Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Jak zachęcić dziecko do rysowania?
Date: Fri, 05 Oct 2007 14:09:03 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 43
Message-ID: <fe59iq$nbp$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <fdiqn7$1j7$1@node1.news.atman.pl> <fe0rsu$40q$1@atlantis.news.tpi.pl>
<4...@n...home.net.pl> <4...@n...home.net.pl>
<1...@4...net>
<fe2q79$r0b$2@atlantis.news.tpi.pl> <4...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: cpk112.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1191586202 23929 83.31.216.112 (5 Oct 2007 12:10:02
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Oct 2007 12:10:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:31289
Ukryj nagłówki
Harun al Rashid pisze:
>
> Użytkownik "Lolalny Lemur"
>>
>> A Ty dalej nie rozumiesz. Chodzi o to, żeby mu pokazać, że to jest
>> całość. Że kredka, pędzel czy glina to narzędzie plastyczne. Służące
>> temu samemu. Żeby się przełamał i w podobny sposób podszedł do kredki
>> jak do farby. Uapiesz?
>>
> W tym_konkretnym_przypadku kredka nie jest narzędziem do nauki plastyki.
> Służy jedynie uatrakcyjnieniu (tu chybionemu) żmudnych ćwiczeń
> manualnych. Jest narzędziem przejściowym dla korzystania z
> długopisu/pióra. Uapiesz?
A jak to sie ma do tego co napisałam wyżej? Ma zacząć traktować kredkę
jako narzędzie do uatrakcyjniania nudnych ćwiczeń? Jakoś tego nie widzę.
Dla wyjaśnienia: zdanie "Żeby się przełamał i w podobny sposób podszedł
do kredki jak do farby" oznacza tyle, że ma sie przełamać i podonie
beztrosko spojrzeć na kredki jak do tej pory patrzył na farby.
> BTW wydaje mnie się, tak na pierwszy rzut oka, że dokładnie te cechy,
> które są istotne w operowaniu kredką w sensie plastycznym: zamaszystość
> ręki, swoboda nadgarstka, luźny chwyt (pewnie są inne, nie znam się),
> leżą w totalnej opozycji do cech, które usiłujemy wypracować traktując
> kredkę jako narzędzie prepisarskie: precyzja ruchu, konkretny układ
> ręki, nadgarstek stanowiący mocne podparcie dla kaligrafującej dłoni.
Niestety. Ale myślę, że wychodząc od tej zamaszystości można przejść do
mniejszych form i w efekcie precyzji.
> Nic dziwnego, że dziecko Ci pięknie maluje bazgrząc równocześnie jak
> kura pazurem. Niepotrzebnie, można umieć kaligrafować i zarazem zrobić
> świetny rysunek. Ino chcieć... ćwiczyć. ;P
Oczywiście.
LL
--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy
wielorybow i policyjna syrene, inne,
jak u lemura wari, smiech szalenca.*
|