Re: Jakie nietypowe dania robicie?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Jakie nietypowe dania robicie?
Date: Mon, 2 Jan 2017 12:01:40 +0100

masti pisze:

> no właśnie czyli jednak karp, który jest wynalazkiem lat 60tych

A z kolei karp wędzony jest wynalazkiem na miarę XXI wieku. Rybę tę
na przestrzeni wieków wynajdowano wielokrotnie. Pierwszy wynalazek to
miał na celu, by świeżą rybę mieć przez czły rok -- a karp pływający
w stawie taki luksus dawał. Stawiało go go to w pozycji wyjątkowej, bo
naonczas "ryba śródlądowa" oznaczała rybę wędzoną, z dala przywiezioną,
każdemu już obmierzłą.

Jarek

--
Naszym ojcom wystarczały ryby słone i cuchnące,
My po świeże przychodzimy, w oceanie pluskające!