Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?

11. Data: 2017-05-13 12:25:55

Temat: Re: Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 20:01, EZ pisze:
> Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
>
> Nie rozumiem jak to ma się dziać, że sypka kasza
> jaglana wymaga przepłukiwania zimną i gorącą
> wodą żeby, jak rozumiem, wypłukać goryczkę,
> a w torebkach tego nie trzeba, a właściwie nie da
> się zrobić, a kasza i tak gorzka nie będzie.

Nie mam pojęcia, nigdy takiej w torebce nie gotowałam. Może jakoś
wstępnie preparują tę kaszę?
Przetestuj. Jeśli jednak nie pozbawiają jej goryczki, to możesz się
łatwo zrazić do jagieł, a szkoda by było.

Ewa

12. Data: 2017-05-13 14:55:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Nie mam pojęcia, nigdy takiej w torebce nie gotowałam. Może jakoś
> wstępnie preparują tę kaszę?

Na pewno wstępnie podgotowują czy jakoś parzą jak ryż para-boiled czy kaszę
gryczaną w woreczkach; kto gotował też normalne ziarna, ten wie, że te w
woreczkach bez tego "parabolicznego" wstepnego przygotowania musiałyby się
o wiele dłużej gotować, niż wynika z czasu podanego na ich opakowaniu.
W każdym razie mnie kasza jaglana najbardziej odpowiada w postaci płatków -
bo ma te twarde łupinki porozgniatane i jakby ich mniej, przez co szybciej
się rozkleja i jest o wiele smaczniejsza.
Goryczki nigdy nie spotkałam - ani w płatkach, ani w tej całoziarnistej,
więc przypuszczam, że nie zawsze się ona pojawia, więc być może jest
skutkiem jełczenia albo stosowania jakichś niezbyt sympatycznych preparatów
już na wymłócone ziarno - przemawia za tym fakt jej zanikania po wypłukaniu
ciepłą wodą pod kranem, jak to opisuje się tu i ówdzie w internecie.
Tymczasem starsze osoby w mojej rodzinie, które "za wojny" często jadały
jagły, nie przypominają sobie żadnej goryczki.
Daje do myślenia.

UWAGA: Swoją drogą te wszystkie zdrowe kasze mogą wcale nie być takie
zdrowe - z powodu powszechności używania znanego już z rakotwórczość
Roundupu do opryskiwania gryki aby równo dojrzała i zaschło, do mojej
ulubionej kaszy gryczanej zupełnie straciłam rozpęd i bardzo rzadko obecnie
ją gotuję; wolę jęczmienną, a ryżu tzw. zwykłego to już prawie nie jemy,
ani nawet dla psa go nie kupuję, z uwagi na pojawianie się sztucznego, z
plastiku sklejanego skrobią zuemniaczaną.

http://www.eioba.pl/a/4owt/desykacja-roslin-czemu-po
lscy-rolnicy-truja-nas-bezmyslnie
Powyższe dotyczy tak rzepaku (mój ulubiony olej rzepakowy chyba porzucę),
jak i gryki!

13. Data: 2017-05-13 16:53:42

Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EZ" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> Spróbuję ugotowac kaszę w torebce i dodać
> kupny sos pieczarkowy. Zobaczę co z tego wyjdzie.

Wyszło całkiem smaczne, nadspodziewanie.
O żadnej goryczy nie ma mowy.
Teraz mogę zacząć myśleć o sosach własnej roboty.
Jakieś pomysły?
Myśl była chyba taka by dietetycznie zmieniać ziemniaki
na kaszę jaglaną, z tym, że ja właściwie jadam tylko
kurczaka z rożna z surowymi warzywami, bez ziemniaków,
więc nie mam czego zamieniać.
W lodówce została mi spora ilość ugotowanej kaszy
w rozciętym woreczku żeby móc go podgrzać.

Podsumowując, chyba jednak nie polubię kasz. :-(

Pozdrawiam
EZ

14. Data: 2017-05-13 17:18:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

EZ <n...@s...com> wrote:
> [...]
> więc nie mam czego zamieniać.
> W lodówce została mi spora ilość ugotowanej kaszy
> w rozciętym woreczku żeby móc go podgrzać.

Dodaj jajko, mąkę, trochę jogurtu greckiego - plus troszkę cukru i soli.
Usmaż placuszki. Zjedz z jogurtem greckim i dobrym dżemem. Na śniadanie lub
kolację.

15. Data: 2017-05-13 18:18:13

Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dodaj jajko, mąkę, trochę jogurtu greckiego - plus troszkę cukru i soli.
> Usmaż placuszki. Zjedz z jogurtem greckim i dobrym dżemem. Na śniadanie lub
> kolację.
To może być dobre. Dzięki.

Pozdrawiam
EZ

16. Data: 2017-05-13 18:25:10

Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Jajko dodać całe rozbełtane?

I jeszcze odnośnie płatków, o których pisałaś.
Czy to są płatki takie jak np. kukrydziane
i można je jeść z mlekiem?

Pozdrawiam
EZ

17. Data: 2017-05-13 18:54:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.05.2017 o 16:53, EZ pisze:

> Myśl była chyba taka by dietetycznie zmieniać ziemniaki
> na kaszę jaglaną, z tym, że ja właściwie jadam tylko
> kurczaka z rożna z surowymi warzywami, bez ziemniaków,
> więc nie mam czego zamieniać.

Możesz sobie tego kurczaka pokroić do kaszy, dodać ugotowane warzywa,
polać np. sosem jogurtowym. Na kolację, na obiad, na drugie śniadanie do
pracy.

Ewa

18. Data: 2017-05-13 19:38:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

EZ <n...@s...com> wrote:

> Użytkownik "EZ" <n...@s...com> napisał w wiadomości
>
> Jajko dodać całe rozbełtane?

Tak.

> I jeszcze odnośnie płatków, o których pisałaś.
> Czy to są płatki takie jak np. kukrydziane
> i można je jeść z mlekiem?

Nie, to są płatki do ugotowania - w zupie lub na mleku. Tzn. trzeba dłuższą
chwilę pogotować. Ja uwielbiam je gotowane na mleku. Oczywiście jak
pisałam - gotować z solą, cukrem i na talerz dodać łyżeczkę masła.

19. Data: 2017-05-13 19:54:55

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 19:38 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> chwilę pogotować. Ja uwielbiam je gotowane na mleku. Oczywiście jak
> pisałam - gotować z solą, cukrem i na talerz dodać łyżeczkę masła.

A czy można dodawać surowe np. do ciasteczek pieczonych, jak choćby płatki
owsiane?
Myślę że tak, ale wolę dopytać.

--
Trefniś

20. Data: 2017-05-13 20:58:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> A czy można dodawać surowe np. do ciasteczek pieczonych, jak choćby płatki
> owsiane?
> Myślę że tak, ale wolę dopytać.

Nie mam pojęcia, nigdy nie dodawałam.

Papryczki jalape?o nadziewane kremem serowym
Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_57
Rzucałam dzisiaj mięchem
E.celebritii
Zaklęte rewiry.