Re: Leworęczność

From: silvio balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Leworęczność
Date: Fri, 19 Aug 2016 23:59:34 +0200

Am 18.08.2016 um 14:32 schrieb pinokio:
> Gdy zaczynałem pisać, bardziej pasowała mi lewa ręka. Rodzina
> postanowiła coś z tym zrobić, bo pokolenie wczęśniej leworęcy byli
> nazywani szmajami. Obecnie prawa ręka jest dużo sprawniejsza, tylko przy
> jedzeniu wolałbym wbrew savoir viwrowi trzymać łyżkę w lewej ręce.
> Ale ta zmiana na prawą rękę ma swoją cenę. Zdaje się wpływa negatywnie
> na ośrodek mowy. Może dlatego jestem małomówny, prędzej napiszę krótki
> tekst w usenecie, ale coś takiego jak bycie nauczycielem, czy danie
> wykładu w pracy na jakiś temat przed grupą jest całkowicie poza moim
> zasięgiem.

Mam w rodzinie taki przypadek. Leworeczna osobe przestawiono na
praworecznosc, tzn. zeby uzywala prawej reki do pisania, malowania,
majsterkowania, sportu, prac kuchennych itd. Czesciowo to sie udalo, ale
np. przy komendach, zeby uzyc prawej/lewej reki/nogi, skrecic w
lewo/prawo musi sie zastanowic, nie moze zrobic tego automatycznie.
Ale odkryla (po pewnym programie telewizyjnym) jedna umiejetnosc:
potrafi pisac lustrzanie, a wiec jednoczesnie prawa reka normalnie w
prawo, a lewa od prawa do lewa, i mozna to dopiero odczytac za pomoca
lusterka. Prosze sprobowac, bo wiekszosc ludzi o tym nie wie.
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej