Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Konwencja o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <nklqhe$qcq$1@node2.news.atman.pl> <nklro5$5fr$1@node1.news.atman.pl>
<9cge5f8tzugj.f9v0f2h27t99$.dlg@40tude.net>
<nkma8b$aa0$1@node2.news.atman.pl>
<6kz9sy15xgb9$.7yrxr4hb6vmd$.dlg@40tude.net>
<nkmqru$5fa$1@node1.news.atman.pl>
<15ezlz7ko05f9.ju0v8holxtva$.dlg@40tude.net>
<nkmtom$88m$1@node1.news.atman.pl>
<p2shclsae822$.dfdxhn4voy4v$.dlg@40tude.net>
<nknl1g$uqm$1@node1.news.atman.pl>
<itfznch67q8m$.tl63lt7te1d3.dlg@40tude.net>
<nkp3t7$327$1@node2.news.atman.pl>
<577019d8$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<nkqul2$1rfb$1@gioia.aioe.org>
<57711173$0$12545$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<nkrijt$f9v$1@node2.news.atman.pl>
<577169f8$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
<nkrqkl$9lj$1@node1.news.atman.pl>
From: zażółcony <r...@c...op.pl>
Date: Mon, 27 Jun 2016 20:37:35 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <nkrqkl$9lj$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 49
Message-ID: <5771726f$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: gw-uni.hsoit.pl
X-Trace: 1467052655 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15209 91.212.242.200:62560
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:727701
Ukryj nagłówki
W dniu 2016-06-27 o 20:17, LeoTar pisze:
> zażółcony pisze:
>> W dniu 2016-06-27 o 18:00, LeoTar pisze:
>
>>> Uczenie się polega na wzajemnym przekazywaniu sobie wiedzy. Jeżeli
>>> któraś ze stron nagle dowie się coś istotnego co może zmienić
>>> relacje między płciami to powinna się z tą drugą stroną podzielić
>>> odsłoniętą wiedzą. Zachowanie tej nowej wiedzy wyłącznie dla siebie
>>> to jest właśnie brak współpracy i chęć zdominowania drugiej strony
>>> przez tworzenie
>
>> Tylko co, jak tajemnice wcale nie są tajemnicami, a rodzic ma po
>> prostu urojenia wielkościowe? Wtedy zamiast przekazywania wiedzy mamy
>> napastowanie.
>
> Masz dzieci? A jeżeli masz to czy potrafiłeś im bezgranicznie zaufać i
> być z nimi chociaż raz do końca szczery i uczciwy, czy też chciałeś
> tylko przed nimi szpanować?
Co to znaczy bezgranicznie ufać ? Nie jestem wróżką i nie wiem,
jakie decyzje podejmą. Nie znam wpływu decyzji właśnie przez nie
podejmowanych na dalekosiężną przyszłość.
Moja córa ma teraz 14 lat, dobry wiek do tej dyskusji ?
>> Może chciałby rodzic, żeby dziecko było dorosłe bez okresu
>> dorastania ...
>
> W pewnym momencie życie uzależnionego od rodziców dziecka musi się
> zamienić w samodzielne życie dorosłego. I ten moment przejścia,
> usamodzielnienia się i osiągnięcia zdolności do podejmowania dojrzałych
> oraz odpowiedzialnych decyzji musi się odbyć. Bez tego przejścia w
> dorosłość mamy miliony dużych chłopców i dziewcząt niezdolnych do
> nawiązania więzi emocjonalnych opartych na wzajemnym szacunku i
> zaufaniu, uczących się żyć wtedy gdy mają już do wychowania własne
> dzieci. Gdzieś więc tkwi błąd w obowiązującej metodzie wychowawczej.
>
>
>> Metamorfoza z gąsienicy w motyla nie jest procesem sprzedawania
>> wiedzy o poczwarce. To po prostu działa inaczej.
>
> A jak to działa skoro nie działa w sposób przez mnie opisywany? Czy może
> aby chcesz tę wiedzę zachować wyłącznie dla siebie?
Z góry przepraszam za ew. wulgaryzmy, ale to ZAZWYCZAJ działa prosto:
dziewczynie rosną cycki i rośnie zainteresowanie chłopakami. Będzie
trochę rozczarowań, trochę płaczu, no i te szalejące hormony.
Będą być może okresy poczucia strasznej samotności itp itd.
Różnie, każde dziecko dojrzewa inaczej i inaczej wyraża stresy
wieku dojrzewania. Niektóre np. chcą iść do zakonu i koniec.
|