Re: Mój chłodnik - przypomnienie :-)

Data: 2013-07-07 17:52:17
Temat: Re: Mój chłodnik - przypomnienie :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sun, 07 Jul 2013 17:41:26 +0200, Feniks z popiołów napisał(a):

> Ja wszytko rozumiem, ale mnie osobiście jakoś chłodnik pod wódkę nie
> pasuje. No, ale co kto lubi, nie ma rzeczy niemożliwych.

Skoro z mięsem, to czemu nie. Jakoś np sery z winem się nie kłócą, to niby
czemu miałby chłodnik z wódką, zwłaszcza że owa wódka kiedyś niekoniecznie
bywała tak mocna, jak dziś - kiedyś nie znano aparatu do destylacji.

> NB Ciekawe który "specjalista" od którego czerpie, bo na wielu stronach
> są cytowane te same informacje _słowo w słowo_, ale jakoś źródła nie są
> podawane (akurat na tę stronę nie zaglądałam, ale na innych tak jest).
>
> Natomiast to wszystko i tak nie tłumaczy, jaka wersja chłodnika jest tą
> tradycyjną.

No tak, bo teraz jest "nowa świecka tradycja"...

> To tak jak z moim tradycyjnym.

> Rozumiem wnioskowanie. Dziękuję.

> Przecież napisałam, że nie wiem, czy była tradycyjna.

> Co tu tłumaczyć? Nie pasuje mi groch z kapustą, chociaż tradycyjny. I
> chyba nie tylko mi nie przypasował, biorąc pod uwagę to, w jakim
> znaczeniu trafił do obiegu.

Tradycyjna to jest kapusta z grochem :-)
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a