KARTOFLANE WARIACJE

1. Data: 2001-05-31 09:41:05

Temat: KARTOFLANE WARIACJE
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

A MOŻE WYMIENIMY SIE POTRAWAMI Z NASZYCH POCZCIWYCH ZIEMNIAKÓW (LUB JAK KTO
WOLI- KARTOFLI)....

KLUSKI SZARE:
ok 75 dkg. ziemniaków zetrzec na drobnej tarce, odcisnąc sok, dodac jedno
jajo, sól, pieprz, majeranek, łyżeczke wegety, oraz kilka łyżek mąki,
mieszać az ciasto będzie miało dość zwarta konsystencję. na wrzątek nakładac
łyżką ciasto, gotowac ok. 10 minut, podawać albo z cebulka albo ześmażonym
boczuszkiem lub jako dodatek do sosów, gulaszów, kapusty zasmażanej...

pozdrawiam kachna
czekam na coś ciekawszego :)

1. Data: 2001-05-31 09:44:32

Temat: Re: KARTOFLANE WARIACJE
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Cheese and onion pie

puree z kartofli wymieszac z duza iloscia startego sera zoltego
(najlepszy cheddar... jak zwykle - czyli ostry, raczej nie
gumowaty), dodac posiekanej cebuli (ja lubie duzo). Jesli ser
naprawde ostry to juz lepiej nie dosalac! Mieszac bardzo
dokladnie - mieszanina zacznie odstawac od sagana. Wylozyc na
dosc plaskie naczynei zaroodporne i wstawic do piekarnika az sie
zrobi zloto-brazowa skorka. Plaskie naczynie po to, zeby tej
skorki bylo jak najwiecej. Jesc z czym sie chce.

czy ja kiedys juz tego nie pisalam????

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-31 09:48:12

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> A MOŻE WYMIENIMY SIE POTRAWAMI Z NASZYCH POCZCIWYCH ZIEMNIAKÓW (LUB JAK
KTO
> WOLI- KARTOFLI)....

CHODZI CI O PYRY?
Prosie berdzo, danie z kuchni francuskiej:

Pyry zapiekane a'la saovignon :) (w pisowni francuskiej moglem cos pokrecic)

Bierzemy 0.7-1 kg pyrek i kroimy je w cieniutkie plasterki (1-3 mm -
najlepiej uzyc malaksera, bo rencami sie czlowiek moze zniechecic).
Zagotowujemy w mieszaninie zkladajacej sie z mleka 1:1 z kwasna, gesta
smietana (tak, zeby przykrylo ziemniaki) +sol+pieprz+galka muszkatalowa
(najpierw podgrzewamy mieszanke, i merdamy, coby sie nie zwazyla).
Przekladamy do naczynia zaroodpornego wysmarowanego przekrojonym czosnkiem i
posypujemy startym zoltym serem (sporo). zapiekamy ok 35-40 min (plasterki
musza byc "jedrne", nie rozciapciane, ale tez nie za twarde, bo rozboli
brzuszek :). Bardzo szybkie (w wersji z malakserem) i bardzo dobre.

Jader

1. Data: 2001-05-31 09:58:54

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

mniam mniam
kachna

Jader napisał(a) w wiadomości: <9f5420$q79$1@sunflower.man.poznan.pl>...

1. Data: 2001-05-31 10:07:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mniam mniam
Zrobiłaś w 10 minut?

Kachna zobacz, co Jader napisał:
"[...] zapiekamy ok 35-40 min (plasterki musza byc "jedrne", nie
rozciapciane,
ale tez nie za twarde, bo rozboli brzuszek :).
Bardzo szybkie (w wersji z malakserem) i bardzo dobre."

Radzę przestrzegaj przepisu.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-05-31 10:14:01

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapowiada się smacznie więc zrobię w sobotę!
:))))))
kachna

<9f54um$sfh$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2001-05-31 11:20:54

Od: Adam Majtyka <m...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja w kwestii technicznej ....

jak juz zagotujemy je w tej mlekowo-smietanowej zalewie, to przekladamy razem z
tym wszystkim czy odcedzamy ?

pozdrawiam

1. Data: 2001-05-31 12:35:11

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Majtyka" <m...@s...pekao.com.pl> napisał w
wiadomości news:3B162916.DD5E163E@szczecin.pekao.com.pl...
> ja w kwestii technicznej ....
>
> jak juz zagotujemy je w tej mlekowo-smietanowej zalewie, to przekladamy
razem z
> tym wszystkim czy odcedzamy ?

Ze wszystkim. Powinno ladnie zgestniec.

Jader

1. Data: 2001-05-31 13:11:20

Od: "GG." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pieczonki
Przepis na ognisko:
stary garczek njlepiej żeliwny:
ziemniaczki w kostkę, słoninka, boczek, kiełbaska, sól, pieprz, cebula
zewnętrzną część garnka od wewnątrz (uff, mam nadzieję że zrozumiałe)
obłozyć ciebnko pokrojoną słoninką, później warstwa ziemniaczkąw, boczku,
kiełbaski , cebulki, później warstwa ziemniaczkąw, boczku, kiełbaski ,
cebulki ziemniaczków itd, każdą warstwę pieprzymy i solimy.
Na górę liść z kapuchy, żeby szczelnie przykryć i pokrywa. Robimy ognisko,
pieczemy kiełbaski mięsko i co tam lubimy, a jak zostanie sam żar - garczek
wkładamy do środka obsypujemy żarem i czekamy.
Powinny być: lekko zapieczone te z boków, cudownie miękkie te w środku.
Pijemy to co kto lubi.
GG.

1. Data: 2001-05-31 13:24:25

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GG." <l...@p...com> napisał w wiadomości

Jesteś kucharzem, czy kelnerem? ;-)

MSPANC. Przepraszam

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

"Kuchnia Polska" nierozpakowana 2/3 ceny
Hej, Magda!!
mloda kapusta - wariacje kulinarne
Sprzeczka tortowa
Wędzenie