Lufka

21. Data: 2006-04-04 16:00:55

Temat: Re: Lufka
Od: "e." <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości

> Czyli mu odpuscic i niech sobie jara? Co do kontroli.. Obejdzie te, o
> ktorych wie :) A te o ktorych istnieniu nawet nie ma pojecia?

A czy jaranie mj to coś bardzo złego ?
Jedyne czego bym się obawiał to żeby nie sięgnął po cos innego, co naprawdę
może mu zmienić życie (jak już wspomniał emes). Ewentualnie syndromu
amotywacyjnego, trochę gorszej koncentracji ;)
Juz widzę to zaglądanie w oczy po każdym powrocie, robienie testów itd.
Nie wpadaj w panikę, i staraj się wytłumaczyć, że tak naprawdę nie jest
mu to do niczego potrzebne, a może zaszkodzić.

reg.
e.

22. Data: 2006-04-04 18:37:16

Od: "Ajgor" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e." napisał w wiadomości news:75175$44329839$3eb33fb1

> A czy jaranie mj to coś bardzo złego ?

Dla rodzica KAZDY narkotyk jest tragedia. Dla mnie to najwieksza tragedia w
zyciu. Wieksza od smierci ojca ktory zmarl na raka.

> Jedyne czego bym się obawiał to żeby nie sięgnął po cos innego, co
> naprawdę
> może mu zmienić życie (jak już wspomniał emes). Ewentualnie syndromu
> amotywacyjnego, trochę gorszej koncentracji ;)

Troche???

> Juz widzę to zaglądanie w oczy po każdym powrocie, robienie testów itd.
> Nie wpadaj w panikę, i staraj się wytłumaczyć, że tak naprawdę nie jest
> mu to do niczego potrzebne, a może zaszkodzić.

Hahaha. Probowales kiedys rozmawiac z pietnastolatkiem? Opowiem Ci jak to
wyglada. Taka rozmowa moze miec dwie formy. Pierwsza przypomina probe
ozywienia umarlego. Mozesz mu tydzien powtarzac zeby wstal a on nawet nie
mrugnie. Identycznie z pietnastolatkiem. Druga forma jest dokladnie
odwrotna. On sam Ci bardzo madrze, inteligentnie i rezolutnie bedzie
tlumaczyl, ze narkotyki sa zle, ze nic dobrego nie daja i niszcza zycie i w
ogole wszelkie argumenty przeciw narkotykom Ci przytoczy. A jak juz cie
oczaruje, natychmiast zacznie kombinowac, jak by tu zajarac. Wbrew logice
wlasnych argumentow. Tak to wyglada w praktyce.

23. Data: 2006-04-04 19:57:40

Od: "lkgm" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ajgor" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> Zona przypadkowo znalazla w kieszeni spodni naszego syna (skonczone 15
lat)
> lufke od papierosow. Cala pozolkla. Mi sie wydaje, ze smierdzi tytoniem.
Ale
> nigdy nie mialem do czynienia na przyklad z marihuana, wiec chcialem
> spytac - czy po zapachu takiej lufki da sie odroznic, czy byla w niej
palona
> marihuana, czy tyton?

zacząłem palić od 2 klasy podstawowej (papierosy) i palę do dziś :) ( mam
już 30stkę)

byłem bity za to, ale się do tego przyzwyczaiłem ;)

pozdr
Łukasz

24. Data: 2006-04-05 22:34:34

Od: "Ajgor" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lkgm" napisał w wiadomości

> zacząłem palić od 2 klasy podstawowej (papierosy) i palę do dziś :) ( mam
> już 30stkę)
>
> byłem bity za to, ale się do tego przyzwyczaiłem ;)

Papierosy to i j tak palilem. Teraz wyroslem i juz nie pale :) Ale marihuana
to nie papierosy.
I juz sobie powiedzialem. Jak nie przestanie, to byle go do 18 urodzin
dociagnac a pozniej niech idzie w pi...du cpac gdzie indziej, ale na swoim i
za swoje. A ja na to patrzec nie musze. A jesli przestanie, to za moje
pieniadze skonczy studia i bedzie mial wieksze szanse w zyciu.

25. Data: 2006-04-08 16:47:02

Od: emes <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 04 Apr 2006 20:37:16 +0200, Ajgor wrote:

> Dla rodzica KAZDY narkotyk jest tragedia. Dla mnie to najwieksza tragedia w
> zyciu. Wieksza od smierci ojca ktory zmarl na raka.

no już bez przesady. nie dla każdego. moi rodzice jakoś nie uznali tego
za tragedię, a teraz - po paru ładnych latach - wszystko wskazuje, że
słusznie :) no ale miałem trochę więcej niż 15 lat...

smutne jest, że już piętnastolatki jarają czy piją na potęgę. skoro
twój syn już to robi, to proponuję po pierwsze poszerzyć swoją wiedzę
na ten temat, po drugie uświadomić go, że bardzo łatwo zrobić sobie
krzywdę eksperymentując z czymś silniejszym.

--
emes (na) hyperreal.info -=- jabber: e...@j...org

26. Data: 2006-04-10 12:02:09

Od: "Ajgor" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emes" napisał w wiadomości

> [...]
> na ten temat, po drugie uświadomić go, że bardzo łatwo zrobić sobie
> krzywdę eksperymentując z czymś silniejszym.

Przeczytaj tego mojego posta, na ktorego sam odpowiadasz. Tam napisalem, jak
wyglada uswiadamianie.

27. Data: 2006-04-14 10:31:36

Od: ".Twigg" <g...@I...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Apr 2006 20:37:16 +0200, Ajgor napisał(a):

> Dla rodzica KAZDY narkotyk jest tragedia. Dla mnie to najwieksza tragedia w
> zyciu. Wieksza od smierci ojca ktory zmarl na raka.

Popieram wszystko co e. i emes napisali.
Sam bylem w takiej sytuacji tylko po stronie syna.
Oczywiscie tak jak napisales nizej takie rozmowy raczej w ogole nie
wplywaja na nastolatkow ale przynajmniej daja dziecku do zrozumienia ze dla
rodzicow to duzo powazniejsza sprawa.

Szczerze to zaszokowala mnie Twoja akcja z monarem. Fakt, nie wiem jeszcze
jak to jest byc ojcem ale wiem jak bym sie czul bedac na miejscu Twojego
syna. I raczej nie zblizyloby mnie to do rodzicow...

Zycia mi trawka nie zburzyla. Teraz tez od czasu do czasu na jakiejs
imprezie zdarzy mi sie zapalic i nie ma tragedii.
Jedyne o co bym sie obawial to kontakty Twojego syna z ludzmi uzaleznionymi
od tego i od czegos mocniejszego.
Tu faktycznie powinienes byc stanowczy. Najlepiej dowiedziec sie co to za
osoby i w zaleznosci czy to koledzy z klasy czy faktycznie jakis podworkowy
margines spoleczny odgrodzic od nich syna.

pozdrawiam,
--
.Twigg
<disconect> Tekken and sex both give my hand a cramp if I do it for too

28. Data: 2006-04-16 11:17:54

Od: Ext <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę nie odebrać tego co chce napisać jako trywializowanie problemu.
Nie zamierzam tez usprawiedliwiać syna ani "bronić" marihuany, zachęcam
jednak do zdobycia rzetelnych informacji na temat marihuany i innych
środków nazywanych narkotykami.
Używanie marihuany rzeczywiście może prowadzić do uzależnienia, jednak
względnie łatwiej jest uzależnić się większości innych środków, w tym od
alkoholu. Jest wielce nieprawdopodobne, żeby sporadyczne palenie "trawy"
spowodowało zależność.
Nie oznacza to, że nie należy podejmować żadnych działań i pozwalać
synowi palić! Myślę że interwencja w Monarze była słusznym działaniem (z
pewnością lepszym niż zaniechanie jakiegokolwiek działania), jednak
dobrze jest widzieć problem we właściwych proporcjach. Marihuany
próbował przynajmniej raz w życiu ogromny procent społeczeństwa (nie
pamiętam ile, ale w każdej chwili można to sprawdzić), i względnie
niewielu popadło w uzależnienie. Niepokojące może jednak być to, że
osoby kupujące na czarnym rynku marihuanę mogą zetknąć się z innymi,
bardziej niebzepiecznymi substancjami.

29. Data: 2006-04-17 08:55:28

Od: bucior <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ext napisał(a):
> Niepokojące może jednak być to, że
> osoby kupujące na czarnym rynku marihuanę mogą zetknąć się z innymi,
> bardziej niebzepiecznymi substancjami.

Jeszcze bardziej niepokojacy jest fakt, ze do marihuany rozprowadzanej
u nas w kraju czesto dodawane sa rozne nieciekawe srodki, majace
powodowac dodatkowego "kopa" i ulatwic popadniecie w uzaleznienie.
Czysta marihuana bardzo rzadko uzaleznia, ale "wzbogacona" jest juz
bardziej niebezpieczna.

30. Data: 2006-04-20 12:34:26

Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Sam mam taka nadzieje, chociaz na razie jestem kompletnie zalamany. W zyciu
> bym nie pomyslal, ze dorosly facet moze sie tak rozkleic :( Na dzis mamy
> umowiona z synem wizyte w Monarze. Nie ma co czekac az problem sie sam
> rozwiaze. Zobaczymy co dalej. Z mojej strony na pewno bedzie rzetelnie. Boje
> sie tylko, ze ze strony syna to bedzie tylko czekanie, az rodzice przestana
> pilnowac, zeby mozna bylo "zajarac" :(

Chłopak przypala trawkę, w Ty go z miejsca po Monarach ciągasz?
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Moim zdaniem tylko większą krzywdę mu w ten
sposób zrobisz. To tak, jakby chłopak ukradł słone paluszki w sklepie, a Ty byś
go z miejca pakował do więzienia między grypsujących wytatułowanych recydywistów
- w Monarze, to się chłopak dopiero nauczy jak się zabrać za prawdziwe narkotyki.

Uzaleznienie od kofeiny + pracoholizm
szukam pomocy
ośrodki dla alkoholikow - dolny slask
slyszal ktos o tej ksiazce?