Naród to mit, obywatele świata?

71. Data: 2012-06-12 12:12:43

Temat: Re: Naród to mit, obywatele świata?
Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Wozniak napisał(a):

> No i pewnie. Ale logika, w której możesz dojść do tezy albo do
> antytezy w zależności od - właśnie, od czego? - to w ogóle nie
> jest logika, tylko chaos.
> I na tym chaosie smaży się jajecznica.

Masz świadomość i podświadomość, człowiek to synteza tych dwóch
układów sprzecznych. Potrzebna jest nieświadomość jak i
świadomość....Do czego dojdziesz usuwając ludziom świadomość, bądź
podświadomość? A teraz idę spać bo nie spałem i zaczynasz mnie
denerwować. Bo jak można nie dostrzegać czegoś tak prostego-- do czego
miłość i do czego gniew, oba uczucia sprzeczne, a jedno bez drugiego
nie istnieje lub ból i przyjemność lub woda i ogień. Kurwa ty masz
pięć lat że nie rozumiesz że woda i ogień są sprzeczne, a bez tych
sprzecznych żywiołów żadnej zupy nie ugotujesz?

72. Data: 2012-06-12 12:40:35

Od: Maciej Wozniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Cze, 14:12, Voyager <r...@g...com> wrote:

> [...]
> pięć lat że nie rozumiesz że woda i ogień są sprzeczne, a bez tych
> sprzecznych żywiołów żadnej zupy nie ugotujesz?- Ukryj cytowany tekst -

A zdradzisz mi, z którym moim stwierdzeniem polemizujesz? Bo sam nijak
na to nie wpadnę.

73. Data: 2012-06-12 22:52:32

Od: Dyletant <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Cze, 13:43, Maciej Wozniak <m...@w...pl> wrote:

> No i pewnie. Ale logika, w której możesz dojść do tezy albo do
> antytezy w zależności od - właśnie, od czego? - to w ogóle nie
> jest logika, tylko chaos.
> I na tym chaosie smaży się jajecznica.

Oj Maćku, Maćku.

Czysta logika (czyli zasady dedukcji, czyli tautologie) to jedno.

A doświadczenie, które pochodzi ze zmysłów, to drugie.

74. Data: 2012-06-12 22:54:09

Od: Dyletant <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pięć lat że nie rozumiesz że woda i ogień są sprzeczne, a bez tych
> sprzecznych żywiołów żadnej zupy nie ugotujesz?

Generalnie sprzeczność jest właśnie najgłębszą znaną podstawą.

Właśnie sprzeczności nie potrafimy z naszego myślenia usunąć. Za nią
chowa się Prawda.

75. Data: 2012-06-12 23:13:55

Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dyletant napisał(a):

> Generalnie sprzeczność jest właśnie najgłębszą znaną podstawą.
>
> Właśnie sprzeczności nie potrafimy z naszego myślenia usunąć. Za nią
> chowa się Prawda.

Wszystko jest pocięte sprzecznościami od mikrokosmosu do
makrokosmosu. Niektórzy uważają że Bóg za tym stoi, ponieważ
sprzeczności umożliwiją nam żyć i poznawać. Dlatego logika
Arystotelesa jest logiką martwych przedmiotów, gdzie nawet człowieka
traktuje się jak przedmiot. Taka logika prowadziła filozofię na wysoki
stopień mędrkowania z daleka od życia i tej logiki używa jeszcze
kościół, gdzie prawdy są stałe i trzeba ludzi dostosować do prawd, A
my widzimy że te prawdy dawno straciły aktualność i zniewala się
ludzi, fałszuje fakty byleby ludzie byli tożsami z czymś co ich nie
wyraża, ich problemów. KK nienawidzi ruchu, czyli życia, bo ludzie
przez to że żyją zmieniają rzeczywistość, gdyż wymykają się logice i
tym samym rozwijają. Nie da się określić człowieka do samego końca,
gdyż człowiek wymyka się non stop pojęcią i dlatego jesteśmy dla
siebie taką intrygującą i ciekawą tajemnicą.

76. Data: 2012-06-12 23:36:21

Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Voyager napisał(a):

> [...]
> gdyż człowiek wymyka się non stop pojęcią i dlatego jesteśmy dla
> siebie taką intrygującą i ciekawą tajemnicą.

Dla mnie jest to żenujące bo mamy dwudziesty pierwszy wiek, a ja muszę
tłumaczyć co stało się w dziewiętnastym. Ale to jest typowe dla dużej
ilości polaków, którzy się cofają w rozwoju, gdyż non stop zajęci
mitami narodowymi i kościółkowaniem. To robi wrażenie trzeciego świata
w centrum europy.

77. Data: 2012-06-13 04:15:28

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Voyager" <r...@g...com> napisał w wiadomości

> Dla mnie jest to żenujące bo mamy dwudziesty pierwszy wiek, a ja muszę
> tłumaczyć co stało się w dziewiętnastym.

Może powinieneś czytać to, z czym polemizujesz? Wtedy byś
nie musiał.

78. Data: 2012-06-13 04:19:27

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dyletant" <d...@y...pl> napisał w wiadomości

>Generalnie sprzeczność jest właśnie najgłębszą znaną podstawą.
>Właśnie sprzeczności nie potrafimy z naszego myślenia usunąć. Za nią
>chowa się Prawda.

Prawda się nigdzie nie chowa. Ta, którą zbudowaliśmy, jest
dobrze widoczna, a tej, której jeszcze nie zbudowaliśmy,
nie ma. I tyle.

79. Data: 2012-06-13 08:28:24

Od: Dyletant <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Cze, 01:13, Voyager <r...@g...com> wrote:

> [...]
> gdyż człowiek wymyka się non stop pojęcią i dlatego jesteśmy dla
> siebie taką intrygującą i ciekawą tajemnicą.

Jestem daleki od fanatycznego powoływania się na jakąkolwiek doktrynę
moralną czy poznawczą.

Dotyczy to tak samo filozofii życia przedstawionej przez Buddę czy
Chrystusa, jak programu naukowego pozytywizmu.

Czytam wszystko, opieram się na pozytywiźmie i chociaż uważam, że
właśnie Chrystus i Buddha przedstawili najpiękniejszy obraz świata,
jaki znamy, to nauka może zmienić jeszcze nasze poglądy ZUPEŁNIE, w
tym poglądy na nią samą.

Jak powiedziałem, opieram się na pozytywiźmie, gdyż pozytywizm nie
jest fanatyczny, jest otwarty i podatny na zmianę, na doskonalenie.

Nie zabijaj to prawo ludzkie, nie boskie. Cały czas robi się
doświadczenia na ludziach i zwierzętach, z których my, siedzący sobie
wygodnie przy Internecie i smarujący nasze farmazony odnosimy
nieuświadomione korzyści.

Najlepszym przykładem naszego nieuświadomienia jest trwająca właśnie w
krajach arabskich Wiosna Ludów, kontynuacja największego znanego w
historii zrywu wyzwoleńczego, Rewolucji Francuskiej.

Mało kto zdaje sobie sprawę, ilu ludzi poszło na szafot za naszą
wolność słowa i za naszą benzynę. I zrobili to inni ludzie.

Jeszcze raz potwarzam, "nie zabijaj" nadaje się do recytowania dla
dzieci w przedszkolu.

Wszyscy jesteśmy pasożytami i wszyscy mamy krew na rękach.

Jak sądzicie, dlaczego filmy o wampirach tak się ludziom podobają? Bo
w głębszej warstwie psychoanalitycznej widzą w nich siebie samych i
swoje ofiary, które gdzieś tam głęboko w podświadomości dobijają się
do ich sumienia.

http://www.youtube.com/watch?v=bHCfnKdlGnU

Jutro świat znajdzie ropę pod Warszawą i będzie kicha ;D

Jutro to my możemy być na ich miejscu.

Dyletant

80. Data: 2012-06-13 08:30:03

Od: Dyletant <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Cze, 01:36, Voyager <r...@g...com> wrote:

> [...]
> ilości polaków, którzy się cofają w rozwoju, gdyż non stop zajęci
> mitami narodowymi i kościółkowaniem. To robi wrażenie trzeciego świata

Spoko, amerykańska kultura już tu jest:

http://www.youtube.com/watch?v=UDApZhXTpH8

Demokrację i bogactwo mamy w kieszeni :D

Medytacja udostepnia podswiadomosc
Homoseksualizm w DSM.
Himery
No żeby niemcy uczyli polaków tolerancji.
Re: Skąd wiadomo, że Bóg istnieje?