Jakie nietypowe dania robicie?

21. Data: 2016-12-20 21:18:12

Temat: Re: Jakie nietypowe dania robicie?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.12.2016 o 18:55, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-12-19 23:00, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Z chia i odrobiną mleka.

To nie gotujesz, czy gotujesz na wodzie?

Ewa

22. Data: 2016-12-31 21:59:38

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Bo po to są Święta, żeby królowała TradycjA.

> Dla mnie - tak.

to co tam robi karp?

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

23. Data: 2017-01-01 10:25:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

masti <g...@t...hell> wrote:

> to co tam robi karp?

Gdzie?

--
XL

24. Data: 2017-01-01 20:14:15

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Gdzie?

"będzie płat karpia"

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

25. Data: 2017-01-01 21:05:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

masti <g...@t...hell> wrote:

> "będzie płat karpia"

Ano, bo ja karpia tylko w całości - oczywiście ogłuszonego tuż przed
sprzedażą.
Z głowy, skóry i kręgosłupa gotuję (a raczej gotowałam, bo od kilku lat
karpia wolę wędzonego) wywar na galaretę.
Płaty kupiłam raz w życiu, z braku laku i z powodu grypy. Siła wyższa :-))

--
XL

26. Data: 2017-01-02 10:47:17

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> karpia wolę wędzonego) wywar na galaretę.
> Płaty kupiłam raz w życiu, z braku laku i z powodu grypy. Siła wyższa :-))

no właśnie czyli jednak karp, który jest wynalazkiem lat 60tych

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

27. Data: 2017-01-02 12:01:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

masti pisze:

> no właśnie czyli jednak karp, który jest wynalazkiem lat 60tych

A z kolei karp wędzony jest wynalazkiem na miarę XXI wieku. Rybę tę
na przestrzeni wieków wynajdowano wielokrotnie. Pierwszy wynalazek to
miał na celu, by świeżą rybę mieć przez czły rok -- a karp pływający
w stawie taki luksus dawał. Stawiało go go to w pozycji wyjątkowej, bo
naonczas "ryba śródlądowa" oznaczała rybę wędzoną, z dala przywiezioną,
każdemu już obmierzłą.

Jarek

--
Naszym ojcom wystarczały ryby słone i cuchnące,
My po świeże przychodzimy, w oceanie pluskające!

28. Data: 2017-01-02 12:21:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

masti <g...@t...hell> wrote:

> no właśnie czyli jednak karp, który jest wynalazkiem lat 60tych

Karp jak karp, zyskał popularność, bo to od tamtego akurat czasu pierwsza
masowo hodowana RYBA i przez to najłatwiej w miastach (sic!) dostępna jako
żywa/świeża. I tylko dlatego wszędzie ten karp i karp.
Dziś innych świeżych (teoretycznie przynajmniej) ryb w miastach dostatek.

Nie trzeba się kurczowo trzymać samego karpia - w tym roku u mnie była
miruna po grecku, jesiotr smażony, śledzie z cebulą, a karpik (kilogramowy)
- oczywiście wędzony.

Wszystko to są RYBY - w symbolice mojej starej wiary nie od lat 60-ych
istniejące, lecz od lat z górą 2000, od czasów biblijnych.

http://m.niedziela.pl/artykul/23017/nd/Symbolika-ryb

XL

29. Data: 2017-01-02 12:24:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w stawie taki luksus dawał. Stawiało go go to w pozycji wyjątkowej, bo
> naonczas "ryba śródlądowa" oznaczała rybę wędzoną, z dala przywiezioną,

Śpiewajmy z Niemenem:

"Naszym przodkom wystarczały ryby słone i cuchnące,
My po świeże przychodzimy, w oceanie pluskające!
Ojcom naszym wystarczało, jeśli grodów dobywali,
A nas burza nie odstrasza ni szum groźny morskiej fali.
Nasi ojce na jelenie urządzali polowanie,
A my skarby i potwory łowim, skryte w oceanie.
A my skarby i potwory łowim, skryte w oceanie."

Słowa - Gall Anonim

--
XL

30. Data: 2017-01-02 19:27:27

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Karp jak karp, zyskał popularność, bo to od tamtego akurat czasu pierwsza
> masowo hodowana RYBA i przez to najłatwiej w miastach (sic!) dostępna jako
> żywa/świeża. I tylko dlatego wszędzie ten karp i karp.

i jaka stara religijna tradycja :)

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

Nie ma już zwykłej soli?