Re: Jaką patelnię lupić?

Data: 2015-02-14 22:30:18
Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: Trefniś <t...@m...com>

W dniu .02.2015 o 21:55 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> Trefniś pisze:

(...)

> A gdzie i kiedy?! Raczej gdyby jakiś nawiedzeniec coś gadał z
> uwielbieniem,
> to bym sobie może z niego jaja robił. Był tu niedawno taki jeden, co mu
> się
> patelnia ceramiczna przebarwiała od cukinii. Gadał na tyle nieskładnie,
> że
> trudno było dociec, czy kupił patelnię pociągniędą farbą olejną, czy może
> cukinia była z kwasem fluorowodorowym -- dość, że na żadne konkretnie
> pytanie nie odpowiedział, a w końcu sobie poszedł. No i dobrze.

Ależ pisałeś:
"No ale pod ty względem, to poza wszelką konkurencją są patelnie
ceramiczne. Szczególnie te z białą gładką powłoką. Absolutnie z
niczym nie reagującą, dyament taki. Nic nie przywiera, z tłuszczem
czy bez, a po użyciu można ją wprost pod wodę, zimną czy gorącą,
a tam przetrzeć szmatką, szczotką czy ostrym drucianym zmywakiem
-- wszystko jedno, bo od razu jest czysta, a nic jej nie porysuje."

Dla mnie p.r.k nie jest jedynym źródłem wiedzy kuchennej.
Twoje podpieranie się doświadczeniami p.r.k jest mało niewiarygodne (zbyt
mała próbka).

Kiedy wątpiłem bezosobowo, że dosłownie _każda_ ceramiczna może być dobrej
jakości, odpowiedziałeś:

"W zasadzie to jest chyba jeden czort. Ja zacząłem od takiej białej
gładkiej. I zaraz dokupiłem następne takie same, choc producent inny.
Ktoś inny twierdził, że ciemne i karbowane są w porządku -- i ja w to
wierzę. Jak gdzieś taką zobaczę, to zaraz kupię."

Kiedy pomyślimy, _czym_ ceramika była na przestrzeni wieków, czym jest
teraz (za wiki - nawet takie banalne źródło to "wie"):
"Obecnie przez ceramikę rozumie się wszystkie tworzywa i wyroby
nieorganiczno-niemetaliczne, w trakcie otrzymywania których istotnym
procesem jest obróbka cieplna w temperaturze powyżej kilkuset stopni
Celsjusza, np. spiekanie lub prażenie."...

...to Twoje twierdzenie "to jeden czort", białe gładkie są dobre, także
samo "ciemne karbowane"
zakrawa właśnie na bezkrytyczne uwielbienie na podstawie niewiedzy.

Ja _wiem_ że nie każda ceramiczna patelnia jest "jeden czort".
Każda firma może sobie _cokolwiek_ spiekać lub prażyć w wysokiej
temperaturze.

Także tę "farbę", którą wyśmiałeś z charakterystycznym zadufaniem.

Dlatego uważam, że twoje "wszystkie ceramiczne są poza konkurencją" jest
właśnie bezkrytycznym uleganiem marketingowi. Ja mam to z tyłu, jakie masz
poglądy. Ale tu usiłujesz je propagować wśród oczekujących _wiedzy_

Powtórnie poradzę Ci lekturę "Reklama uśmiechnięte ścierwo" Oliviero
Toscaniego.

--
Trefniś