Margaryny antycholesterolowe

211. Data: 2018-07-01 13:31:10

Temat: Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-30 o 20:01, Animka pisze:

> Rybakom szkoda wydać parę zł, na lepsze sieci (z małymi oczkami). W
> Szwecji już dawno wpadli na dobre pomysły i foki im nie groźne i łososia
> nie podżerają.

Tak, Szwedzi mają dobre pomysły na foki - wolno strzelać do nich gdy
foka jest w odległości mniejszej niż 200 metrów od sieci.
"Argumentem za odstrzałem fok w Polsce mają być działania szwedzkiego
ministerstwa ochrony środowiska. W ubiegłym roku odstrzelono tam 525
fok. Każdy rybak ma prawo zastrzelić fokę, która zbliży się na bliżej
niż 200 metrów do sieci lub zacznie w nich buszować. Powołano 36
zawodowych łowców fok."
pozdr
Stefan

212. Data: 2018-07-01 13:36:43

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rybakom szkoda wydać parę zł, na lepsze sieci (z małymi oczkami). W
> Szwecji już dawno wpadli na dobre pomysły i foki im nie groźne i łososia
> nie podżerają.

Poza tym, przeczytaj coś o sposobach łowienia łososi. Zakaz używania
sieci do połowu łososia na Bałtyku wprowadzono jakieś 10 lat temu.
Na pławnice czyli sieci wolno spływające łowiono w ujściu Wisły ale foki
zorientowały się w darmowej i bez fatygi stołówce i skutecznie
wykończyły połowy łososia do celów zarybieniowych. Skutek - braknie
żarcia, foki szlag trafi a to szkoda, bo one takie milutkie i mają takie
fajne pyszczki...
Ech...
pozdr
Stefan

213. Data: 2018-07-01 14:09:51

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-01 o 08:31, Trybun pisze:

> Więcej niż pewne że gdyby policja się przyłożyła to byłoby już dawno po
> sprawie. Tylko że policja nie przepada za ganianiem za króliczkiem, bo
> sprawca i tak się wyłga, sąd weźmie pod uwagę to że ma rodzinę na
> utrzymaniu, a więc o pójściu do paki nie ma mowy, że nie ma nawet kasy
> na karę finansową. A więc nie ma sensu aby policja stawała na uszach aby
> złapać sprawców. Chory kraj, gdzie prawo stosuje się wg widzimisię sędziów.

Policja morska na pewno wie kto to. Może to są nawet i kolesie rybaków.
Pokazywali w jakimś reportażu w tv typów na kutrze, którzy powiedzieli
wprost, że będą zabijali. Osoby i twarze były, więc już wiadomo kto to
częściowo jest z tej bandy.

--
animka

214. Data: 2018-07-01 14:24:21

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pogubić. Wiadomo, że "ryby prosto z kutra" na ogół są rybami głęboko
> morożonymi. To nie teoria spiskowa -- łatwo sprawdzić, że sezon połowu
> dorsza nie zbiega się z sezonem wakacyjnym. Wiele z tych mrożonych
> sztokfiszy zapewne nie widziała na oczy Bałtyku -- gdzie indziej
> łowi się je łatwiej. I taniej. Jeśli coś by mnie miało skłonić do
> przyjechania w sezonie nad Bałytyk (i zostawienia tu pieniędzy), to
> raczej chęć zobaczenia foki, a nie rybaka w kutrze. Ci ostatni są więc
> na najlepszej drodze do tego, by żreć piasek z plaży.

Byłam kiedyś, już jako dorosła ze swoimi "starymi" na wczasach w Katach
Rybackich.
Parę kutrów stojących przy brzegu widziałam, ale pewnie większośc
rybaków była na morzu kiedy byliśmy na plaży.
Nigdy nie zapomnę smaku sandacza, a nawet flądry. Już nigdy czegoś tak
świeżego i wspaniałego nie jadłam. Zaznaczam, że nie jestem miłośniczką
jedzenia ryb.
Ojciec przed wyjazdem do W-wy powędził węgorze, żeby dać w prezencie
rodzinie. (Na terenie ośrodka była wędzarnia dla wczasowiczów). Robił to
pierwszy raz. Niedowędził węgorzy i ze 3 osoby miały potem problemy z
brzuchem :D

--
animka

215. Data: 2018-07-01 14:26:00

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też nie rozumiem. Ale ja o rybołówstwie mam jedynie mgliste pojęcie.
> Myślałem, że w ten sposób łowi się tylko polityków, a nie łososie.

:-)

--
animka

216. Data: 2018-07-01 14:34:26

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-01 o 13:31, stefan pisze:

> [...]
> fok. Każdy rybak ma prawo zastrzelić fokę, która zbliży się na bliżej
> niż 200 metrów do sieci lub zacznie w nich buszować. Powołano 36

Możesz podać linka do artykułu, jakieś źródło?
Czytałam ostatnio, że foki w Szwecji są nietykalne i nie przeszkadzają
rybakom, bo rybacy mają dobre sieci.

--
animka

217. Data: 2018-07-01 14:37:25

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-01 o 13:36, stefan pisze:

> [...]
> wykończyły połowy łososia do celów zarybieniowych. Skutek - braknie
> żarcia, foki szlag trafi a to szkoda, bo one takie milutkie i mają takie

Mnie w zasadzie nie interesują sposoby łowienia ryb. Ryby mam "gdzieś".
Interesują mnie te przemiłe, mądre foczusie.

--
animka

218. Data: 2018-07-01 15:03:20

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-01 o 14:34, Animka pisze:

> Możesz podać linka do artykułu, jakieś źródło?
> Czytałam ostatnio, że foki w Szwecji są nietykalne i nie przeszkadzają
> rybakom, bo rybacy mają dobre sieci.

pierwsze z brzegu
http://www.rp.pl/Swiat/170419325-Szwecja-wybije-pona
d-900-fok.html
https://wiadomosci.wp.pl/tak-zabijaja-foki-na-baltyk
u-kocham-je-zabijam-jedna-tygodniowo-625992567963404
9a
i nieco starsze
https://zmianynaziemi.pl/wideo/przyszlego-roku-w-est
onii-bedzie-mozna-legalnie-polowac-foki-szare
pozdr
Stefan

219. Data: 2018-07-01 16:05:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> [...]
> Nigdy nie zapomnę smaku sandacza, a nawet flądry. Już nigdy czegoś
> tak świeżego i wspaniałego nie jadłam. Zaznaczam, że nie jestem

Ja z dzieciństwa pamiętam nadbałtyckie wakacje ze świeżymi samżonymi
rybami. Nie jakieś wyszukane łososie. Najbardziej smakowały mi zwykłe
śledzie. Taki śledź prosto z morza, opruszony mąką i wrzucony na
patelnię -- to jest wyśmienite danie. Panowała wtedy opinia, że dla
zjedzenia czegoś takiego trzeba przyjechać na miejsce, bo przewiezienie
niekonserwowanego śledzia wgłąb kraju przekracza zdolności logistyczne
państwa. Coś w tym było, bowiem nigdy (wtedy) takiego śledzia w Warszawie
nie spotkałem.

Teraz dość często widzę w sklepach. Czasem kupię, usmażę. Owszem, wciąż
mi smakują, choć żaden z nich rarytas. I tanie są. Tak tanie, że malutki
kuterek dziś się z połowu takich rybek nie wyżywi. Czy mi żal poprzedniego
stanu? Może trochę. Ale zdaję sobie sprawę, że Bałtyk jest możem niejadalnym
-- tu nie ma nic, co by mogło zasilić lokalna kuchnię i nadać jej charakter.

--
Jarek

220. Data: 2018-07-01 16:07:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> [...]
> wykończyły połowy łososia do celów zarybieniowych. Skutek - braknie
> żarcia, foki szlag trafi a to szkoda, bo one takie milutkie i mają

"Połowy do celów zarybieniowych"?! W dziedzinie nowomowy nic mnie
już chyba nie zaskoczy! Połowy zawsze są "odrybianiem", a prawdziwe
zarybianie polega na wpuszczaniu do wody wyhodowanego narybku.
Tu próbuje się hodowli tuczników -- ktoś chce łapać podrośniętą
rybią młodzież, gdzieś ją wozić, czekać aż brzuchy porosną, łowić
i jeść. A właściwie sprzedać, bo o kasę chodzi, nie o głód.

Ale to jest jakiś pomysł: nie "zarybiać" Wisły łososiem i nie
zastawiać tam sieci (czy innych haków). Fok może szlag nie trafi,
ale pójdą sobie gdzie indziej. Plan wydaje mi się dobry, w każdym
razie lepszy od realizowanego obecnie. Dla fok również lepszy,
a na tym mi też zależy. Nie tylko dlatego, że są milutkie, ale
jeśli dla ktoś fajne pyszczki są dobrym powodem, to też nieźle.

--
Jarek

Bitki wołowe
Co w foliowanych sałatach piszczy?