Maszynki do makaronu...

11. Data: 2014-04-02 10:58:22

Temat: Re: Maszynki do makaronu...
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 2 kwietnia 2014 09:56:22 UTC+2 użytkownik Stefan napisał:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup

oglegroups.com...

> czy herbata jest slodka od mieszania? co za roznica z maszynki, czy
>
> gnieciony recznie? wazne sa ingrediencje!
>

> Naturalnie, ze od mieszania! wsyp cukier i nie mieszaj, kiedy będziesz pił
>
> słodką? :)))
>
> pozdr
>
> Stefan

zacytuje klasyka: nie wazne jak zaczyna, wazne jak konczy

12. Data: 2014-04-02 19:56:35

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-02 08:43, k...@g...pl pisze:

> czy herbata jest slodka od mieszania? co za roznica z maszynki, czy gnieciony
recznie? wazne sa ingrediencje!

Nie wiem, przecie pytam. Mam od czasu do czasu okazję spróbować makaronu
robionego ręcznie, w smaku o niebo lepszy od takiego kupionego w
sklepie. Jednak nigdy próbowałem makronu domowego, ale przyrządzonego w
maszynce.

13. Data: 2014-04-03 23:24:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Apr 2014 23:43:11 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> czy herbata jest slodka od mieszania? co za roznica z maszynki, czy gnieciony
recznie? wazne sa ingrediencje!

Pytanie Trybuna jest jak najbardziej zasadne. Gdyby takie nie było, owe
ingrediencje wystarczyłoby wrzucać sobie do żołądka po kolei albo i
łącznie, nie bacząc na recepturę... Mnie na przykład nawet moja ulubiona
herbata pita z kamionkowego, blaszanego lub porcelanowego (generalnie z
jakiegokolwiek) KUBASA nie smakuje zupełnie, natomiast pita z cylindrycznej
(koniecznie! - ze stożkowej mi nie smakuje) szklanki czy filiżanki z
cieniutkiej porcelany smakuje bosko, przy czym dziw bierze, bo ta w
szklance JEDNAK inaczej, niż ta w filiżance... No i niech mi to ktoś
racjonalnie wytłumaczy! Ja tu wytłumaczenia nie widzę, a JEDNAK.

14. Data: 2014-04-03 23:27:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Apr 2014 19:56:35 +0200, Trybun napisał(a):

> Jednak nigdy próbowałem makronu domowego, ale przyrządzonego w
> maszynce.

On nie jest przyrządzany w maszynce, jeno w niej krojony :-)

15. Data: 2014-04-04 08:59:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-03 23:24, Ikselka pisze:
> [...]
> czym dziw bierze, bo ta w szklance JEDNAK inaczej, niż ta w
> filiżance... No i niech mi to ktoś racjonalnie wytłumaczy! Ja tu

Proszę:

http://video.anyfiles.pl/Pu%C5%82apki+umys%C5%82u.+P
o%C5%BCywka+dla+rozumu./Nauka+i+technologia/video/10
1561

Ewa

16. Data: 2014-04-04 09:06:02

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 23:24:37 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> --
>
> XL "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." Jean Cocteau

no tak w makaronie "recznym" brak posmaku brudu spod paznokci, a tym z maszynki nie
ma opilkow metali ciezkich albo posmaku ftalanu.

w koncy do roznych rodzajow wina tez sa rozne kieliszki. czy smakuje inaczej niz pite
z musztardowki?

17. Data: 2014-04-04 09:20:00

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 23:27:12 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> On nie jest przyrządzany w maszynce, jeno w niej krojony :-)
>
> --
>
> XL "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." Jean Cocteau

etam! zalezy od maszyki. sa takie w ktorych caly proces jest wykonywany mechanicznie.
do urzadzenia dodaje sie jedynie skladniki. w tych prostych maszynkach walkowanie i
krojenie wykonuje sie przy ich uzyciu. mnie bardziej odpowiada ten drugi wariant.
warunek maszynka musi byc b.dobrej jakosci wykonana ze stali nierdzewnej. szczegolnie
polecana jest f/my ATLAS. mam taka 15-20 dziala bezawaryjnie od wielu lat. tanie
maszynki maja walki ze stopow niewiadomego skladu, i o zatruwanie organizmu metalami
ciezkimi nie trudno. dobra maszynka to wydatek kilkuset zl. jest jeszcze jedna
sprawa, nigdy nie myjemy rzeczonej maszynki w wodzie! nie umiem sobie wyobrazic
wykonywania makaronu na stolnicy... szukajac twoich "pitnych" analogii to tak jakbym
mial sie napic perelowskiej kawy "po turecku". jesli znasz te "recepture"?

18. Data: 2014-04-04 09:26:51

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

[...]

Mamrot tylko z gwinta!
pozdr
Stefan

19. Data: 2014-04-06 10:15:34

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-03 23:27, Ikselka pisze:

> On nie jest przyrządzany w maszynce, jeno w niej krojony :-)

Myślałem że chodzi Ci ci o takie coś jak w reklamie telewizyjnej -
wsypuje się do środka urządzenia mąkę, wlewa wodę, dodaje jaja, i
wybiera końcówkę formującą kształt makaronu. :-\

20. Data: 2014-04-06 10:15:40

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-04 09:06, k...@g...pl pisze:

> [...]
ma opilkow metali ciezkich albo posmaku ftalanu.

> w koncy do roznych rodzajow wina tez sa rozne kieliszki. czy smakuje inaczej niz

Jasne, np. koniak pity z "literatki" jest wręcz obrzydliwy.

Avocado
Krem budyniowy.
Cukrowe dekoracje - też tak chcę :-)
Ziólka już!