Moczenie śledzi

1. Data: 2006-03-01 19:30:34

Temat: Moczenie śledzi
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W przepisach na dania ze śledzia piszą "śledzie wymoczyć", ale nie
piszą w czym. Pewnie to coś oczywistego, ale niestety nie dla mnie.
Coś mi się kojarzy, że w mleku albo w wodzie, czy tak? Ewentualnie
jaka to różnica?
No i jak długo mają te śledzie się moczyć, godzinę, dobę?

Alek

2. Data: 2006-03-01 19:44:22

Temat: Re: Moczenie śledzi
Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> jaka to różnica?
> No i jak długo mają te śledzie się moczyć, godzinę, dobę?

Nie da się określić ile czasu trzeba moczyć śledzie, moczy się do momentu ąz
ich stopień nasolenia będzie odpowiedni. Ja moczę w wodzie, a potem w mleku.
Tuszki czy tez filety są wtedy bardziej jędrne i bielsze.

3. Data: 2006-03-01 21:58:37

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 1 mars 2006 ŕ 20:30:34, dans <du4spg$e7g$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> jaka to różnica?
> No i jak długo mają te śledzie się moczyć, godzinę, dobę?

Domyslnie chodzi o sledzie solone :)

Powiedzmy ze 2 godziny to minimum, 12 godzin maksimum (chociaz pewnie
mozna wiecej) . Najlepiej sprawdzac odsolenie od czasu do czasu
(wiedzac ze im czesciej zmieniasz wode tym szybciej sie sledz odsoli)

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2006-03-02 06:42:02

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Domyslnie chodzi o sledzie solone :)

No tak, takie miałem na myśli. W sklepie stoją w kubełku z solanką i są
tak pieruńsko słone, że aż gorzkie.

> Najlepiej sprawdzac odsolenie od czasu do czasu

No ale chyba nie grozi nadmierne odsolenie? Zresztą można by wtedy chyba
mocniej posolić gotową porawę?

> (wiedzac ze im czesciej zmieniasz wode tym szybciej sie sledz odsoli)

A, więc wodę należy zmieniać!
No, to teraz wiem już jak to robić. Dzięki.

5. Data: 2006-03-02 07:08:03

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale chyba nie grozi nadmierne odsolenie? Zresztą można by wtedy chyba
> mocniej posolić gotową porawę?

grozi, nadmiernie"odsolone" sledzie są bardzo nijakie w smaku i mimo
posolenia potrawy to juz nie to, dlatego lepiej moczyć je z wyczuciem.

pozdrawiam
Basia

6. Data: 2006-03-02 08:13:52

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:du4spg$e7g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> jaka to różnica?
> No i jak długo mają te śledzie się moczyć, godzinę, dobę?

Najlepiej zapytac sprzedawce (o ile kupujesz w malym sklepiku, ktory zajmuje
sie wylacznie sprzedaza ryb, wtedy wlasciciel wie o nich wzystko). Ostatnio
pojawily sie sledzie litewskie, bardzo tluste i trzeba je moczyc krotko
(okolo godziny).

MP

mrożone maliny
Ciasto na racuchy