Re: Niesprawiedliwość

From: LeoTar <L...@y...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Niesprawiedliwość
Date: Mon, 8 Feb 2016 19:55:33 +0100

Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]

e_of_Milos_edited.jpg

kali-13inch.jpg

shmi_by_valleysequence-d4npq0r.jpg

3073776483_1fe92b3949.jpg

> [...]
> (s. buddha) znaczy być oświeconym co do elementów istnienia (s. dharm),
> wolnym od wszystkich fałszywych pojęć. Dlatego będąc pierwszym i będąc
> buddą, jest on Pierwszym Buddą, bez powstania i bez śmierci,
> wszechwiedzący. Jak jest powiedziane w Pochwale Imion (s. Namasangiti):
>
> Budda bez początku i końca, Pierwszy Budda bez towarzyszy,
> Ucieleśnia Współczucie (sposoby) i Pustkę (mądrość)
> I jest znany jako Kalacakra (Koło Czasu),
> Gdyż Kala (czas) wyraża jego względny aspekt
> a Cakra (koło) wyraża Pustkę,
> Lecz jest on ponad dualnością i jest wieczny."

W mojej i zachodniej filozofii tym, który nie ma Początku ani Końca,
istnieje poza czasem i przestrzenią, zawiera w sobie obydwa pierwiastki
żeński i męski, jest Pustką i Wszechwiedzą, jest Stwórca (Absolut).

Według mnie Kali jest pierwiastkiem żeńskim który wydzielił się z
nieświadomego Absolutu, od którego Budda oddzielił się by dzięki
doświadczeniu stać się świadomym Umysłem, doznać Oświecenia. Oświecenie
oznacza samopoznanie po którym nastąpi ponowne zjednoczenie obydwu
pierwiastków męskiego i żeńskiego rozdzielonych tylko po to by Absolut
mógł stać się świadomym samego siebie. Absolut, którego materialną formą
jest świadomy człowiek jest androgynem.

> Kalacakra Yab-Yum
> http://40.media.tumblr.com/tumblr_lr8h8sz6781qknzn8o
1_1280.jpg