Margaryny antycholesterolowe

81. Data: 2018-06-04 09:54:22

Temat: Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> No tak, jednak dr Kwaśniewski  nie musi być wyrocznią.

Jak tak wsłuchać się, co mówi zdrowy rozsądek, to jednak coś jest na rzeczy
w jego koncepcji, bliskiej zresztą tzw. diecie paleo.
Warto o niej poczytać, polecam tekst na stronie oraz BARDZO ciekawe i
pouczające komentarze, z których jeden, szczególnie interesujący, cytuję
pod linkiem:
https://paleosmak.pl/dieta-paleo/

,,rene
2018-05-18 O 09:12
Paulina, oczywiście mało realne jest to, że zamieszkamy w dziczy i będziemy
jeść korzonki i własnoręcznie upolowanego żubra. Jednak chodzi o zasadę,
nasz metabolizm nie jest przystosowany do obsługi dużej ilości
węglowodanów, zwłaszcza skrobii. I to się sprawdza w praktyce, ludzie,
którzy zrezygnowali bądź drastycznie ograniczyli te produkty, lepiej
funkcjonują. Jasne, że w dzisiejszej dobie musimy zmagać się ze stresem,
ale człowiek pierwotny również był narażony na bardzo silny stres związany
min z okresowymi głodówkami, bezpośrednim zagrożeniem życia na codzień,
walkami plemiennymi, zagrożeniami środowiska, których nie potrafił
opanować. Był to innego rodzaju stres ale równie silny.
Dodam jeszcze z własnego doświadczenia, nie należy mieszać białek, w ciągu
jednej doby spożywać najlepiej jeden rodzaj białka, ponieważ to również
wywołuje stany zapalne i insulinooporność, (prawdopodobnie człowiek
pierwotny nie jadał więcej niż jeden rodzaj białka - jadł to, co akurat
upolował). I uważajmy żeby nie nadspożywać białek, 50-70 gram na dobę w
zupełności wystarcza, resztę zapotrzebowania energetycznego należy pokrywać
tłuszczami [!!!!!!!!!!-p.XL] a nie dodatkową ilością białka. Jest to częsty
błąd początkujących paleo, groźny w następstwach, gdyż długotrwałe
nadspożycie i mieszanie białek prowadzi w szybkim tempie do chorób i
starzenia się organizmu. Zgadzam się z Tobą również jeśli chodzi o
różnorodność, powinno się, w miarę możliwości nie powtarzać danego produktu
dłużej niż 2-3 doby, potem minimum 3 doby przerwy, to pozwala odciążyć
szlaki metaboliczne i usunąć ewentualne stany zapalne. Pozwala także
zaobserwować, które białka nie są dla nas korzystne. Informacje na
podstawie Diety Dobrych Produktów dr Ewy Witoszek"

--
XL

82. Data: 2018-06-04 18:56:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.stachurska.eu/?tag=przebialczenie
--
XL

83. Data: 2018-06-04 19:44:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> http://www.stachurska.eu/?tag=przebialczenie

No i na koniec tego ,,nudzenia":
http://www.stachurska.eu/?p=14492

Trybunie, zaryzykuj jeszcze 5 minut i przeczytaj.

--
XL

84. Data: 2018-06-06 18:03:19

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-03 o 10:23, XL pisze:

> Podoba mi się!
>
> http://m.poradnikzdrowie.pl/diety/odchudzajace/dieta
-kwasniewskiego-optymalna-przykladowy-jadlospis-prze
pis_41985.html

> [...]
> kolacja: sernik wiedeński (100 g), herbata z cytryną
>
> Dieta dr Kwaśniewskiego: przykładowy jadłospis - dzień 7
>
> śniadanie:2 jaja (100 g) sadzone na boczku wędzonym (50 g), 2 placki (100
> g) z masłem (30 g), herbata
> obiad; zupa pieczarkowa na rosole ze śmietaną (200 g), szaszłyk z karkówki
> (150 g) i boczku wędzonego (50 g) + cebula (50 g), fasolka szparagowa z
> wody (100 g) z masłem (20 g), smalec do smażenia szaszłyka (20 g), 2 łyżki
> soku owocowego na szklankę wody
> kolacja: 2 jaja i 5 łyżek masła rozmieszane w 1 szklance pełnego mleka

Pewnie w miarę czasu trochę zmodyfikował swoje zalecenia. Bo jak już
wspominałem - dokładnie nie pamiętam, ale z tego co pamiętam to tamte
zalecenia zdecydowanie bardziej były ukierunkowane na tłuszcze zwierzęce
i mięso. Żadnych soków owocowych, nawet było coś o takich sokach z uwagą
że praktycznie nic pozytywnego dla organizmu nie dają, to samo zresztą o
owocach. Ale ogólnie dieta jest ok. - przynajmniej nikt tu nikogo nie
głodzi;-)

85. Data: 2018-06-06 18:04:11

Temat: Re: TRYBUNOWI Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-03 o 10:25, XL pisze:

> Ale nie jest. Nie wierz w to, że takie... coś zastąpi TWOJE KONKRETNE
> działanie - czyli dietę!

Czyli pozostaje coś co i tak mi się nie przyda.. Mam dożywać swoich dni
bez np jabłek, boczku czy jeszcze czegoś innego co lubię? Dieta, łatwo
powiedzieć.. Też mi ciężko uwierzyć w "cudowną" margarynę.. Jednak
słyszałem wypowiedzi poważnych (przynajmniej na takich wyglądali ;-))
ludzi, którzy twierdzą że TE margaryny obniżają poziom złego cholesterolu.

86. Data: 2018-06-06 18:07:16

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-31 o 23:39, XL pisze:

> [...]
> Rafalski
>
> Wpływa korzystnie na organizmy zwierząt, a zwłaszcza na wielkość i
> sprawność ich mózgów ? prof. Stanisław Berger. Wiadomo, co potwierdzili
> profesorowie Hasik i Tatoń, że Żywienie Optymalne (?) nie szkodzi ludziom.
> Z drugiej strony, cała pisana historia ludzkości i współczesna, smutna
> kondycja rodzaju ludzkiego dowodzi, że każdy inny model żywienia ludziom
> szkodzi.(...)"
>
> Trybunie - polecam cały artykuł. Arcyciekawy, szczególnie dla Ciebie. Ja
> też sobie go skrzętnie w zasobach zachowuję.

Dzięki.. Jednak już tyle się naczytałem o cudownych dietach... Niektóre
z pewnością są skuteczne, jednak z różnych powodów mało kto ma
możliwości długoterminowego stosowania. W moim przypadku wygląda to tak
- raz dziennie małą tabletkę (20mg), albo dwie trzy kanapki posmarowane
margaryną, albo katowanie się jakąś dietą.. Co byś Ty wybrała,
oczywiście zakładając że ta margaryna naprawdę obniża cholesterol?

87. Data: 2018-06-06 18:12:45

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-03 o 10:38, XL pisze:

> Wtedy wsuwali korzonki, owocki i nasiona.
> Czyli DIETA ROZDZIELNA.
> Tak jak pisałam - niełączenie węgli z tłuszczem.

Zimą mogło z tym być ciężko.. To i stawiałbym na dietę czysto mięsną.
Przykładem choćby nie tacy starożytni Eskimosi - jedyne zioła i nasiona
to to co znajdowali w żołądkach upolowanych zwierząt. A dieta to albo
obżeranie się do upadłego, albo głodowanie..

> Hmmm, ja mam. Masło, mięso i jajka jedliśmy i jemy bez względu na okresowe
> zmiany frontu lekarzy.
> Mamy tylko świadomość, że szkodzi nam towarzystwo węgli w menu - i że
> musimy je ograniczyć. To jest trudne, ale do zrobienia.

Ale trochę inaczej trzeba do tego podchodzić gdy się jest zdrowym, a
inaczej gdy się okazuje że fragmencie tętnicy jest nieomal zator.
Odkryty całkiem przypadkowo.. Co się dzieje w innych tętnicach to już
niewiadoma, ale trudno przypuszczać że to był odizolowany przypadek. Tak
więc jak na razie słucham lekarza. A że tabletkach poziom cholesterolu
jest już w normie to nie muszę się trzymać postanowień dietetycznych.

> Tłuszcze zwierzece są w każdym mięsie, więc widzę tu pewną niekonsekwencję
> w tej ,,całkowitości".

Np, drób (kurczak) bez skóry czy chuda cielęcina podobno nie stanowią
problemu.

> Wie, ale idzie na łatwiznę - dla siebie i pacjenta. Dla siebie - bo nie
> zaszkodzi pacjentowi bezpośrednio, a dla pacjenta, bo pacjent ma prostą
> instrukcję, którą jest w stanie zrozumieć.
> Kardiochirurg jest od operowania.
> Chorym po operacji powinien zając się dietetyk kliniczny - ale nie wiem,
> czy w ogóle coś takiego istnieje.
> No bo gdyby istniało, to musiałoby brać odpowiedzialność. Więc najłatwiej
> zakazać choremu WSZYSTKIEGO.

Nie, nie sądzę że to tylko zdanie tego lekarza, po prostu medycyna jest
w tym punkcie ustalenia że wszyscy lekarze zalecają taką a nie inną
dietę przy takich samych przypadkach. Gdyby zalecił tłuszcze i mięso a
pacjentowi to by zaszkodziło to mógłby z tego tytułu mieć
nieprzyjemności.  - "Błąd w sztuce" itd.

88. Data: 2018-06-06 18:14:31

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-03 o 10:39, XL pisze:

> Rozmawiamy o sytuacjach koniecznych - chyba?

Nie, nie o koniecznych. Gdyby istniała konieczność to nie pytałbym o
margarynę a rezerwowałbym miejsce w ośrodku ww doktora.:-)

89. Data: 2018-06-06 18:16:27

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-04 o 09:54, XL pisze:

> [...]
> zaobserwować, które białka nie są dla nas korzystne. Informacje na
> podstawie Diety Dobrych Produktów dr Ewy Witoszek"

Medycyna pozornie też wydaje się być prostą dziedziną. Jedna tak
naprawdę prosty jest tylko jeden z jej działów - chirurgia. Tu problemy
się załatwia za pomocą skalpela. A i tu do każdego pacjenta należy
podchodzić indywidualnie. Medycyna to wielowiekowe zdobycze osiągnięte
dzięki doświadczeniom, i jakby na to nie patrzeć - jest w miarę
skuteczna. A tu nagle zjawia się ktoś (np dr Kwaśniewski) kto powiada że
inni są w błędzie, to on ma rację.. Ja mimo tego że medycyna się
komercjalizuje i sporo medyków siedzi w kieszeni firm farmaceutycznych,
a choroba byłaby poważna to jednak do leczenia wybrałbym ją.

90. Data: 2018-06-06 18:18:14

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-04 o 19:44, XL pisze:

> No i na koniec tego ,,nudzenia":
> http://www.stachurska.eu/?p=14492
>
> Trybunie, zaryzykuj jeszcze 5 minut i przeczytaj.

Przeczytałem, dzięki za link. Ale jak już pisałem, w temacie jestem dość
obeznany, tak że niczym mnie to nie zaskoczyło8-)

Bitki wołowe
Co w foliowanych sałatach piszczy?
sok z buraków
Jaja z larwami w Auchanie