Re: Kefir dobry na wszystko!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Kefir dobry na wszystko!
<zp2LC.119583$hf4.29270@fx19.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<IjeLC.162031$s43.94025@fx01.ams1>
Date: Thu, 17 May 2018 20:50:28 +0200

Pan Marcin Debowski napisał:

> Może pójdźmy krok wstecz, bo nie wiem gdzie wogle widzisz problem.
> Wspomniałeś coś o DOMOWYCH mikroorganizmach. Nie z brudu to z czego?

Aha, kolejny wyznawca teorii, że każdy domowy mikroorganizm to wróg,
którego trzeba wytłuc domestosem, lizolem, napalmem...

> Kichasz w co gotujesz?

Nie, ale nie uważam, że otaczające nas drobnoustroje są brudem.

> No ale generalnie akceptujesz fakt, że amatorski świat warzenia piwa
> może wykraczać poza krąg Twoich znajomych i niekonieczie składa się
> on z ludzi, którzy nie radzą sobie w tym temacie?

Nie akceptuję. Jeśli takie hobby, to rozumiem. Ale są rzeczy, które
robione w domu zawsze wyjdą gorzej niż by mogły. Są też takie, z którymi
jest odwrotnie -- lepiej więc zająć się nimi.

> To byłoby stwierdzenie zawężające.

Dlaczego? To "MI" może oznaczać dość liczną grupę zwolenników domowego
warzenia. Nie jest to jednak opinia uniwersalna.

> No gratulacje. A ta grupa i ta dyskusja jest od prezentowania
> chwalebnych wyczynów kulinarnych? Rozwiniesz?

Ta grupa jest od różnych rzeczy. Od takich też -- każdy może tu swoje
piwo chwalić.

> Serio? Ziarna kefirowe można kupić. Można przechowywac suche bardzo
> długo. Można też wziąć co dostępne w handlu i użyć jako zaczynu.
> Nadal ma się kontrole nad procesem. Nadal można użyć lepszego mleka.

Można też kupić mleczarnię.

> Wiesz, prawdę mówiąc to trzeba mieć solidny tupet. Ani nie wiesz jak
> mi co wychodzi bo niby skąd, ani sam nie masz żadnego konkretnego
> doświadczenia w tym o czym się wypowiadasz, a praktycznie każdy akapit
> to próba wbicia szpili.

Wiem, już, że piwo wychodzi dobre. Chwali się, gdy ktoś chce z uśmiechem
wypić piwo, którego sobie nawarzył.

Jarek

--
Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni,
niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie -- to wilki!