Kipiący miód

11. Data: 2016-08-07 16:29:43

Temat: Re: Kipiący miód
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To co? Zrobi się z tego miodzik pitny jak sfermentuje?

Pszecież miody pitne muszą dojżewać kilkadziesiąt lat.
Zwłaszcza "jedynak", czyli proporcja miodu do wody, a twoja bżeczka jest
nawet nie jedynakiem, a pewnie coś koło 1/4 :), albo i 1/10.
Dolej wody :). Wnuki ci podziękują.
A na serio, możesz zrobić miud pitny owocowy, jakiś tszeciak, albo
czwartak - bo to wymaga tylko kilku miesięcy, czym większa liczba tym
szybciej dojżewa.
Wyłazi słodziutkie pyszne wino owocowe, troszkę ciężkawe,
nadjące się doskonale np jako owocowa polewa do loduw.
Do picia bezpośrednio raczej się nie nadaje, ma zbyt osty smak.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

12. Data: 2016-08-07 16:38:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> A na serio, możesz zrobić miud pitny owocowy,

Mjut -- czytałem jedną książkę, i tam tak było napisane.

Jarek

--
To po prostu niebywałe,
Pełen, garnek miodu miałem,

13. Data: 2016-08-07 17:34:19

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mjut -- czytałem jedną książkę, i tam tak było napisane.

No, to przygotowanie już masz!
Przeczytaj drugą, to całkiem fajna sprawa! :D

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

14. Data: 2016-08-07 17:41:29

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2016 o 17:34 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

> No, to przygotowanie już masz!
> Przeczytaj drugą, to całkiem fajna sprawa! :D

Już Konfucjusz pisał "strzeż się mędrców jednej księgi", katolicy
przypisują to św. Tomaszowi z Akwinu.
:)

--
Trefniś

15. Data: 2016-08-07 22:01:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dolać wody, wlać w tęgą flaszę, orurować fermentacyjnie,
> czekać. Słoik pewnie niewielki, więc wody bardziej więcej
> niż mniej. Trzy razy tyle co miodu, by czwórniak z tego miał
> szansę wyjść. Ponadto im chudszy ten miód, tym szybciej się
> klaruje, a zatem okres oczekiwania i niepewności krótszy.
> Ogromnych nadziei na pozyskanie najprzedniejszego trunku
> bym sobie nie robił, ale ryzyko też niewielkie.

A nie ma dla takiego fermentującego miodu łatwiejszego zastosowania?
Chyba nie będzie mi się chciało tyle bawić z tym jednym słoiczkiem.

Ewa

16. Data: 2016-08-07 22:24:43

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A nie ma dla takiego fermentującego miodu łatwiejszego zastosowania?
> Chyba nie będzie mi się chciało tyle bawić z tym jednym słoiczkiem.

Jak już wcześniej pisałem, jutro mamy Dzień Pszczoły. Można podarować
Siostrom Mniejszym, niech użyją jako surowiec wtórny. Z tą fermentacją,
to ja ne widzę dużo roboty. Ot, zalać ciepłą wodą dla rozpuszczenia,
zostawić gdzieś w ciepłym kącie i zapomnieć. Miód będzie niesycony,
czyli nastawiony bez przegotowania. Na dziko niejako. Nie ma pewności,
czy co z tego wyjdzie. Miód fermentuje szybko, dopiero dojrzewa długo,
jeśli słodki. Dlatego ja bym zrobił czwórniak (z plusem) -- wytrawne
rzeczy szybciej osiągają stan stabilny. Jeśli zaś zdarzy się, że nie
osiągną -- to dopiero wtedy będziemy się tym martwić. Może ocet?

Jarek

--
W oknach szyby powybija,
Wysmaruje miodem stryja,

17. Data: 2016-08-07 22:29:36

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]

Jak już wcześniej pisałem, jutro mamy Dzień Pszczoły. Można podarować
Siostrom Mniejszym, niech użyją jako surowiec wtórny. Z tą fermentacją,
to ja nie widzę dużo roboty. Ot, zalać ciepłą wodą dla rozpuszczenia,

18. Data: 2016-08-08 15:15:17

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mjut -- czytałem jedną książkę, i tam tak było napisane.

Miało być "miodzik pitny owocowy".

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

19. Data: 2016-08-09 14:41:40

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Aug 2016 22:29:36 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Jak już wcześniej pisałem, jutro mamy Dzień Pszczoły. Można podarować
> Siostrom Mniejszym, niech użyją jako surowiec wtórny.

Eeee ... upija sie i nie wroca do ula ? :-)

J.

20. Data: 2016-08-09 15:35:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan J.F. napisał:

> Eeee ... upija sie i nie wroca do ula ? :-)

Raz w roku, z okazji Dnia Pszczoły, chyba mogą? Noce ciepłe, nic im się
nie stanie, a jak wytrzeźwieją, to wrócą. Też im się coś od życia należy.

Jarek

--
Zapylała raz pszczółka jakiegoś badyla,
Wtem czuje, że od tyłu też ją ktoś zapyla.

Kociołek
Kwasek cytrynowy a ocet
GODZINA "W"
Płatki ułatwiają życie :-)