Re: Najbardziej nietypowa potrawa Wigilijna.

Data: 2005-12-28 11:45:04
Temat: Re: Najbardziej nietypowa potrawa Wigilijna.
Od: "OLUSIA" <o...@N...gazeta.pl>

Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisał(a):

> Szukam inspiracji i zaciekawilo mnie czy ktos z Was spotkal sie z
> potrawa Wigilijna o jakiej nigdy w zyciu nie slyszal i wprowadzil na
> stale do swojego menu. Chodzi mi raczej o rodzime podworko plus dawne
> przyleglosci na Litwie, Bialorusi i Ukrainie jesli jednak macie
> ciekawe doswiadczenia z dalszych zakatkow o podobnej do naszej
> tradycji to z checia poczytam. Wiem, ze takich potraw jest wiele, ale
> interesuja mnie takie ktore na stale zagoscily w Waszych domach.
>
> Pozdrawiam smacznie. Tomek.

Witam!
Wymyśliłam dawno (ze 30 lat temu) nietypowe śledzie i tak już zostało, bo
kiedyś niewiele ponad te śledzie było i należało wręcz kombinowac na 100
sposobów:
Śledzie wymoczyć tak ze 2 tygodnie przed Wigilią, obrać i układać w słoiki
warstwami: śledzie, warstwa suszonych śliwek pokrojonych w paski wymieszanych
z cynamonem, śledzie itd. Na wierzchu śliwki, zalać to oliwą i niech do świąt
stoi zakręcone w lodówce, albo zimnej piwnicy. Proszę spróbować!
OLUSIA