Re: OT preparaty z chromem

From: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: OT preparaty z chromem
Date: Thu, 29 Aug 2002 22:01:02 +0200

On Thu, 29 Aug 2002 17:22:33 +0200, AsiaS \(Asia Slocka\) wrote:

> Uzytkownik "Nikodem Kuznik"
> Nie, to nie jest to samo. Chrom nie ma byc "panaceum na otylosc" jak
> napisales. Panaceum to dobra, zrównowazona dieta i zdrowy tryb zycia.
> Chrom jest tylko jednym malenkim dodatkiem, który zajmuje sie tylko
> swoja mala dzialka: glukoza/insulina.
Ciesze sie, ze tak to traktujesz, bo moze w takim razie ten niewielki
dodatek MOZE dzialac. Obawiam sie jadnak, ze czesc ludzi rozumie to jako
'panaceum na otylosc'. A jesli chodzi o badania to probowano okreslic
wplyw chromu na poziom insuliny i glukoza, a takze na mase ciala.

> To znaczy ze którykolwiek neguje ze
> - chrom pomaga w regulacji wydzielania insuliny po otrzymaniu glukozy
> tak jak ja pisze, czy
> -chrom nie jest panaceum na otylosc.
> Bo jezeli neguje to drugie to chyba zadna rewelacja ;-)
Obydwie zaleznosci sa ciagle watpliwe. Przypuszczalnie chrom rzeczywiscie
bierze udzial w regulacji wydzielania insuliny i regulacji poziomu cukru,
jednak ciagle nikt nie wie jak i czy wprowadzenie dodatkowej ilosci Cr do
organizmu bedzie mial efekt pozytywny.

> Chodzi o to, ze jezeli badania nad skutecznoscia chromu zajmuja sie
> udowadnianiem czy jest panaceum czy nie to wiadomo ze beda
> niejednoznaczne lub na niekorzysc preparatu, panaceum nie istnieje, i
> takie badania równie dobrze moglyby siezajmowac udowadnianiem czy ów
> chrom dobrze dziala na cebulki wlosów prawej czesci glowy: a potem
> gloszono by wszem i wobec ze nie dziala (przemilczajac glupie zalozenie
> badania).
Teraz lepiej rozumiem. Tak jak napisalem powyzej, wedlug moich wiadomosci
bada sie przede wszysktim wplyw Cr na insuline, glukoze, cholsterole LDL
i HDL, mase ciala.
... a jesli chodzi o wlosy (nie wiem czy tylko te z prawej czesci glowy),
to stwierdzono iz poziom chromu obniza sie wraz z wiekiem we wlosach ;-)

> palca?...
> Nie, to dla mnie bardzo wazna sprawa, ale dlatego ze dotyczy zycia a nie
> suchych dywagacji staram sie podejsc do tego praktycznie:-) --
Rozumiem, przepraszam, ja tylko tak Cie podpuszczalem ;-)

> Pozdrawiam
> Asia
Pozdrowienia z deszczem z poludnia ;-)

Nik