Re: Niebezpieczne wkurwienie (na razie dla mnie tylko)

From: Nikt.Nikt <n...@d...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Niebezpieczne wkurwienie (na razie dla mnie tylko)
Date: Thu, 01 Jun 2006 09:26:58 +0200

On Thu, 01 Jun 2006 05:48:33 +0200, Flyer <f...@p...gazeta.pl>
wrote:

>eMMA; <1...@u...googlegroups.c
om> :

>;)) To jest prawdopodobnie problem "konstytucyjny" [dotyczący większości
>sfer życia autora - złość nie bierze się znikąd, nie jest odosobniona
>wyłącznie do jednego przypadku], więc temat - "jak się nie złościć", to
>zadanie dla psychologa/psychiatry.

Spogladajac wstecz, przyznaje ci sporo racji. Złość, poczucie
osamotnienia spowodowane lekiem przed ludzmi, przed bliskoscia i
tlumienie silnych uczuc to mix ktory doprowadzil mnie tu gdzie jestem.
Poczytalem sobie o enneagramach i najblizej mi do opisu typu 5 czyli
Obserwartora i moze to stad poczucie zycia w słoiku. Ostatecznie fakt,
ze bylem sam przez cale zycie nie wzial sie znikad. Nie wiem jaki
udzial w rozpadzie tego zwiazku mialy moje wlasne cechy charakteru,
ale sadzac po myslach jakie lazily mi po glowie ostatnio i sampoczuciu
to tez niezerowy. Tu jest male miasto niestety i z dostepem do
psychologa czy nawet psychaitry jest krucho. Na razie jakos musze
poradzic sobie samemu.

> [...]
>uspokoić" lub znaleźć metodę "fizyczną" [np. liczenie, głodzenie,
>ograniczenie snu, wychładzanie organizmu, zmęcznie fizyczne, skupienie
>na jakiejś czynności - np. chodzeniu w szpilkach ;))] na
>uspokojenie/odwrócenie uwagi/obniżenie zdolności emocjonalnych, ale to
>metody, które po pewnym czasie obracają się przeciwko stosującemu.
>
>Dodatkowo - powiedzmy, że w tej sytuacji przyczyną złości jest
>ambiwalencja, likwidujesz ambiwalencję, likwidujesz problem autora.

>Pomaga, pod warunkiem, że idziesz w pisaniu "do przodu/na boki".

Pomaga. Kiszenie gniewu w sobie zdrowe nie jest. Trzeba komus o tym
powiedziec, napisac co dziala jak zawor bezpiecznstwa. Wtedy zlosc
jest nieco mniejsza.