MAKARON (Z)RECZNIE

11. Data: 2009-07-20 00:37:23

Temat: Re: MAKARON (Z)RECZNIE
Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:

> Tradycyjny z m^(3)odej wo^(3)owiny lub kury (nie kurczaka) albo z kaczki
> mus-kus...

Nie załamuj mnie... Z _młodej_ wołowiny??? Rosół to się robi ze starej
krowy - emerytki (ważne żeby nie z buhaja - emeryta), takiej że mięso
rosołowe tylko na farsz do krokietów po zmieleniu się nadaje. Młoda
wołowina daje rosół za jasny i za cienki w smaku!

--
Darek

12. Data: 2009-07-20 00:44:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Jul 2009 02:37:23 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Nie załamuj mnie... Z _młodej_ wołowiny??? Rosół to się robi ze starej
> krowy - emerytki (ważne żeby nie z buhaja - emeryta), takiej że mięso
> rosołowe tylko na farsz do krokietów po zmieleniu się nadaje.

Tak było za socjalizmu, kiedy w sklepie "rzucano" ludziom starą, twardą jak
podeszwa wołowinę ze wstrętnym, twardym, śmierdzącym i żółtym tłuszczem.
Jeśli lubisz rosół śmierdzący starym zwierzem, to Twoja sprawa...

> Młoda
> wołowina daje rosół za jasny i za cienki w smaku!

Mówisz o cielęcinie.
Młoda wołowina to nie cielęcina.
A kolor polskiego! rosołu pogłębia się przez dodanie (obowiązkowo)
przyprażonej na sucho połówki cebuli - nie tylko kolor, ale i smak i aromat
cudowny nadaje ona rosołowi.

13. Data: 2009-07-20 05:19:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A kolor polskiego! rosołu pogłębia się przez dodanie (obowiązkowo)
> przyprażonej na sucho połówki cebuli - nie tylko kolor, ale i smak i

Dokładnie. Młoda wołowina ma biały tłuszcz, a nie żółty. Na odmianę kury i
kaczki muszą miec żółty. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby rosół ugotować z
wołowiny i drobiu.
Smaczny jest też rosół z gołębi.

14. Data: 2009-07-20 10:43:06

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> kaczki muszą miec żółty. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby rosół ugotować z

I z "domowej" gęsi. Chyba najsmaczniejszy ze wszystkich (moim zdaniem).

15. Data: 2009-07-20 15:42:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jadrys" <C...@y...com> napisał w wiadomości

> I z "domowej" gęsi. Chyba najsmaczniejszy ze wszystkich (moim zdaniem).

I z baraninki ale trzeba albo być góralem (jak ja) albo wyznawcą pewnych
religii.

16. Data: 2009-07-20 20:31:53

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
>
> Hmm, chyba postaram się o taką kurę, bo naszła mnie ochota na taki
> prawdziwy, pyszny rosół. Ostatnio zarzuciłam gotowanie właśnie tej zupy,
> bo były jakieś takie nijakie na tych "sklepowych" kurczakach...

Dużo pracujęw średnim mieście, a nie mogę się doczekać jak będę miał swój
ogródek - powód - fatalnie i tragicznie pogarszająca się żywność ze sklepów.
Oczywiście można kupować organiczne, w drogich sklepach, ale takich w moim
mieście nie ma.

faktem jest że tego czegoś z marketów powoli się nie da jeśc.
Jajka pomarańczowe bez smaku, a nie żółte i pysznie jajeczne.
Warzywa wytrzymujące dzień.
Mięso jakby dopiero co wyciągnięte z syntezatora z ropy naftowej.
Wędliny wysokowydajne (na szczęscie te mogę kupić w miarę dobre - takie za
40-50 zł za kilo)
Itd itp

MS

17. Data: 2009-07-20 21:04:07

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> ugotować z

> I z baraninki ale trzeba albo być góralem (jak ja) albo wyznawcą pewnych
> religii.

Dlaczego zaraz góralem? Rosołu co prawda z baraniny nie jadłem, ale
szaszłyk wiele razy. I uważam że nie ma lepszego mięsa na szaszłyki jak
baranina/jagnicina..

18. Data: 2009-07-20 23:52:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego zaraz góralem?

Rosół z baraniny jadałem porą zimową - z ziemniakami. Kapuśniak na
żeberkach także. W większości przypadków baranina pochodziła z małych
gospodarstw zmniejszających stada późną jesienią lub zimą. Ale combry na
pieczenie kupowałem już swoim dzieciom - palce lizać.

19. Data: 2009-07-21 06:26:21

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Panslavista <p...@w...pl> tak oto plecie:

> [...]
> gospodarstw zmniejszających stada późną jesienią lub zimą. Ale combry na
> pieczenie kupowałem już swoim dzieciom - palce lizać.

A jaka zupa pomidorowa wychodzi... miodzioooo.

Qra

20. Data: 2009-07-21 13:16:50

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
> gospodarstw zmniejszających stada późną jesienią lub zimą. Ale combry na
> pieczenie kupowałem już swoim dzieciom - palce lizać.

Tak, wiem. Szkoda że w Polsce baranina jest tak trudno dostępna..

test
Pierś kurczaka jak przyrządzić?
kiszenie ogóra
bób suszony - jak suszyć?