraz, to o leśnych dzikich
szparagach też wspomnę.

Jarek

--
Na zielonej trawce
pasły się pratchawce

286. Data: 2016-03-13 16:04:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <b...@p...pl> wrote in message

> Do sałatek, ale tylko młodych listków. I listków mniszka, i czosnku
> niedźwiedziego, te mają większe zastosowanie.

Ciekawe, bardzo ciekawe :-)

> Dla zainteresowanych bezkrwawym jedzeniem z łąk i lasów coś sympatycznego
> od etnobotanika:
> http://lukaszluczaj.pl/pierwsze-w-tym-roku-dzikie-wa
rzywa/

Fajna stronka dla zajęcy ;-) A tak poważnie, to pierwszy raz
widzę aby ktoś takie placuszki robił - chętnie bym skosztował.

287. Data: 2016-03-13 16:41:51

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Młode wiosenne mniszki
Jasne, jasne, że młode.

i pokrzywy -- to ja chętnie.
Pokrzywy też?

Choć i coś
> bardziej dojrzałego, letniego, też da się znaleźć na łące.
Np.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Edouard_Manet_-_L
uncheon_on_the_Grass_-_Google_Art_Project.jpg

> Barszcz chociażby. No i jeszcze ostrożeń, warzywny z nazwy,
> ale nie tylko z nazwy. A że sezon teraz, to o leśnych dzikich
> szparagach też wspomnę.

Wspomnij, bo ich chyba nie znam.
--
B.

288. Data: 2016-03-13 16:54:59

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.picshare.ru/uploads/151221/pIHBN1A5En.png
--
B.

289. Data: 2016-03-13 16:56:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <b...@p...pl> wrote in message

> http://www.picshare.ru/uploads/151221/pIHBN1A5En.png

No proszę jak miło i "wielkanocnie" się tu zrobiło!
Dziękuję Ci za te klimaty.

290. Data: 2016-03-13 17:48:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.03.2016 o 16:41, bbjk pisze:

> Wspomnij, bo ich chyba nie znam.

Leśne dzikie szparagi to te dalmackie, o których Jarek wielokrotnie
pisał. U nas chyba ich nie ma.
A swoją drogą - u mnie na targowisku już pierwsze zielone szparagi
widziałam, ale 19zł za pęczek, więc na razie odpuściłam.
W ogródku mam tylko krokusiki, kwitną już od jakichś 2 tygodni. Tulipany
i hiacynty też już się dawno przebiły i czekają na cieplejsze słoneczne
dni, żeby zakwitnąć.

Ewa

Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Re: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"
Świetne! gadżety kuchenne - cd. //bo chyba kiedyś coś w tym stylu tu zakładałam
Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)