Re: Korzystając z dyskusji o faszyzmie...

Data: 2017-09-21 09:51:11
Temat: Re: Korzystając z dyskusji o faszyzmie...
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu czwartek, 21 września 2017 09:15:30 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Przypominam, że to Kościół zapoczatkował jakiekolwiek kształcenie ludzi -
> nikt inny. I wszelkie naukowe ośrodki. I jest jedynym trwałym nośnikiem
> kultury w ciężkich czasach. Inteligencja oczywiście się od niego potem
> odcina, ale wystarczy kolejna zawierucha i wszystko sie samo weryfikuje :->

Kościół ortodoksyjny ma jedną zasadniczą wadę. Tępi swoją heterodoksyjną wersję
czyli gnozę. Gdyby się z nią zjednoczył i stał się społecznością oświeconych
(Sanghą Zachodu) to by była trochę inna bajka. Ale do tego nie dorósł, więc
dlatego wchodzi w spory z inteligencją i ogranicza jej potęgę przeciwstawiając
siłę Ciała sile Mowy i Umysłu. Tak, Umysł i Mowa mogą zjednoczyć się z Ciałem,
ale to nie Ciało ma być w tym związku siłą przewodnią, tylko Umysł.
Przewaga Umysłu nad Ciałem, Ducha nad Materią.