Re: Jaka grzałka do bojlera?

Data: 2010-07-16 15:13:33
Temat: Re: Jaka grzałka do bojlera?
Od: "Chiron" <c...@o...eu>

Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4c403731$0$2595$6...@n...neostrada
.pl...
> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
>
> Przepływowe mają tą wadę że gdy odkręcisz w drugim kranie wodę to kąpiący
> się poczuje przez chwilę za zimną wodę a jak zakręcisz drugi kran to
> kąpiący dostanie za ciepłą.
> Nie jest to przyjemne.
>
> Ja miałem kocioł gazowy przepływowy 24kW i wydawało się że jego moc
> poradzi sobie ze wszystkim. Niestety pomimo sporej mocy były skoki
> temperatur i musiałem ratować się nietypowym rozwiązaniem czyli
> zainstalowaniem buforowo - po drodze między kotłem a instalacją -
> [...]

Nie demonizował bym tego. Fakt- wyczuwalnie spadała temperatura wody jak
druga osoba odkręciła ciepłą- no ok - to wada, ale przecież nie leciała
zimna. Po zakręceniu zaś ciepłej w drugim kranie- faktycznie rośnie
gwałtownie temperatura. Do ilu? 50? OK- nie jest to przyjemne, ale tak
naprawdę przeszkadza wyłącznie wtedy, kiedy ktoś stoi pod prysznicem- w
wannie wcale. Poza_tym_to_wada_tanich_ogrzewaczy. Droższe- mają
zabezpieczenia.
Bojler z bańką- ciepła woda wyczerpuje się, i w pewnym momencie (załóżmy, że
jeszcze ktoś się kąpie)- dla nich brakuje ciepłej wody- i trzeba długo
czekać, zanim się podgrzeje. W praktyce: płuczecie się zimną- bo ciepła
będzie za godzinę (dłużej)

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.