Re: Jak walczyć ze strachem?

Subject: Re: Jak walczyć ze strachem?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
<nj4q0m$d89$1@dont-email.me> <nj4qk4$r61$1@mx1.internetia.pl>
<nj4rgt$i5v$1@dont-email.me>
<5755f442$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<5757361c$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
<1sctjqcrk2yit$.hm1c7mhod148$.dlg@40tude.net>
<njppar$4gp$1@node1.news.atman.pl> <o...@t...home>
<1xrbx657mbmd6.1p3qxfo21axwt$.dlg@40tude.net>
<o...@t...home>
<5765df6d$0$22840$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@t...home>
From: Animka <a...@t...wp.pl>
Date: Sun, 19 Jun 2016 23:26:04 +0200

W dniu 2016-06-19 o 13:34, Trefniś pisze:

> (...)

> To była parafraza wypowiedzi, która kwitowała moją chałwę własnej
> roboty. Sugerując przy okazji niejaką wyższość nad "tłuszczą" w
> rodzaju Trefnisia...
> To zastanawiające, jak łatwo niektórzy obnażają swoje kompleksy :)
> W ten sposób można powiedzieć na przykład "po co gotować obiady, skoro
> można zjeść w knajpie - stać mnie" :)
Już wolę nic nie jeść. Taka jest prawda.

> Ja od pewnego czasu "znielubiłem" kapustę kiszoną i zwyczajnie
> wykreśliłem z menu :)
> Dopiero własna kiszonka przywróciła ją u mnie w domu.

Oto,to!
Róznica tylko taka, że kiszonek nie robię, bo nie mieszkam w swojej
dużej chałupie tylko w bloku i warunków ku temu nie mam.

> [...]
> powodują, że już nigdy nawet nie spojrzę w kierunku kiszonek
> przemysłowych.
> Na przykład, dawniej kapusta ze sklepu prawie zawsze zwyczajnie
> śmierdziała - nawet słyszało się ubolewanie "wstydziłam się w
> tramwaju, że śmierdzi jakbym się nie myła". Kiedyś słyszałem nawet,
> jak jakaś pani przepraszała współpasażerów.
> Teraz jest pewnie lepiej, bo opakowania są szczelniejsze :)
> Kapusta, która nie pachnie ładnie i swoiście, zwyczajnie nie powinna
> trafić do sprzedaży!
> A reakcje współpasażerów powinny być wyłącznie: "jak ładnie pachnie

Jeden taki Rysio kiedyś na grupie warszawskiej napisał. ze pracował w
jakiejś hurtowni spożywczej i szczali z chłopakami do beczek z kapusta
kiszoną. Od tamtej pory nie kupilam kapusty kiszonej może z 10 lat.
Teraz czasami kupię na bazarku (baby oszukują, że kapusta prawdziwa i
miękka), ale muszę zrobić z tego kapuśniak nie surówke i gotuje się toto
ze 3 godziny, bo twarda.

> Ostatnio w warzywniaku (lokalny, jeden z godnych szacunku i ze stałą
> klientelą) sprzedawczyni nie udawała, że kapusta "domowa", ale
> lojalnie podała klientce do skosztowania. Klientka nie kupiła, zaś
> podzieliła się własnym doświadczeniem - zawsze kapustę płuczę dwa razy.
> :O
> Rozumiem odcisnąć (i wypić sok), zmniejszyć kwaśność dodatkami, ale
> płukać dwukrotnie wodą?
Tfu! Wypic sok? Wylać. Do bogosu czy kapuśniaku trzeba wypłukać ze 3
razy tę kapustę za każdym razem ja odciskać, potem dolac wody i gotować.
Co innego taka kapustka, którą się w domciu robi, ale ja nie robię.

--
animka