Re: Najnowoczesniejszy system w Europie :-o

From: "JC" <J...@t...de>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Najnowoczesniejszy system w Europie :-o
Date: Wed, 9 May 2001 00:15:42 +0200

"Maciej Jakubowski" <m...@b...krakow.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:00f301c0d7fc$0428ff60$9601a8c0@matt...

Witam.

> [...]

Moje wypowiedzi które znalazły się na GRUPE w temacie dot.
parkowania samochodów, którymi jeżdżą bądź zostały przywiezione
ON dotyczą całego terytorium Niemiec i oparte są na przepisach
prawnych a nie na obyczajach. Parkowanie jest częścią kodeksu
o ruchu pojazdów a ten nie jest oparty na obyczajach lecz na
uregulowaniach prawnych.

> specjalnej
> pamietam).
> legitymacji
>
> Moim tez.

> Nie wiem - ale to chyba zalezy od lokalnych przepisow
> Sadze, ze jest to raczaj przepis obowiazujacy w wielu krajach

Tak, w wielu krajach i dotyczą te przepisy całego terytorium
danego kraju a nie jego części, jak odpowiedniki województw,
powiatów czy gmin.

> Oczywiscie - ale o naklejki upominaja sie straznicy i policja
> (ich istnienie zwalnia ich z obowiazku sprawdzania kierowcy)

Nikt nie może Cię zmusić prawnie do obklejania czymkolwiek
szyb (szczególnie przedniej i tylnej) - to zagraża bezpieczeństwu
Twojemu i innych użytkowników ruchu podczas jazdy.
Dlatego też dokumenty i emblematy ON mają zastosowanie
tylko podczas zatrzymania lub parkowania pojazdu.
W takiej dopiero sytuacji należy przy przedniej szybie umieścić
czytelnie niebieski emblemat z sylwetką ON na wózku z danymi
(pierwszy mój mail - "Parkowanie sam. ON w Niemczech").
Policja, służba miejska, strażnicy itp. MAJA OBOWIAZEK
obejrzeć auto które parkuje. Jak to zrobią to znajdą na 100%
przy przedniej szybie dokument uprawniający (emblemat ON)
do parkowania gdzie widnieją potrzebne dane. To i nr. rejestracyjny
samochodu no i kontakt telefoniczny z centralą policji, służbą
miejską w minutę ustala wszystkie personalia kierowcy i samochodu.
Potem dopiero wypisywać można mandaty.

> Tja... To zalezy ile tych miejsc jest w porownaniu z wszystkimi
> Widzielam juz wszystkie miejsca z kopertami zajete (nie wiem, czy
wszystkie
> zgodnie z prawem), a bylo ich sporo

W takim przypadku ON parkuje na pierwszym lepszym wolnym miejscu
bez koperty i bezpłatnie i bez ograniczeń - mówię o Niemczech i krajach
UE.

> Jasne, ale to trez zalezy od tych praw.
> ON nie ma prawa do bezplatnego parkowania wszedzie (z mocy jakiejs ustawy)
> moze byc to prawo lokalne.

W Niemczech ma to prawo na terytorium całego państwa - z mocy
Prawa Osób Niepełnosprawnych.

> I nie chodzi tu tylko o platne parkowanie - ale i stawanie za znakami
> zakazy zatrzymywania sie
>
> Zazanaczam - mowie o przepisach, nie o obyczajach
> To dwie rozne sprawy - troche - nie tylko w tym watku - zmieszane

Ja również o przepisach prawnych.
Nie ma w Niemczech przepisów o ruchu pojazdow (odpowiednik
Kodeksu Drogowego) które regulują obyczaje.

> Wiem - ale czasem znaczek trzeba pozniej komucs pokazac
> (tak naprawde chodzi o legitymacje)

Tak, tylko to organ kontrolujący podchodzi do mnie a nie ja
go szukam czy ganiam za nim.

> Jasne - ale znaczek to pokazuje dla wszystkich
> Jak wjezdzalismy na Swiety Krzyz (za szlaban) - straznik widzial znaczek
> (jest na szybie) - ale pytal i o legitymacje
> A z wjazdami na parkingi bylo roznie

I takie zachowanie świadczy o tym, że facet wie, że to
dwa nie rozłączne elementy stanowiące jedną całość - prawo ON.

> Maja - i do tego sa koperty.
> I o tym zdaje sie mowia przepisy - a nie o wszystkich przypadkach

Nie tylko koperty - j/w

> Inna sprawa - to obyczaje straznikow

Obyczaje?
Te, to ich prywatna sprawa.

> Oczywiscie.
> Ale tez prawo musi byc jednoznaczne - by mozna sie na nie powolywac
> bez interpretowania

Masz zupełną rację.

> Ale to obyczaj, czy prawo?
> Bo mi sie wydaje, ze raczej obyczaj

W Niemczech to PRAWO.
W Polsce przypuszczam że też.

> A czy jest JEDNOZNACZNY przepis, ze nie maja prawa?

To wyjaśnił RT - nie mają.

> Czy tez to znow powolanie sie na "dobre obyczaje"

> Wazne - by odroznic PRAWO od OBYCZAJOW
> Prawo - zapisane w ustawach - a nie w lokalnych tregulaminach
> - by bylo wadomo, o co sie klocic.

Swięte słowa.
I zbędną jest potrzeba sprzeczania się.

> A tak swoja droga - jesli sprawa jest (prawnie) czysta - to zdaje sie
mozna
> wystosowac w tej sprawie oficjalny protest lub zapytanie.

Wiesz, należy dokładnie przeglądnąć tylko przepisy w tej sprawie
obowiązujące w Polsce, a nigdzie nie trzeba pisać.
Należy tylko przestrzegać tych przepisów.

pozdr. - Józek