Re: OT - chleb

Data: 2002-04-19 13:00:34
Temat: Re: OT - chleb
Od: "laura" <l...@l...pl>

Użytkownik kolorowa
> Przytrafiło mi się takie niezbyt miłe zdarzenie. Chciałam kupić chleb, ale
> był on dość gęsto upakowany, a na samej krawędzi półki leżały trzy
bochenki
> jeden na drugim, no i jeden spadł na podłogę. Przeprosiłam i odłożyłam ten
> chleb na bok, po czym zostałam zrugana, żebym ten chleb położyła gdzie
> indziej, bo ktoś kupi. Strasznie mi się głupio zrobiło, bo kobieta
> powiedziała to takim tonem, że oczywiste było, że ma do mnie pretensje i
> uważa, że w zasadzie to powinnam ten chleb kupić. A ja powiem szczerze, że
> [...]

Imo jezeli w pierwszym odruchu nie czujesz sie winna, to nie powinnas
placic, ani tez wzbudzac w sobie poczucia winy, bo pani ekspedientka tego od
Ciebie oczekuje :) To ona ma problem, a nie Ty. Osobiscie zwrocilabym tej
pani uwage na niestosownosc jej pretensji. Rzadko robie zakupy w malych
sklepikach, a w supermarketach zdarzalo mi sie, ze moje rogate dzieciatko
zrobilo jakas niewielka szkode i nigdy nie zdarzylo mi sie, aby obsluga
sklepu sugerowala pokrycie kosztow.
Tak mi sie przypomniala niedawna sytacja, kiedy w cukierni kupowalam jedno
ciastko dla dziecka za 2 zl. Po pytaniu 'co jeszcze', powiedzialam
'dziekuje, to wszystko'. Pani w wyrazny sposob byla niezadowolona. Po
zapakowaniu rzucila nim. Na upartego moglabym przyjac, ze polozyla, ale
byloby to mocno naciagane. Na moment znieruchomialam ze zdumienia i
oburzenia tez, po czym spokojnie i stnowczo spytalam, dlaczego rzucila mi
tym ciastkiem. Pani zaczela sie tlumaczyc, nawet w koncu przeprosila, a
poniewaz wyraznie czulam, ze mialo to zwiazek z iloscia, to ja o tym
poinformowalam. Imo niedopuszczalne jest, aby przedstawiciel jakiejkolwiek
firmy, nawet jezeli jest to tylko sklep spozywczy czy cukiernia okazywal
swoje niezadowolnie klientowi z jakiegokolwiek powodu. Tak traktuje swoich
klientow i tego wymagam od innych. I zadne tlumaczenie o zlym dniu nie jest
usprawiedliwieniem. Zly dzien moge miec po wyjsciu z firmy ;)
pozdrawiam
L.