Jaką patelnię lupić?

41. Data: 2015-02-14 19:33:19

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 19:15:22 +0100, krys napisał(a):

> Skoro tak twierdzisz - dawaj przepis na swój specjał.
> Patelnię nierdzewną mam;-)

Takie coś to raczej w żeliwnej emaliowanej albo po prostu na tzw
czarnej,dobrze wypalonej.

42. Data: 2015-02-14 19:33:32

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-14 o 16:36, Adam pisze:
> Witam
>
> Gotowanie nie jest moją mocną stroną,
> a odbija się to przede wszystkim na patelniach.
> Bardzo często coś mi się przypala, potem muszę
> taką patelnię czyścić, w wyniku czego bardzo
> szybko jest porysowana. Kupuję nową i całość
> się powtarza.
> Jaką patelnię kupić (nie musi być tania) żeby uniknąć
> przypalania i ewentualnie, gdy to się już stanie,
> żeby łatwo można było ją czyścić? I czym czyścić?
>
> Będę wdzięczny za rady.
>
> Pozdrawiam
> Adam

Patelnia nie ma znaczenia. Jeżeli nie chcesz aby się przypalało to od
czasu do czasu poruszaj smażonymi rzeczami, w ten sposób nic się nie
przypali ani nawet nawet nie odbarwi.

43. Data: 2015-02-14 19:37:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 19:33:32 +0100, Trybun napisał(a):

> Patelnia nie ma znaczenia. Jeżeli nie chcesz aby się przypalało to od
> czasu do czasu poruszaj smażonymi rzeczami, w ten sposób nic się nie
> przypali ani nawet nawet nie odbarwi.

No i ważne - trzeba mięso kłaśćna dobrze rozgzraną patelnię - i tu się
przyda "próba soli".

44. Data: 2015-02-14 19:38:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Nawet tam, gdzie styka się z kuchenką??

Ty rzeczywiście musisz się czuć otoczona przez debili jakichś...
Naprawdę sądzisz, że oglądając patelnię nie popatrzyła tam? :-))

45. Data: 2015-02-14 19:38:29

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Nawet tam, gdzie styka się z kuchenką??

Częściowo tak. Nie byłam przy jej produkcji i nie wnikam aż tak głęboko.

J.

www.kontestacja.com

46. Data: 2015-02-14 19:40:17

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Takie coś to raczej w żeliwnej emaliowanej albo po prostu na tzw
> czarnej,dobrze wypalonej.

Ej no, parę postów temu twierdziłeś, że nierdzewna daje radę, to się teraz
sianem nie wykręcaj ;-)

J.

www.kontestacja.com

47. Data: 2015-02-14 19:53:39

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 19:15 krys <k...@p...onet.pl> pisze:

> Skoro tak twierdzisz - dawaj przepis na swój specjał.
> Patelnię nierdzewną mam;-)

To jest podstawowy opis, trudno to nawet nazwać potrawą :)

Przepis na podstawie "Gotujemy w zdrowych naczyniach z Katarzyną
Pospieszyńską"
Wyd. Pro Rea Sp. c.

"Smażenie bez tłuszczu

Patelnię należy rozgrzać przed włożeniem na nią produktu przeznaczonego do
smażenia. Stawiamy ją na średni płomień gazu lub płytkę elektryczną
rozgrzaną do średniej temperatury. Podgrzewamy patelnię przez 3-5 minut.
Celem sprawdzenia czy temperatura patelni jest odpowiednia do rozpoczęcia
smażenia, wlewamy do niej 1/4 łyżeczki wody. Jeżeli woda rozpryskuje się i
w postaci drobnych kuleczek zaczyna toczyć się po dnie patelni zachowując
się jak rtęc, oznacza to , że możemy przystąpić do smażenia wybranego
produktu.

Przykład smażenia:

Na patelnię ogrzaną zgodnie z podaną wyżej instrukcją kładzemy osuszone w
ściereczce grube kotlety lub kawałki mięsa (grubość 2,5-3 cm). Smażymy
przez 2-3 minuty. Po tym czasie mięso będzie zrumienione i powinno doć się
łatwo przewrócić na drugą stronę. Gdyby jednak mięso nadal przywierało do
dna patelni, to powinniśmy smażyć dalej przez około 1-2 minuty. Po
przewróceniu mięsa na drugą stronę przyprawiamy je suszonymi ziołami i/lub
korzeniami oraz smażymy do zrumienienia."

Pospieszyńska ma raczej dobrą opinię.

Zwróćcie uwagę - nie ma mowy nic o soli. Zwyczajnie nie solimy.
Owe suszone zioła czy korzenie dot. takich grubych kotletów.
Ja smażyłem zawsze cieńsze (raczej nie należy ich rozbijać, choć to chyba
nie warunek).
Cieńszemu mięsu nie potrzeba tych ziół - skarmelizowana skórka powinna
starczyć za smak.

Oczywiście komuś może być mało słone - sami przyzwyczajamy kubki smakowe
do dużej ilości soli.
Zresztą tak samo można nie solić warzyw na parze - jeśli nie mamy gustu
nadmiernego solenia wszystkiego.

Ważne jest nagrzanie patelni zgodnie z opisem i nie odrywanie mięsa za
wszelką cenę. Ono musi samo ładnie "puścić"!

A propos - w garach nierdzewnych można gotować na parze, bez żadnych
wkładów/sitek.
A warzywa mocno wilgotne - na parze wręcz bez dodatku wody.
Na przykład ziemniaki na parze gotuję z dodatkiem 3..4 łyżek wody!

(...)

> Też właśnie o tym myśle, bo zamierzam zanabyc jakiś fajny wok.
> A moje doświadczenie całkiem świeże z tefalem skłoniło mnie do rozmyślań,
> czy nie zagłosować na nich za pomocą portfela.

Udanego zakupu życzę!

--
Trefniś

48. Data: 2015-02-14 19:57:34

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 19:53 Trefniś <t...@m...com> pisze:

(...)
> Przepis na podstawie "Gotujemy w zdrowych naczyniach z Katarzyną
> Pospieszyńską"
> Wyd. Pro Rea Sp. c.
>
> "Smażenie bez tłuszczu

Zaznaczam - owe "zdrowe naczynia" to właśnie garnki ze stali nierdzewnej
(z grubym dnem).
Nie jakieś tam inne "wynalazki".

Takie smażenie jest do wykonania _wyłącznie_ na patelni ze stali
nierdzewnej (garnek też może być).

--
Trefniś

49. Data: 2015-02-14 19:58:59

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> To jest podstawowy opis, trudno to nawet nazwać potrawą :)

Dzięki. Zaeksperymentuję. całkiem bez tłuszczu jeszcze nie smażyłam, nie
licząc dawno temu tfuteflonu...

tak jest.

J.

www.kontestacja.com

50. Data: 2015-02-14 20:01:15

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-14 o 19:37, XL pisze:

> No i ważne - trzeba mięso kłaśćna dobrze rozgzraną patelnię - i tu się
> przyda "próba soli".

Tak, a zaraz po położeniu dodatkowo potrząsnąć patelnią aby nie
przywarło. Za jakiś czas znowu potrząsnąć, potrząsnąć także po
przewróceniu mięsa na drugą stronę, i nic nie ma prawa się przypalić.

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?