Re: Nasz pose

Data: 2005-11-24 18:17:06
Temat: Re: Nasz pose
Od: "Tomek" <d...@n...pl>

Użytkownik "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dm4ut8$cnl$1@news.dialog.net.pl...
Dnia 2005-11-24 16:02,na pl soc inwalidzi wielce szanowny(a) , Tomek
napisał(a):

> A zarazem sądzisz, że kobietom, niepełnosprawnym, cyklistom należy
> wyrównywać szanse tylko dlatego że są kobietami, niepełnosprawnymi,
> cyklistami itd.
Witam

> Homoseksualizm sam w
> sobie nie utrudnia dostania się do urzędu pracy, problemów z mówieniem.
> Dlatego wyrównywanie szans homoseksualistom jest bez zasadne.

No dobra, ale dlaczego wciąż mówisz o dostępie do urzędów, do pracy itd?
Oznacza to, że na ewentualne potrzeby homo patrzysz przez pryzmat własnych i
siłą rzeczy je porównujesz. Cóż, owszem może być trudno te odmienne potrzeby
zrozumieć. Na tej samej zasadzie wielu zdrowych nie rozumie Twoich potrzeb
jako ON, bo mają inne. Czy wiesz, że jest wielu takich, którzy są za
likwidacją ZUS, likwidacją rent, gdyż uważają, że nie można obarczać
społeczeństwa kosztami utrzymania niepełnosprawnych, że od tego są rodziny,
fundacje, domy opieki itd? Czytałem niejedną taką wypowiedź na różnych
forach. Mogą argumentować, że niejeden z nas sam sobie taki los zgotował.
"Po co człowieku tam lazłeś, po co skakałeś do tej wody, co za
lekkomyślność" itd. Tak jest nie tylko w sprawach "technicznych". Pamiętam,
że kiedy składałem papiery na uczelni, a wtedy nie było tam jeszcze żadnych
udogodnień dla ON, byli w komisji rozpatrującej mój wniosek ludzie, którzy
wykluczali taką możliwość właśnie ze względu na moją niepełnosprawność.
Jeden z nich wyraził się nawet jakoś tak, że uniwersytet nie jest instytucją
charytatywną, że ma do zrealizowania określone zadania i nie może brać na
siebie takiego ciężaru. Na szczęście byłem uparty. Dzisiaj się pod tym
względem dużo zmieniło na lepsze, ale tylko dlatego, że niepełnosprawni o to
walczyli, walczyli o zrozumienie swoich potrzeb. A pamiętasz jeszcze
stosunkowo niedawną wypowiedź Korwina-Mikke, że "pokazywanie w TV tańca
inwalidów jest równie sensowne, co pokazywanie wyborów 'Miss Poloniae po
Mastektomii'"? Też chyba niespecjalnie rozumiał potrzeby tańczących. Próba
porównywania potrzeb ON i homoseksualistów, a potem wskazywanie, że te nasze
są lepsze i ważniejsze od tamtych, do niczego nie prowadzi, bo nie o to
chodzi, są to potrzeby nieporównywalne, nikt nie twierdzi, że jest inaczej.
Przecież homo nie będzie się dla siebie domagał podjazdu do sklepu,
dofinansowania wózka itp. Nie sprowadzajmy rzeczy do absurdu. Każdy ma takie
potrzeby jakie ma. Chodzi tylko o akceptację odmienności, o zrównanie w
prawach. Dzisiaj zabronimy czegoś homo, jutro zabronią innym, pojutrze sami
możemy się stać ofiarami jakiegoś zakazu wynikającego z naszej inności.
Trudno nam sobie dzisiaj wyobrazić, że kiedyś kobiety nie miały praw
wyborczych, że nie mogły aktywnie uczestniczyć w polityce czy pracować.
Traktujemy to jak egzotykę, coś niezwykłego, a był czas, kiedy domaganie się
tego wywoływało śmiech, oburzenie, głosy politowania.
W gruncie rzeczy mało istotne jest w tej chwili to, czego homo się domagają,
lecz to, że zabroniono im manifestowania swoich potrzeb, co gwarantuje im
konstytucja. Daję sobie rękę uciąć, że gdyby zamanifestować swoje potrzeby
chciały przykładne małżeństwa, promujące jedynie słuszny model rodziny i
seksu, żadnych przeszkód by im nie robiono.

Pozdrówka!
Tomek