Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Koniec roku to o ocenach ;-)
Date: Fri, 13 Jun 2008 08:48:10 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 55
Message-ID: <g2t4v1$1a1l$1@news2.ipartners.pl>
References: <4850335c$0$15010$f69f905@mamut2.aster.pl> <g2qae0$68t$1@news.onet.pl>
<g2rd82$cei$1@news.onet.pl> <g2rf4u$16g$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<g2rpsn$df7$1@news.onet.pl> <48517d96$0$15109$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Host: mail.chorzow.um.gov.pl
X-Trace: news2.ipartners.pl 1213339425 43061 157.25.137.98 (13 Jun 2008 06:43:45 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 13 Jun 2008 06:43:45 GMT
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:36671
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Agnieszka" :
> Aha, gwoli wyjaśnienia sytuacji, od której się wziął wątek: mam na myśli
> przedmioty matematyka-fizyka-chemia. Z dwóch spośród tych przedmiotów dziecko
> dostało oceny adekwatne do wiedzy, z jednego - obniżoną za brak prac domowych.
Znowu:
Skąd ja to znam ?
Nowa szkoła, pierwsza klasa liceum.
Z chemii, biologii, fizyki, informatyki Maciek ma na koniec roku 5, z matematyki
2.
Były wcześniejsze (ale o dwa tygodnie) sygnały że sobie "nie radzi" i to nie
tylko on.
Problem nie tylko w zadaniach domowych, ale i klasówkach, z których ma dwóje
(większość klasy jedynki).
Na ok 25 osób w klasie na koniec roku jest około połowa dwój lub jedynek z
matematyki.
Pani proponuje "korepetycje" związane z przyjazdem do niej do domu.
Ja uważam ze sama wraz ze starszym synem (chodził do innego liceum, obecnie na
biofizyce UJ) jestem w stanie wytłumaczyć zagadnienia takie jak wielomiany lub
funkcja kwadratowa.
Pytam "dlaczego ?" - odpowiedź - "bo pani jest beznadziejna".
Usiłuję tłumaczyć że to przedmiot jest ważny a nie pani.
Potem pytam o zadania i ostatecznie tłumaczę jak wyliczyć miejsca zerowe
funkcji, ekstrema funkcji itd .
Zrozumiał po pierwszym tłumaczeniu, ale na poprawę oceny było już za późno.
Zastanawia mnie jedak ze przecież był na lekcjach, a nie wiedział tego
wszystkiego wcześniej.
Na zebranie rodziców poproszono panią z matematyki - na pytanie dlaczego
sytuacja jest taka jaka jest odpowiada "nie wiem".
Pytam ją - czemu Maciek teraz nie lubi matematyki, którą bardzo lubił w
gimnazjum pani odpowiada "Maciek to mnie nie lubi".
Mnie już po prostu ręce opadają.
Nie zalezy mi na tej ocenie, ale bardzo mi zalezy na tym, aby Maciek nie
znienawidził matematyki.
Poza tym on ma zdawać matematykę na maturze.
Interesuje się chemią, biologią jeśli chciałby wybrać jakikolwiek kierunek
studiów z tym związany - matematyka wszędzie jest potrzebna.
Jednocześnie w tym samym liceum jest bardzo wysoki poziom informatyki, z excela
robią takie zadania że ja muszę nad nimi nieźle pogłówkować i z tego ma 5, ale
to go interesuje i bawi.
Pozdrowienia
Basia
|