Re: Majonez a ptasia grypa

Data: 2006-03-23 00:54:58
Temat: Re: Majonez a ptasia grypa
Od: "Akulka" <s...@g...pl>

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cu51m8249fn6.nhgybqv68362.dlg@40tude.net...

> Ale ja nie mialem na mysli niejedzenia jajek i majonezu, tylko wypowiedz
> Akulki
Hoho, poczułam sie wywołana do tablicy:P

o "narodowej histerii, tej samej dzięki której przemysł
> farmaceutyczny wysprzedał wszelkie zapasy
> szczepionek na grypę i drogich tabletek dzięki czemu w tym roku będą mieli
> cudowne urlopy w ciepłych krajach i nowe mercedesy".

A co, nie jest tak? Czy nie brakowało w hurtowniach szczepionek i leków na
które trzeba się było zapisywać i czeka? Czy do lekarzy nie przychodzą
przedstawiciele farmaceutycznych koncernów którzy nagabywują na
przepisywanie pacjentom ich leków za co lekarze mają profity? Czy nigdy nie
słyszałeś o tym procederze? Nawet w programie Weissa : "Dzwonię do pani,
pana..." miałam okazję słuchać jak lekarz wyjawia, iż przepisuje się leki
które różnią się tylko nazwą i cena od tych na rynku i dostaje sie za to
wspaniałe czasy lub inne gratyfikacje satysfakcjonujące biednych
nieopłaconych lekarzy. Czy szczepionka na grypę chroni nas przed ptasią
grypą? Nie, bo póki co nie ma szczepionki na ptasią grypę, a nawet jeśli
jest, to będzie nieaktualna, bo grypa która zaatakuje będzie zupełnie inna -
wirus zmutuje tylko w sobie znaną stronę. Ponadto nie powstała żadna
szczepionka przeciw grypie przenoszonej z człowieka na człowieka i nie
powstanie dopóki nie zaatakuje (co ponoć nastąpi ale za jakieś naście lub
kilkadziesiąt lat) i nie umrze przynajmniej kilkadziesiąt osób. A więc kto
zarobił na tej histerii dot. ptasiej grypy? Koncerny farmaceutyczne i ew.
drobni pomysłowi biznesmeni (pułapki, odstraszacze na ptaki i inne
duperele).

> Zeznaje, ze jajka i drob sprzedaja sie zupelnie normalnie,

Nie, znacznie taniej, choć czekam na jeszcze większe obniżki cen

<wiec histeria
> to, jak rozumiem, zbieranie zdechlych ptakow, liczenie kur w zagrodach
itp.

Truciu biednych ptaków: gołębi, łabędzi, myszołowów, uśpieniem domowych
zwierząt typu koty, psy bo mogły by ptaka powąchać.... nie dokarmianie
ptactwa, pomysły wystrzelania migrującego ptactwa itp. inne bzdury.... O
strachu przed jajkiem i drobiem nie wspominam.

> A cwaniakowanie, wynikajace chyba z niewiedzy, to mowienie "Człowieku,
> będziesz się martwił ptasia grypą gdy zdoła zmutować do przenoszenia się z
> człowieka na człowieka".

Cwaniakowanie? O mnie mówisz i do mnie? I że głupia jestem, tak?

>Wtedy bedzie juz za pozno

I tylko taka wersja jest przyjmowana przez biologów i medycynę - czeka się
aż wirus uderzy, bo szczepionki na zaś nie da się zrobić.

> i naprawde lepiej
> niewielkim kosztem wlasnym podmuchac troche na zimne.

Jakim kosztem? Nie jedzenie jaj czy kury coś cię kosztuje? Gdzie płacisz? I
komu? Dla mnie możecie w ogóle nic co z drobiem nie tykać (będzie tańsze).
Chcesz dmuchać na zimne? Proszę bardzo. Broń Boże nie karm ptactwa, nie
dotykaj gołymi rękami mięsa. Wszystko poddawaj obróbce termicznej co
najmniej 70stC przynajmniej przez 5 min. To co miało kontakt z mięsem i jaja
myj detergentem. Nie kupuj drobiu zagranicznego i tylko z pewnych źródeł. I
nie bój się tego co w słoikach i puszkach z długą data przydatności bo
zostało poddane działaniu wysokiej temp. w celu zakonserwowania.

Ludzie w Polsce nie ma ptasiej grypy wśród drobiu hodowlanego (sic!). W
Europie nie zmarł chyba nikt na nią, a wszelakie odnotowane przypadki
zarażenia to poprzez bezpośredni kontakt z zarażonym ptactwem i to raczej
zdechłym i w krajach od nas odległych i mniej cywilizowanych w pewnych
sferach życia.

> Wez tez Haniu poprawke na fakt, ze ty nie mieszkasz w kraju, ktory na
> wypadek ewentualnej pandemii zgromadzil strategiczny zapas lekow
> przeciwgrypowych w dumnej ilosci tysiaca sztuk na 40 milionow obywateli :)

I tak jest na całym świecie, bo nikt nie chce wydawać pieniędzy na produkcje
leków i szczepionek, które będą bezużyteczne....

Pozdrawiam,
Akulka