Re: Lekarze idioci

From: "Pipi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Lekarze idioci
Date: 6 Jan 2004 19:47:44 +0100

> Jeśli nie masz nic mądrego do napisania Debilu to nie pisz i nasraj na swoją
> głowę.
> A lekarze to niby instytucjka charytatywna? Oni mają normalne
> przedsiębiorstwa. Jeśli kogoś / NFZ/ nie stać na zakup ich usług to ich nie
> kupują a lekarze zamykają swoje firmy.
> Jeśli pęknie Ci rura to ktoś naprawia Ci za darmo tylko dlatego że zalewa Ci
> mieszkanie?
> Usługi medyczne to taki sam towar jak każdy inny i kto tego nie rozumie
> powiniem żyć wsród plemion pierwotnych a nie w cywilizowanym świecie.

Jezeli jestes lekarzem to wspolczuje twoim pacjentom. A wiec wyprostujmy nieco
twoje poglady.
1. Panstwo polskie, czyli my, podatnicy placimy za wyksztalcenie na studiach
medycznych. Studia zaoczne to chlam i nie powinno ich byc na medycynie poniewaz
jezeli ktos nie potrafi zdac na studia dzienne to nie powinien byc lekarzem.
2. opieka medyczna nie jest dobrem takim samym jak banany poniewaz jest dobrem
wspolnym - od niego zalezy los calego narodu i panstwa. W zwiazku z tym opieka
zdrowotna ma znaczenie strategiczne i kazdy kraj oferuje opieke zdrowotna
obywatelom za darmo.

Ubolewam nad prymitywizmem twojej wypowiedzi i nad nieznajomoscia rzeczy.
Tak czy owak powtarzam, opieki zdrowotnej sie nie sprzedaje.

Kazdego roku z moich dochodow odprowadza sie ponad 2.000 zlotych skladki na
sluzbe medyczna. Nie uwazam aby to bylo malo biorac pod uwage fakt, ze place
sama za dentyste i za lekarzy specjalistow gdyz lekarze panstwowi zniszczyli mi
serce. Place wiec faktycznie niemalze wylacznie za lekarza pierwszego kontaktu
i za ginekologa z ktorego uslug korzystam raz do roku.
Niegospodarnosc i lapowkarstwo w gospodarce panstwowej to nie nowy temat i
dotyczy sluzb medycznych. Nepotyzm i kumoterstwo sa tam az nazbyt widoczne.

Rzad zgodzil sie na warunki lekarzy wylacznie z jednego powodu - ministrowie
chcieli zachowac stolki aby nakrasc sie jeszcze przed nowymi wyborami. Nie
mialo to nic wspolnego z racjonalnoscia albo koniecznoscia ekonomiczna.

Kto mial racje - czy lekarze czy rzad - tego nie wiem. Wiem jedynie, ze deficyt
budzetowy przekracza 25% a dochody budzetu zostaly przestrzelone. W efekcie
szybko osigagniemy granice dlugu = 60% PKB powyzej ktorej zadziala mechanizm
konstytucyjny tnacy wszystkie wydatki. OZnaczac to moze kryzys i zalamanie
kursu zlotego. To oznacza upadek gospodarczy i strate wszystkich oszczednosci
jakie kazdy z nas mial. To z tego powodu rzad ogranicza wydatki i dlatego
obnizono stawki na uslugi medyczne. Lekarze zastrajkowali. Nie mi oceniac czy
bylo to dobre czy zle. Tym niemniej ludzie maja prawo czuc sie zawiedzeni.
Wiekszosc lekarzy ma wlasne domy i samochody, na wakacje jezdzi za granice. W
sytuacji gdy 35% Polakow zyje ponizej minimum socjalnego a wiekszosc moze tylko
zamarzyc o wlasnej willi i dobrych dochodach trudno sie dziwic negatywnym
opiniom o lekarzach.

I nie masz zadnego prawa obrazac czlowieka ktory widzial jak jego sasiadce nikt
nie pomogl mimo ze potrzebowala pomocy.

Lekarz to ine jest zawod, to jest powolanie. Podobnie do nauczycieli i ksiezy
aby go wykonywac trzeba kochac ludzi i interesowac sie ich losem.
Ten kto w medycynie widzi przede wszystkim kariere i status spoleczny a nie
widzi odpowiedzialnosci i powolania, powinien zmienic zawod.