Re: Kary dla wątpiących w wiernośćżon (w Niemczech)

From: "bazyli4" <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kary dla wątpiących w wiernośćżon (w Niemczech)
Date: Thu, 21 May 2009 06:21:38 +0200

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:653d.00001075.4a14747a@newsgate.onet.pl...

> Oj tak modnie teraz mówić memy,można też forma,struktura,determinanty.

Ale tu nie chodzi o to, żeby było modnie, toż nawet ten pacan Lacan się
chyba przewraca, jak to słyszy, choć powinien poprzeć ;o)

> Mówisz,że jak się obedrze kulture z jej nawarstwienia to pozostaną stałe
> wartości,a może jest tylko twoja wiara ,że tak jest.Gdyż słowo miłość w
> krajach arabskich zupełnie z czymś innym się kojarzy niż nam ,z inną
> symboliką tego obrazu,bo oni tam mają po kilka żon.

Przepraszam, nie wychowałem się w arabskiej kulturze a nie wyobrażam sobie,
jak można nie umieć i nie potrafić kochać kilku żon... osobiście bym chciał,
ale społeczeństwo wokół nadmiernie zacofane, to i co robić... jak się widzi,
że to tylko kulturowe nakładki, to każdy system staje się jednaki...

> Obedrzyj Szekspira a tych żon wielu nadal nie zobaczysz,bo to inna
> kultura.

Zobaczę, widzę nawet teraz... on obraca archetypami... to, co pod te
archetypy podstawia jest sprawą pierwszorzędną dla poszczególnej kultury,
drugorzędną dla przekazu, rzekłbym, narracji... niby co miałoby byc innego w
atrybutach miłości do jednej, a do kilku... to nieistotne szczegóły
techniczne... wiem wiem... mnóstwo ludzi dałoby się zabić... ale czytam
ostatnio Churchilla i nawet on pisze, że 80% to deb*** znaczy Ikselki... bo
szczegóły przedkładają nad idee, a tych jest kilka i są niemal wieczne...

>Więc pozostaje jedynie wiara w stabilność rzeczywistości i tak jak u Kafki
>pies kojarzy fakty sikania z kością tak u człowieka jest,że kojarzy i
>składa fakty w sposób mu odpowiadający.

To prawda, dlatego właśnie te 80% ;o)
Składanie faktów tak, jak niewygodnie, jest trudne...

> Panslawista maniacko skojarzy nieszczęście z Żydem i na tym wybuduje całą
> rzeczywistość i każdy z nas tak robi,tylko on jest trochę wyalienowany
> więc my to lepiej widzimy,a u siebie raczej nie ,a cała ludzkość tak >
> buduje światy i dla wersalczyków woda wydawała się zabójcza

I była... zobacz, jak pili u usańczyków... świetna książka wyszła ostatnio,
właśnie już do mnie dociera, że mniam! Był taki czas, kiedy woda była
brudniejsza i gorsza i pełna zarazków... niemal wszędzie... jedyne co możńa
było robić, to pędzić piwa wina i wszelkiego autoramentu świństwo...

> i się nie myli,tak dla katolików ziemia płaska i byli wstanie życie
> poświęcić,że tak właśnie jest.
> A z tymi kobietami,to przecież problem społeczny,że kobiety z dziecmi są z
> góry stawiane z pozycji przegranej.

I do tej pory się nie myją, zobacz, jak Paryż śmierdzi... i jaka tam woda
droga...
Problem społeczny jest, to prawda, ale czy on wynika z kultury czy z tego,
że kulturowe nakładki mocno niestabilne są?

Pzdr
Paweł