Re: Korekcja wzroku

Data: 2016-12-15 10:32:57
Temat: Re: Korekcja wzroku
Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl>

Użytkownik "j23" <j...@g...com> napisał w wiadomości
news:128754e5-a3ad-4990-9655-1775d62012c7@googlegrou
ps.com...

Ja nie wiem czy jestem typowym przypadkiem czy nie bo w wieku 14 lat
dostałem -0.5 na oba (ale nie pamiętam czy był astygmatyzm czy nie), by w
wieku 19 lat mieć na słabszym oku -1.75sph -0.75cyl (S.E -2.25), na lepszym
jak pisałem powyżej -1.75D S.E. . Czyli teoria że ostrość spada po 0.5D i
ustala się w wieku 19 lat była zachowana. I nie miałem szansy sprawdzić czy
przy nie noszeniu okularów oczy mogą się popsuć bardziej niż -2.0D
(dostosowanie się oczu do odległości od ekranu komputera)

<Z wada okolo -2 to jestes teoretyk w tym temacie.

Jeśli chodzi o postęp krótkowzroczności to jedna z teorii mówi, że czytając
z okularami (-) na nosie, które normalnie poprawiają ostrość do dali,
indukujemy sobie mocniejszą krótkowzroczność.

<A czy to znaczy ze sa teorie kazace krotkowidzowi czytac w okularach z
pelna korekcja?

Czyli po założeniu pełnej korekcji do czytania, oszukujesz oko, które od
nowa wygląda na miarowe. I te same lub podobne czynniki (przy nie
zmienionych nawykach / higienie pracy w bliży) które spowodowały
krótkowzroczność, zaczynają działać od nowa.

Oczywiste jest, że jeśli założysz okulary ze szkłami (-) to akomodacja musi
działać od nowa (do około 45 roku życia :) ) - bo to nie mechanizm
akomodacji jest zepsuty, a nadwyrężenie tegoż mechanizmu może powodować
krótkowzroczność.

< Zaczynasz miec wlasne zdanie.
<W podrecznikach jest setny stopien uproszczenia.
<Po co dzieciom tlumaczyc ze oko ma 8 miesni ktore dzialaja jednoczesnie.
<Wystarczy dzieciom opisac taki obrazek:
https://en.wikipedia.org/wiki/Accommodation_reflex#/
media/File:Focus_in_an_eye.svg
S*