No, to co u Was dzisiaj na stole?

61. Data: 2012-09-18 20:58:21

Temat: Re: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 22:55, medea pisze:

> Spróbuj kiedyś zrobić z serka topionego (takiego zwykłego w złotkach)
> - rozpuścić w rondelku, dodając słodkiej śmietanki aż uzyska pożądaną
> konsystencję, przyprawić. Możesz też dodać tego pleśniaka. Równie
> szybkie, jak Knorr, a pewnie lepsze i satysfakcja większa. ;)

A w ogóle to brokuły z takim sosikiem, do tego szynka dojrzewająca i
bagietka - tak, to jest to! Szkoda, że moja latorośl z tego zestawu
zjadłaby tylko same brokuły, bez sosu nawet.

Ewa

62. Data: 2012-09-18 21:03:11

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> konsystencję, przyprawić. Możesz też dodać tego pleśniaka. Równie
> szybkie, jak Knorr, a pewnie lepsze i satysfakcja większa. ;)

Jakoś po wizytacji linii produkcyjnej serków wolę używać ich jak
najmniej. A jak widzę reklamy Hochlandów topionych dla dzieci, to mnie
trzęsie.

63. Data: 2012-09-18 21:21:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 23:03, Aicha pisze:

> Jakoś po wizytacji linii produkcyjnej serków wolę używać ich jak
> najmniej. A jak widzę reklamy Hochlandów topionych dla dzieci, to mnie
> trzęsie.

Ojej, to co tam się dzieje?

Ja używam takich najzwyklejszych, w bloczkach, jakie kiedyś za komuny
były. Chyba "mlekpol" je robi.

Ewa

64. Data: 2012-09-18 21:49:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2012 23:03:11 +0200, Aicha napisał(a):

> Jakoś po wizytacji linii produkcyjnej serków wolę używać ich jak
> najmniej.

Ja ich używam tylko sporadycznie, z prostego powodu - bo sama PAMIĘTAM, jak
wygląda i smakuje serek topiony, taki prawdziwy. ostatnio jadłam taki
jakieś 20 lat temu.

--
XL

65. Data: 2012-09-18 21:51:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2012 23:21:34 +0200, medea napisał(a):

> Ja używam takich najzwyklejszych, w bloczkach, jakie kiedyś za komuny
> były. Chyba "mlekpol" je robi.

To już nie są "takie jak za komuny". O nie. To już nawet nie są serki.
--
XL

66. Data: 2012-09-18 22:39:06

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 23:49, Ikselka pisze:

> Ja ich używam tylko sporadycznie, z prostego powodu - bo sama PAMIĘTAM, jak
> wygląda i smakuje serek topiony, taki prawdziwy. ostatnio jadłam taki
> jakieś 20 lat temu.

Ja tam sobie sama robię, taki ślunski. Z tego, co zapomnę w lodówce ;)))

67. Data: 2012-09-18 22:48:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 00:39:06 +0200, Aicha napisał(a):

> Ja tam sobie sama robię, taki ślunski. Z tego, co zapomnę w lodówce ;)))

Taki?

"Hauskyjza (inakszy dumowo kyjza s kminkym?) - kunsumowo szpecyjo
rychtowano s bjouyj kyjze a kminka, s kerych robi sie miszung, uodstowjo go
na pora dniuw, a potym trza go zgrzoć a skwarzić. Hauskyjza forymniy wunio,
kej dugo niyprane fuzekle"."

http://www.blejtrama.bro.pl/konserwa.html
--
XL

68. Data: 2012-09-18 22:49:05

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerzy.n" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Te flaczki z ryżem to może być ciekawy motyw , jak je robisz , sypiesz ryz
> do flaczków czy osobno gotujesz .Jutro robię pomidorówkę z kiszonych
> pomidorów i z pierożkami ravioli , może być ciekawie .Co do tych flaczków
> jak je przygotowujesz , gotujesz do pierwszego wrzenia i wylewasz wodę i
> powtórka , czy masz inny patent .Czasami flaczki zalewam octem i po 10-15
> minutach obfite płukanko .
> Pozdrawiam

A możesz nieco rozwinąć myśl "z kiszonych pomidorów".
Jak je kisisz? W jakim celu (są lepsze czy ciekawsze niż zagotowywane
w słoikach?) ?
Lubię pomidory, a le z kiszonymi nie spotkałem się

69. Data: 2012-09-18 22:54:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 00:49:05 +0200, michalek napisał(a):

> [...]
> w słoikach?) ?
> Lubię pomidory, a le z kiszonymi nie spotkałem się

Sa bardzo dobre, kiedyś robiłam co roku. Tyle ze trzeba kisić naprawdę
jędrne pomidory, bo inaczej sie rozciapią.
--
XL

70. Data: 2012-09-19 06:57:35

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A za mną chodzi kasza kukurydziana. Z gulaszem wołowym...

Cóż, kolejka obiadowa na najbliższych parę dni już zaplanowana, ale muszę te kaszę
prędzej czy później do niej wcisnąć...

Ania

Suszone pomidory - temperatura oliwy?
XL