Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-
for-mail
From: Piotrek Wróbel <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?
Date: Mon, 18 Oct 2004 13:29:46 +0200
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 42
Message-ID: <cl09h1$gj7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <cks402$p94$1@elfik.one.pl> <ckug1o$jcl$1@inews.gazeta.pl>
<ckvmrk$505$1@elfik.one.pl> <cl06fg$pc5$1@inews.gazeta.pl>
<cl06sv$6mb$1@elfik.one.pl>
NNTP-Posting-Host: k225.itn.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1098099041 16999 81.21.196.225 (18 Oct 2004 11:30:41 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Oct 2004 11:30:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <cl06sv$6mb$1@elfik.one.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:47243
Ukryj nagłówki
Dnia 18-10-04 12:45, Użytkownik Pawel Sawka napisał:
> topjes <n...@d...rady> napisał:
>
>>"Pawel Sawka" <b...@i...pl> wrote in message
>>news:ckvmrk$505$1@elfik.one.pl...
>>
>>>Czyli jak mi się wydaje kolejność jest taka, że muszę zapłacić
>>>serwisantowi, a potem domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedawcy,
>>>tak? To by było chyba najprostrze.
>>
>>Nie. Sprzedawca to sprzedawca - i tu obowiązuje ustawa o szczególnych
>>warunkach sprzedaży konsumenckiej. A Gwarant to gwarant - tu obowiązuje
>>gwarancja. I to sa dwa zupełnie odrębne akty.
>>
>>Zawsze warto reklamować towar u sprzedawcy - zawsze PISEMNIE z kopią
>>potwierdzoną podpisem. I wtedy dziwnie nagle wszyscy się sprężają i im
>>zależy ;)
>
>
>
> Sprawa z reklamacją u sprzedawcy jest skomplikowana, ponieważ pralkę
> kupiłem w sklepie wysyłkowym przez Internet, dzieli nas w realu
> kilkaset kilometrów. Jak znam życie koszt dostarczenia towaru do
> sprzedawcy przekroczyłby owe kilkadziesiąt złotych, nie mówiąc o
> zmarnowanym czasie...
>
sprawa jest tym prostsza, moim zdaniem
po pierwsze jak ktoś wspominał, mamy ustawę o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej
art 8 ust.2 mówi (tu cytat) "Nieodpłatność naprawy i wymiany w
rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu
kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów
demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego
zamontowania i uruchomienia."
więc wystarczy moim zdaniem kopię paragonu za naprawę wraz z opisem
usterki wysłać za zwrotym potwierdzeniem odbioru na adres tego sklepu
żądając zwrotu kwoty poniesionej w związku z naprawą
--
PW
|