Kara smierci - tak czy nie?

1. Data: 2004-11-04 22:21:55

Temat: Kara smierci - tak czy nie?
Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

ciekawe jak opinia po przeczytaniu tego:

"Jak bandyta chce ukraść auto, to nie zawaha się zabić właściciela, albo go
zranić. Ponieważ u nas życie ludzkie traci na wartości. Nikt się nie boi, bo
nie ma kary śmierci - mówi Hołyst. Najgorsze jest to, że do głosu dochodzi
teraz druga i trzecia liga półświatka. To młodzi bandyci, którzy nie tak
dawno byli chłopcami na posyłki starych bossów [...] Mają aspiracje być
prawdziwymi gangsterami, ale brak im charyzmy starej gwardii. Więc pokazują
swoją siłę w jedyny znany sposób: zabijając - mówi jeden z warszawskich
policjantów. "

"Nie mają nic do stracenia, bo bez bandytierki byliby nikim."

"W rekrutacji mafijnego narybku pomocna jest też moda. Już w podstawówkach
dzieciaki pozują na gangsterów. Imponują im luksusowe auta, markowe ubrania.
No i każdy się boi gangstera."

"Ale "miasto", jak potocznie nazywa się ludzi z półświatka, jest coraz
bardziej brutalne. - Bierze się to z brutalizacji życia codziennego. Bo
nawet wyścig szczurów w firmach, który jest formą brutalizacji, przenosi się
na zachowanie przestępców - wyjaśnia profesor Brunon Hołyst, czołowy polski
kryminolog."

http://kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1198548&KAT
=241

1. Data: 2004-11-07 22:21:08

Temat: Re: Kara smierci - tak czy nie?
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
> ciekawe jak opinia po przeczytaniu tego:

Tak jak przedtem.

Sytuacja zwolna i nieuchronnie dojrzewa do punktu, w ktorym
_koniecznosc_ wprowadzenia kary smierci jako absolutnie
niezbednego srodka do skutecznej walki z _kuriozalnym_
przekonaniem wsrod przestepcow oraz ich ofiar o ~bezkarnosci
i nieskutecznosci obecnie wykorzystywanych kar, stanie sie
bezdyskusyjna oczywistoscia _nawet_ dla skorumpowanych
moralnie pseudoidealistyczna demagogia elit wladzy.

--
Czarek

1. Data: 2004-11-07 22:52:45

Od: "darek miauu" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch <a...@p...com> napisał(a):

&gt; ciekawe jak opinia po przeczytaniu tego:
&gt; "Jak bandyta chce ukraść auto, to nie zawaha się zabić właściciela, albo
go
&gt; zranić. Ponieważ u nas życie ludzkie traci na wartości. Nikt się nie
boi, bo
&gt; nie ma kary śmierci

Wprowadzenie kary smierci byloby znaczacym krokiem wstecz w rozwoju
ludzkosci.
Nic bardziej nie przemawia do wyobrazni bandyty, niz NIUCHRONNOSC kary, a nie
jej WYMIAR.

Powszechnosc bandytyzmu nie wynika z braku kary smierci, ale z chromego
wymiaru karnego, korupcji urzedniczej i akceptacji spolecznej dla zjawisk
patologicznych.

Mozna by straszyc w kodeksie karnym przestepcow, ze zabijesz ich samych, ich
rodziny, zstepnych i wstpnych wraz ze wszystkimi znajomymi, a cwiartki luzem
wsypiesz do rzeki, a i tak nie poprzestana rozlewu krwi.

Gdyby jednak mieli swiadomosc, ze ZADEN sad ich nie uniewinni i ze kara jest
NIEUNIKNIONA, a w dodatku nastepuje szybko po zbrodni, a nie osiem lat
pozniej, to nawet wizja dziesieciu lat kryminalu bylaby dla nich
przerazajaca.

Nalezaloby zmienic rowniez sam system sadowniczy.
Poki co zaklady karne przypominaja bardziej uczelnie wyzsze szkolace swoich
kadetow na kierunkach "rozboje i wymuszenia", niz centra resocjalizacyjne.

Czy gdybys byl bandziorem, to nie chcialbys przebywac calodobowo w otoczeniu
scislej czolowki, najlepszych specjalistow w swoim fachu, z wieloletnim
doswiadczeniem w zwodzeniu systemu scigania i powymieniac sie wiedza
zawodowa??

Izolacja. O to rozwiazanie porblemu. Niech jedynymi, z ktorymi wiezen ma
kontakt beda stabilni emocjonalnie i zdrowi spolecznie straznicy wiezienni.

Reforma wieziennictwa jest niezbedna, tak samo, jak potrzebna jest reforma
sadownictwa.
Jak na razie jedynie policja, mimo przerazajacego niedofinansowania dziala
sprawnie. Ale co z tego, skoro zaraz po ustaleniu sprawcy ma miejsce jego
zwolnienie?
Taka zbawa w kotka i myszke. Az czasem dziwie sie, ze w ogole jeszcze sie
chce chlopakom i dziewczynom z policji lapac lobuzow.
Ja bym stracil motywacje, wiedzac, ze wiekszosc i tak wroci do domow nie
niepokojona przez sedziego.

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2004-11-08 06:38:46

Od: gazebo <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

darek miauu wrote:

> [...]
> ludzkosci.
> Nic bardziej nie przemawia do wyobrazni bandyty, niz NIUCHRONNOSC kary, a nie

zgadza sie
--
careful with this axe Eugene!

1. Data: 2004-11-08 06:45:36

Od: "Guahira" <V...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości
> ciekawe jak opinia po przeczytaniu tego:
>
> "Jak bandyta chce ukraść auto, to nie zawaha się zabić właściciela,
Ciach!
Kara śmierci? Oczywiście tak!
Jak można było doprowadzić do absurdalnej sytuacji, w której Państwo
gwarantuje życie zabójcy natomiast nie jest w stanie zagwarantować go
ofierze?!

--
Pozdrawiam serdecznie,
Guahira

(Jeśli chcesz do mnie napisać, usuń z adresu "VeryBig")

1. Data: 2004-11-08 07:22:04

Od: "stvoy" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Guahira" <V...@i...pl> wrote in message

> [...]
> Jak można było doprowadzić do absurdalnej sytuacji, w której Państwo
> gwarantuje życie zabójcy natomiast nie jest w stanie zagwarantować go

nie rozumiem
chcesz zeby panstwo zagwarantowalo zycie ofierze??jak to?

1. Data: 2004-11-08 08:22:01

Od: gazebo <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Guahira wrote:

> Kara śmierci? Oczywiście tak!
> Jak można było doprowadzić do absurdalnej sytuacji, w której Państwo
> gwarantuje życie zabójcy natomiast nie jest w stanie zagwarantować go
> ofierze?!

ofierze? chyba jego obywatelom?
--
careful with this axe Eugene!

1. Data: 2004-11-08 12:16:19

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Reforma wieziennictwa jest niezbedna [...]
> Jak na razie jedynie policja, mimo przerazajacego niedofinansowania

Idealem wg mnie byloby, aby _kazdy_ kto podziela powyzsze poglady,
doswiadczyl skutkow takiego wlasnego 'myslenia' w stopniu _adekwatnie_
wyzszym niz pozostali.

BTW czy istnieje sposob, aby dotarlo do debila, iz jak dotad nigdzie
na swiecie nie udalo sie "zreformowac" wieziennictwa tak, aby nie
bylo wykorzystywane przez najbardziej zdeprawowanych w charakterze
forum dla bezposredniej 'edukacji' przestepczej? Nie ma, co nie?
Nie ma. No niestety. ;(

Trzeba zatem czekac, nie ma rady.

--
Czarek

1. Data: 2004-11-08 16:30:04

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek miauu" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał sporo tekstu
>Wprowadzenie kary smierci byloby znaczacym krokiem wstecz w rozwoju
> ludzkosci.
> Nic bardziej nie przemawia do wyobrazni bandyty, niz NIUCHRONNOSC kary, a nie
> jej WYMIAR.

Otóż to ...

1. Data: 2004-11-08 16:35:01

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bylo wykorzystywane przez najbardziej zdeprawowanych w charakterze
> forum dla bezposredniej 'edukacji' przestepczej? Nie ma, co nie?

A czy gdziekolwiek na świecie udało się podnieść poziom
subiektywny poziom "komfortu egzystencjalnego"
obywateli (czyli sumarycznie poczucie bezpieczeńtwa,
sprawiedliwości, ale też sensu i kierunku życia, świadomości
przyczyn i skutków, poczucia własnej mocy, wolności
i wartości jako człowieka) dzięki np. wprowadzaniu
publicznych egzekucji na stadionach piłkarskich ?

Głośne reklamy w telewizji
Wykrzyczane ( od Kominka)
Czy to się skończy...?
Jak oficjalna psychologia tłumaczy złudzenia optyczne?
Jak niewiele potrzeba do szczęścia...